«Берлінські подушки», які змушують легкові авто знижувати швидкість, облаштують на пʼяти вулицях Києва як експеримент, повідомляє депутатка Київради Євгенія Кулеба.

Екземпляри «подушок», які можуть облаштувати в Києві, презентували на «Київській майстерні міста». Там показали два варіанти – від українського виробника, а також «берлінські подушки», які завозять із Польщі. Саме їх і протестують на пʼяти ділянках у Києві.

Крім того, на «Київській майстерні міста» обговорили можливість встановити боларди на вулиці Івана Франка. Ідеться про пішохідний відтинок вулиці, яким, за словами Кулеби, активно їздять машини.

Раніше київські урбаністи на «Київській майстерні міста» домовилися з міською владою про потребу опрацювати встановлення «берлінських подушок» замість наявних засобів заспокоєння руху автівок.

   

«Берлінські подушки» – це штучні нерівності посеред проїжджої частини, які мають сприяти зниженню швидкості руху автомобілів. Ширина конструкцій є такою, що приватні авто змушені пригальмовувати й виїжджати на підвищення однією стороною.

Утім, спецтехніка й автобуси, що мають ширшу колісну базу, просто пропускають цю нерівність між колесами. Це не впливає на їхній рух. Таку штучну нерівність без зупинки також можуть об’їжджати люди на велосипедах, електросамокатах або моноколесах.

   

У Львові перші «берлінські подушки» встановили на вулиці Інструментальній у 2021 році. Ще одну «подушку» пізніше відкрили на вулиці Лінкольна.

У серпні «берлінські подушки» облаштували у Вінниці, на вулиці Славетній. Крім того, «подушки» вирішили облаштувати в Дніпрі.

обкладинка: «берлінська подушка» у Львові, фото «Зручне місто»