Попит на продукцію українських брендів у країні зріс на 5% упродовж року, ідеться в дослідженні Gradus Research. 74% опитаних надають перевагу українській продукції. Для порівняння, у грудні 2022 року про це вказали 69% українців. Більше половини респондентів (54%) також надають перевагу знайомим брендам, проте 37% опитаних готові експериментувати. 

Загалом у дослідженні проаналізувати, до яких змін штовхає українських споживачів тривале життя в умовах війни з невизначеною тривалістю. Його провели методом самозаповнення анкети в мобільному застосунку серед жителів великих українських міст (більше 50 000 населення) протягом березня 2024 року й порівняли з показниками 2022 року. Усього 1045 респондентів.

Бренд

Згідно з результатами дослідження, дедалі частіше українці звертають увагу на бренд. Про це зазначили дві третини респондентів (62%). У грудні 2022 року цей показник становив 54%.

Водночас «прискіпливість» споживачів у більших містах дещо вища, що можна пояснити ширшим вибором товарів чи послуг там, коментують автори дослідження.

Економія

Українські споживачі економлять: дві третини респондентів (65%) надають перевагу більш дешевим брендам. Третина опитаних (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.

У топі споживання залишаються їжа й ліки, на яких економлять найменше (також на освіті й транспорті / пальному).

Більшість опитаних (73%) продовжують заздалегідь планувати свої покупки, а не ухвалювати спонтанних рішень. Утім, цей показник трохи зменшився, як порівняти з даними грудня 2022 року, коли становив 76%

Повні результати дослідження доступні за посиланням.

   

Регулярність донейтів українців зростає. 17% опитаних українців зазначають, що донейтять регулярно. Це на 7% більше, ніж у лютому минулого року. Водночас частка тих, хто долучається до зборів «час від часу», не змінилася.