Скільки користувачів електросамокатів притягували до відповідальності за ДТП – «Опендатабот»
У «Опендатабот» проаналізували, скільки користувачів електросамокатів притягували до відповідальності за ДТП за останні роки (із 2018 до 2023).
Здебільшого ДТП класифікують як адміністративні правопорушення. Зараз у судовому реєстрі «Бабуся» можна знайти 76 таких справ, кажуть в «Опендатабот».
Найчастіше користувачів електросамокатів притягають до відповідальності за порушенні правил дорожнього руху, що призвело до пошкодження транспортних засобів і майна (стаття 124 Кодексу про адміністративні правопорушення). За таке порушення можна отримати штраф у розмірі 850 гривень.
Мінімум четверо водіїв електросамокатів притягнули до кримінальної відповідальності за статтею 291 КК. Їх карали штрафами чи позбавленням волі до двох років умовно. Наприклад, один рік умовно присудили неповнолітньому вінничанину, який у квітні 2022 року травмував жінку, яка переходила велосипедну доріжку й тротуар. Вона отримала ушкодження середньої тяжкості, тож водій самоката відшкодував жінці вартість лікування (більше 108 тисяч гривень) і більше 50 тисяч гривень моральної шкоди.
В «Опендатабот» також зазначають, що у світі починають діяти заборони щодо користування орендованими електросамокатами. Вони вже діють у 158 містах, зокрема в Новому Орлеані (США) і Європі (Париж і загальні дороги Копенгагену). У Парижі електросамокати заборонять із 1 вересня.
В Україні електросамокати й моноколеса у квітні 2023-го визнали транспортними засобами. Ми запитали в U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»), а також у сервісу прокату електросамокатів Bolt, що це змінить.