Метрополітен оголосив новий тендер на майже 14 млрд, щоб продовжити будувати метро на Виноградар
Київський метрополітен оголосив новий тендер, щоб продовжити будувати метро на Виноградар, повідомляють у КМДА.
Очікувана вартість закупівлі для продовження Сирецько-Печерської («зеленої») гілки метро становить 13 956 843 711,13 гривень (майже 14 мільярдів гривень) за результатами державної експертизи й експертного звіту.
Прийом пропозицій буде тривати до 28 травня 2024 року. Згідно з документами, підрядник зобовʼязується виконати роботи до 30 грудня 2026 року.
Що вже зробили
Зараз побудований правий перегінний тунель протяжністю майже 1250 метрів від станції «Мостицька» до станції «Сирець». Крім того, завершили будівництво основних конструкцій перегінного вентиляційного вузла. Також частково облаштували огороджувальні конструкції методом «стіна в ґрунті», монолітне й залізобетонне кріплення котлована металоконструкціями, спорудули основні конструкції суміщеної тягової підстанції й частково збудовані двоярусні тунелі, звітують у КМДА.
Що передувало
У грудні 2023 року метрополітен через суд розірвав договір з АТ «Київметробуд». Причина припинення дії договору – незадовільні терміни виконання підрядною організацією будівельних робіт. Також зараз вирішують питання щодо стягнення частини попередньої оплати, яка не підтверджена актами виконаних робіт.
«Метро на Виноградар» – умовна назва проєкту будівництва нових станцій київського метро по зеленій гілці від «Сирця» до житлового масиву Виноградар, яке почалось у березні 2019 року. На першому етапі мають побудувати дві станції: «Мостицька» й «Проспект Правди» (обидві станції – мілкого закладення). Довжина нової ділянки лінії – 3,7 кілометра. За договором, будівництво першої черги метро на Виноградар мали завершити до 26 листопада 2021 року.
Але генпідрядник «Київметробуд» попросив через суд перенести термін завершення першої черги робіт із листопада 2021 року на травень 2023 року. Він пояснив, що не може виконати роботи через локдауни.
Попри повідомлення про сповільнення робіт, міський голова Віталій Кличко продовжував стверджувати, що принаймні одну станцію відкриють до кінця 2021 року. У січні 2023 року замовили корегування проєкту метро за 70 мільйонів, а в грудні того ж року розірвали договір із «Київметробудом».
На будівництві метрополітену на Виноградар «відмили» більш як 139 мільйонів гривень. Підрядник поклав бюджетні кошти на депозитний рахунок у банк. Упродовж 2019 року комерційна установа отримала близько 139 мільйонів – відсотки від депозиту на суму 1,5 мільярда гривень. Лише у квітні 2024 року кошти постановили повернути місту.