На сьогодні шафами резервного живлення забезпечили більше 250 світлофорів у Києві, що дозволяє подовжили час їхньої роботи під час відключень, повідомили виданню «РБК-Україна» в управлінні інформаційної політики та доступу до публічної інформації КМДА.

Скільки всього світлофорів у Києві

За даними «Пасажирів Києва», у Києві 750 світлофорів. А це значить, що дві третини світлофорів не можуть працювати без резервного живлення під час відключень світла.

Чому не можна забезпечити всі світлофори резервним живленням

У відповіді КМДА посилаються на ДБН, відповідно до яких будь-які електроприймачі за надійністю електропостачання поділяються на три категорії:

У першу категорію включають, якщо перерва електропостачання може спричинити небезпеку для життя людей і значний збиток суб’єктам господарювання, порушує функціонування «особливо важливих» елементів комунального господарства.

До другої категорії належать електроприймачі, де перерва в електропостачанні призводить до масового недовипуску продукції, простоїв робітників і порушення нормальної діяльності значної кількості міських і сільських житлів.

Третя категорія – це решта електричних приймачів. Світлофори відносять саме до третьої групи. Відповідно, світлофори не можна підключити до резервного живлення, бо це не передбачено жодним нормативним документом.

Що тоді робити

Під час відключень світла безпечне переміщення пішоходів й автівок також регулюють патрульна поліція й комунальники, пояснюють у КМДА.

Там додають, що з огляду на обмежену кількість технічних ресурсів і нарядів патрульної поліції на сьогодні неможливо забезпечити регулювання одночасно всіх світлофорних обʼєктів під час стабілізаційних відключень.

«Пасажири Києва» просять КП «ЦОДР», ДТІ й Київраду внести зміни в програми й бюджет, щоби перерозподілити видатки на користь дообладнання більшості світлофорів резервним живленням. Водночас варто закладати системи, які зможуть забезпечувати до доби автономної роботи, вважають активісти. Там додають, що фінансування можна знайти шляхом незначного зменшення видатків на малоефективні високовартісні дорожні проєкти.

Поки що водіїв закликають зменшувати кількість у темну пору добу, сповільнюватися під час під’їзду до перехресть, навіть якщо їдуть по головній, а перед будь-якими маневрами переконуватися, що вас помітили й зреагували.

   

«Центр організації дорожнього руху» планує до кінця 2024 року в Києві побудувати девʼять інклюзивних світлофорів, реконструювати чотири, а на 40 встановити пристрої звукового супроводу.