Петиція з вимогою зняти рекламні полотна з памʼяток культурної спадщини набрала понад 6 000 необхідних голосів, ідеться на сайті Київради.

За такими полотнами забудовники продовжують знищувати історичні будівлі, пояснює автор петиції й активіст Дмитро Перов.

«Для Києва це вже традиційна схема: історичні будівлі завішують, вилучаючи їх із візуального контексту вулиці. Зверху пишуть «реставрація» чи в кращому разі – «ремонт». За кілька років сукно знімають, а за ним уже абсолютно нова будівля, що не має аніякого стосунку ні до памʼятки, ні до історії», – пише Перов.

Окрім того, за його словами, це також нагадує традицію «потьомкінських дєрєвєнь». «За 5 чи 10 років навряд знайдеться велика кількість людей, які згадають, що за будівля стояла на цьому місці. Цим користуються забудовники», – пояснює активіст.

Він також згадує про памʼятку на Андріївському узвозі, 24, де вітер зірвав фрагмент такої завіси. Тоді виявили, що на місці будівлі звели новобудову. Так само зараз демонтують памʼятку архітектури на вулиці Хрещатик, 48. 

   

Будинок за адресою Андріївський узвіз, 24, розташований на території «Державного історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ». Ця земля – це археологічно охоронна зона. З одного боку, він має чотири поверхи, з іншого – три. 

У березні 2015 року був укладений договір купівлі-продажу будинку. Згідно з документом, компанія, яка придбала будівлю, мала провести реставраційні роботи у 2015–2016 роках, однак не зробила цього. Пізніше будинок знову продали.

Уперше будівлю на Андріївському почали розбирати 12 вересня 2022 року. Роботи вдалося зупинити, однак будівля була значно пошкоджена: там демонтували частину головного фасаду першого й другого поверхів і почали розбирати внутрішні конструкції.

У вересні 2023 року маєток Тарнавського вдруге почали розбирати. Тоді в будівлі розібрали дах і залили нове перекриття з бетону. Незаконні будівельні роботи зупинили того ж дня через звернення активістів.

У квітні 2024 року на місці маєтку облаштували бетонний моноліт, а також поклали нову цеглу. Про будівництво стало відомо після того, як вітер зірвав ширму фасаду, оголивши  частину будівельних риштувань.

Обкладинка й фото: Дмитро Перов