Політика Ілона Маска в X (Twitter) допомогла поширити російську пропаганду – Єврокомісія
Політика Ілона Маска в X (Twitter) допомогла поширити російську пропаганду, пише The Washington Post, посилаючись на звіт Єврокомісії.
Дослідження комісії тривало протягом року. Згідно з ним, аудиторія і охоплення облікових записів, пов’язаних із Кремлем, зросло по всій Європі не лише в X, але й у соцмережах Meta. Ще більше зростання таких облікових записів зафіксували в першій половині 2023 року через скасування стандартів безпеки в X.
Середня залученість на онлайн-платформах зросла на 22%. Таке зростання передусім спричинене X, де залученість до поширення російської пропаганди зросла на 36% після послаблення Маском стандартів безпеки й тверджень про те, що «всі новини певною мірою є пропагандою».
Закон про цифрові послуги набув чинності для найбільших цифрових компаній соціальних медіа у ЄС 25 серпня. Він вимагає оцінювати ризик неправдивої інформації, запобігати поширенню такої інформації за допомогою алгоритмів і перевіряти ефективність цих алгоритмів. а порушення закону на X можуть очікувати великі штрафи, каже комісар Тьєррі Бретон.
Дослідження щодо поширення російської пропаганди в соцмережах проводила аналітична група Reset. Вона не мала повного доступу до даних компаній і покладалася передусім на загальнодоступну інформацію. У коментарі виданню старший радник Reset Фелікс Картте сказав, що численні російські пропагандистські кампанії використовували мову ненависті й загрожували національній безпеці, потенційно впливаючи на європейські вибори наступного року.
У жовтні 2022 року власником Twitter став Ілон Маск, який придбав компанію за 44 мільярди доларів й анонсував створення на базі Twitter «нового застосунку X для всього». Маск майже відразу звільнив топменеджмент компанії, запровадив плату за галочку верифікації у Twitter і почав стягувати плату за двофакторну аутентифікацію через SMS.
У квітні 2023-го стало відомо, що алгоритм Twitter маркує публікації про ситуацію в Україні як потенційно шкідливу інформацію, що знижує їхнє охоплення. Це помітили користувачі соцмережі після того, як соцмережа оприлюднила частину вихідного коду, який відповідає за рекомендацію твітів. Пости з темою Ukraine Crisis («Українська криза») позначають «маркерами безпеки», так само як хейтспіч, «координоване цькування» і фейки.
Крім того, соцмережа зняла обмеження на облікові записи, пов’язані з Кремлем, помітили журналісти The Telegraph. Британські журналісти провели дослідження й виявили, що у результатах пошуку, у стрічці та у рекомендаціях Twitter знову демонструють російські урядові акаунти тим користувачам, які на них не підписані. Напередодні також стало відомо, що Twitter більше не обмежує охоплення російських державних ЗМІ .
Наприкінці липня 2023-го соцмережа змінила лого на X й оновила кольорове оформлення. Також платформа тепер використовує новий фірмовий шрифт Chirp. Також стало відомо, що платформа планує збирати біометричні дані користувачів; видалити функцію блокування користувачів; запустити функцію відеодзвінків.