З Києва до Бучі й Гостомеля запустять трамвай до 2027 року, повідомляє голова комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олена Шуляк.

Трамвай має курсувати з Києва до Блиставиці (село в Бучанському районі) через Бучу, Гостомель й у зворотному напрямку. Запуск трамваю має зменшити навантаження маршрутних таксі на автодорогу та сприятиме поліпшенню трафіку на цій ділянці шляху, каже Шуляк.

За її словами, запуск трамвайного сполучення – це частина комплексного відновлення Київщини. Програму розробила Київська ОВА спільно з департаментом містобудування та архітектури Київської ОДА за підтримки Міністерства цифрової трансформації України й TAPAS Project («Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах»).

У межах цієї програми планують відбудову більше сотні приватних будинків, а також багатоквартирних будинків, викуп готових квартир у новобудовах за програмою «Нова оселя» для людей, чиє число було знищено. Крім того, обіцяють повністю відбудувати чотири школи, шість дитсадків і три заклади професійно-технічної освіти й реорганізувати лікарні.

Утім, у ГО «Пасажири Києва» кажуть, що «на 149 сторінках цієї програми не знайшли слова «трамвай» у будь-яких його варіаціях». Там додають, що через Бучу й Гостомель уже прокладені залізничні колії, які ведуть майже до Блиставиці, тому «ідея класти нові колії під трамвай без наявності розрахунків доволі сумнівна».

   

Наприкінці березня 2023 року стало відомо, що Світовий банк призупинив проєкт із продовження трамвайної лінії в Києві від Старовокзальної вулиці до станції метро «Палац спорту» через повномасштабне вторгнення РФ в Україну.

Ідею продовжити Борщагівську лінію швидкісного трамваю від Привокзальної площі до Палацу спорту запропонували експерти Світового банку ще у 2015 році, але тільки в березні 2020-го КМДА ухвалила розпорядження про будівництво. Згідно з ним, проєкт мали розробити протягом 2020–2021 років, а завершити будівництво – до 2023 року. Пізніше строки посунули до 2025 року.

Продовження лінії до Палацу спорту, на думку КМДА, допоможе розвантажити «червону» гілку метрополітену, зокрема пересадні вузли «Золоті ворота» – «Театральна» й «Хрещатик» – «Майдан Незалежності», а також допоможе мешканцям Борщагівки й Відрадного, яким потрібно дістатися в центр без пересадки. Ми також детально пояснювали, які проблеми може вирішити проєкт.