Texty порівняли рівень шуму у центрі Києва та у Празі на вулицях зі схожими умовами.

Фахівці Texty за допомогою власного шумовимірювача встановили, що шум на бульварі Лесі Українки постійно перевищує денну норму 70 дБА і нічну 60 дБА. Рекомендований Всесвітньою організацією з охорони здоров’я шумовий поріг не має перевищувати 40 дБА вночі.

Великий шум у місті спричиняють автомобілі, зокрема звук шин. У легкових автівок шум шин починає перекривати шум двигуна на швидкості 30 км/год.

Звуки стають ще гучнішими, оскільки житлові будинки розташовані по обидва боки проїжджої частини на відстані близько 40 метрів один від одного. Бульвар Лесі Українки має пряму дорогу на вісім смуг, без лежачих поліцейських і камер фіксації швидкості, тому з квітня до жовтня на ній триває сезон «гонщинків».

«Сьогодні рівень звуку можна регулювати за бажанням. Це вже не має нічого спільного зі швидкістю», – каже науковий співробітник німецького Федерального агентства з навколишнього середовища Ларс Шаде.

Водночас у Празі вулиця Просецька має лише одну смугу для автомобілів, ще одна смуга призначена для громадського транспорту, є також зона для велосипедів. Проїжджу частину від будинків відділяє широкий тротуар, а зелені насадження слугують природним бар’єром для шуму. У Києві та Празі встановлено однаковий допустимий рівень шуму, але шум дороги на Просецькій майже не перевищував норми.

У Чехії проводять вимірювання рівня шумового забруднення по всій країні кожні пʼять років. Для регуляції шуму розробляють рух автотранспорту, встановлюють звукоізоляційні панелі уздовж доріг та покращують шумоізоляцію житла.

Також житлові квартали міст забудовують блочними будинками із тихими зонами у внутрішніх двориках. Новобудови зводять на достатній відстані від доріг, а нежитлові будівлі використовують як барʼєр.

 

Патрульна поліція повідомила про підвищення швидкісного режиму у Києві та Дніпрі в період з 1 квітня по 1 листопада попри вимоги безпеки від Мінінфраструктури. 

«Пасажири Києва» та U-Cycle закликають скасувати щорічне підвищення швидкості до 80 кілометрів на годину на дорогах Києва з 1 квітня. Вони спрямували відповідне звернення керівникам КМДА та патрульної поліції Києва. У ньому просять скасувати рішення про підвищення швидкості на 17 вулицях, де це дозволяє Київрада.

Фото: Texty