Лише третина громадського транспорту в місті має справні кондиціонери станом на початок червня, повідомляють «Пасажири Києва». 

Це 8% тролейбусів, 29% трамваїв і 40% автобусів, пояснюють активісти. Також є транспорт із кондиціонерами, які до роботи не підготували. Ідеться про 11% тролейбусів, 2% трамваїв і 19% автобусів.

У «Київпастранс» зазначили, що будуть ремонтувати несправні кондиціонери. Утім, якщо зважати на загальну кількість транспорту, кажуть активісти, то навіть за умови повної підготовки в Києві лише 19% тролейбусів, 31% трамваїв і 59% автобусів мають технічну можливість для кондиціонування. Більше половини рухомого складу кондиціонерів не має.

Окрім того, транспорт зі справними кондиціонерами мають маркувати позначками у вигляді сніжинок всередині й зовні салону, щоб «уникнути ситуацій, коли їх чомусь не вмикають водії». 

«Інформацію щодо кондиціонування в метрополітені навіть не запитували, бо заздалегідь знаємо: жодного потяга з системами обігріву чи кондиціонування немає, і навіть не планувалося закупити або модернізувати, незважаючи на наявність відкритих ділянок» – додають «Пасажири Києва». 

 

У вересні 2023 року міський голова Києва Віталій Кличко підтримав петицію, де кияни вимагають зобов’язати «Киїпастранс» вмикати влітку кондиціонери в громадському транспорті.

Про те, що більш як половина комунального наземного транспорту Києва не обладнана кондиціонерами, стало відомо на початку червня. Тоді кияни й зареєстрували відповідну петицію. Містяни зазначають, що послугами «Киїпастрансу» щодня користуються більше 1,5 мільойна пасажирів. Вони пишуть, що кондиціонери важливі, що через спеку влітку людям може стати зле, особливо літнім.

   

У травні 2024 року «Київпастранс» проводив тендер на закупівлю кондиціонерів для громадського транспорту на суму 761 тисяча гривень. Кондиціонери в громадському траспорті мають вмикати, якщо температура повітря становить більше 24°С відповідно до технічних вимог. Поставку кондиціонерів мають виконати впродовж місяця після підписання договору.

Обкладинка й фото: «Київпастранс», «Пасажири Києва»