На Дегтярівському шляхопроводі повністю завершили роботи, повідомляє міський голова Віталій Кличко.

Тут розібрали всі конструкції й замінили їх на нові. Також шляхопровід зробили на один метр вищим, щоби там міг проїжджати великогабартиний транспорт, і ширшим на 10 метрів. «Фактично побудували новий шляхопровід», – пише Кличко.

Окрім того, зберегли трамвайну лінію вздовж вулиці Дегтярівської, встановити перила, антипаркувальні стовпчики й тротуари з велодоріжкою з дотриманням вимог безбарʼєрності. Також провели роботи з озеленення й благоустрою. 

   

Міст побудували в 1963 році. У червні 2023 року розпочали реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу. Його вирішили замінити на «новий і сучасний», однак за таким самим типом, відомим як «листок конюшини».

Будівельні роботи мали завершити до кінця листопада, однак їх відтермінували через аварію, яка сталася під час монтажу мостових балок 30 вересня. Встановлені шість балок були пошкоджені й упали на проїжджу частину. Їх замінили за місяць, наприкінці жовтня, відновивши рух під мостом.

Київська міська прокуратура відкрила кримінальну справу за фактом руйнування конструкцій за статтею про порушення правил безпеки під час робіт. Пізніше в поліції повідомили, що на реконструкції шляхопроводу розкрадали кошти. У схемі задіяна підрядна організація, «Київавтодор» і департамент транспортної інфраструктури КМДА – з’ясували під час досудового розслідування.

   

Аварія на шляхопроводі – це, зокрема, наслідок того, що КМДА шляхом мільярдних інвестицій намагається зберегти застарілу транспортну інфраструктуру у вигляді «розв’язок-конюшин» і будувати нові за планами 50-річної давнини, кажуть транспортні експерти. Разом із фахівцями редакція The Village Україна розповідала, які є альтернативи «розв’язкам-конюшинам» і чи потрібні взагалі шляхопроводи там, де їх наразі будують.

   

У грудні 2023 року рух Дегтярівським шляхопроводом (і заїздами, і з’їздами) відкрили для автівок і трамваїв. А в березні Київська міська прокуратура розпочала досудове розслідування за фактом можливої розтрати бюджетних коштів службовими особами КМДА, КК «Київавтодор» і підрядних організацій під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу.

Обкладинка й фото: Віталій Кличко