Петиція проти капітального ремонту вулиці Богатирської Оболонського району Києва набрала необхідні шість тисяч підписів.

Сума проведення робіт у межах капітального ремонту передбачає 1 мільярд 367 мільйонів гривень. У петиції зазначають, що цієї суми вистачить, щоб поремонтувати всі тротуари, понизити бордюри в одному з районів Києва, побудувати платформи на всіх трамвайних зупинках або продублювати підземні переходи міста наземними.

«Варто також загадати про багаторівневу автомобільну розвʼязку на цій же вулиці за два мільярди гривень, яка не має доведеної ефективності й лише ускладнює рух пішоходів на цьому перехресті, які раніше могли перейти вулицю на світлофорі», – додають автори петиції.

«Пасажири Києва» зазначають, що капітальний ремонт вулиці не потрібен. Ось чому:

  • Замовник не планує звужувати проїзну частину, щоб зробити окремі велодоріжки. Смуги будуть по 3,5–4 метри при тому, що за ДБН на вулицях регульованого руху вони мають бути по три метри. Натомість хочуть зробити суміщені велосипедно-пішохідні доріжки на чверті довжини вулиці.
  • Не передбачили будівництво світлофорів: наземні пішохідні переходи через третю й четверту смугу руху не регульовані.
  • Також нерегульовані переходи й велопереїзди на прямих ділянках зʼїздів. Пряма ділянка дозволяє водіям не знижувати швидкість, що буде зумовлювати аварійні ситуації, як-от на ділянці зʼїзду з проспекту Бандери на вулицю Богатирську, де вже загинули пішоходи, кажуть «Пасажири Києва».

«Це зайва витрата коштів, що не передбачає безпечної пішохідної й велосипедної інфраструктури, а лише за величезні гроші консервує помилки середини 80-х років минулого сторіччя», – додають «Пасажири Києва». Активісти закликають відмовитися від капітального ремонту вулиці Богатирської, а натомість збільшити фінансування заходів з безбарʼєрності.

 

Вулиця Богатирська веде до виїзду з міста в напрямку Вишгорода. Її реконструювали і перетворили на швидкісну магістраль у середині 1980-х, проте на вулиці залишили нерегульовані наземні переходи.

Робочий проєкт капітального ремонту вулиці на 1,3 мільярда гривень затвердили 16 квітня. Проте вартість робіт збільшиться, оскільки проєкт, який затвердили, розробляли у 2021 році, зазначають «Пасажири Києва».

   

2 червня 2023 року на перетині вулиць Богатирської й Полярної, що на Оболоні, стартувало будівництво дворівневої розвʼязки. Згідно з кошторисом, будівництво коштуватиме місту 3,1 мільярда гривень. Це більше, ніж бюджет Тернополя на 2023 рік, відзначали в громадській ініціативі «Пасажири Києва». Транспортні експерти вважають такі видатки недоцільними під час воєнного стану.

У травні 2024 року відкрили рух новим шляхопроводом. Він має шість смуг і становить у довжину 125 метрів. За словами Кличка, будівельники в «стислий термін» встановили опори шляхопроводу, зокрема змонтували 72 балки прогонових будов.

У червні «Київавтодор» оголосив тендер на капітальний ремонт шляхопроводу на перетині вулиць Лугової й Богатирської й планує витратити 288 252 377 гривень. Його ввели в експлуатацію в 1986 році й відтоді реконструкцій не проводили.