Суттєві пошкодження мосту Патона й мосту Метро зафіксувала комісія Мінвідновлення, яку очолює міністр Олександр Кубраков.

Виявили суцільну корозію балок і головних елементів прогонів, поздовжні тріщини в поверхнях опор, де утворюються сталактитні відкладення, руйнування бетону, наскрізну корозію балок у місцях зʼєднання з поперечними вузлами.

Експерти зафіксували неналежний стан експлуатації та склали відповідний акт. Міст Патона визнали «непрацездатним» ще у 2018 році. Його огляд мав відбуватися щороку, але остання перевірка була у 2020 році. У січні 2023 року замовником робіт із реставрації моста призначили службу відновлення Київської області, передача функцій тривала понад рік. Тендер на проєктування робіт оголосять наприкінці серпня. Балансоутримувачем залишається КМДА, яка має стежити за належним станом мосту.

У комісії кажуть, що єдиний міст, який у Києві добудували на останні роки, – Дарницький. Зокрема, 6 липня відкрили зїзди в бік мосту Патона й мікрорайону Осокорки. Відкриття розв’язки заощадило півмільярда гривень витрат автомобілістів, підрахували в Мінвідновлення.

Що каже Кличко

Мер Києва вважає, що центральна влада продовжує «шукати приводи для маніпуляцій і дискредитації влади столиці». За його словами, у публічній площині лунають претензії лише до Києва.

Кличко каже, що два роки тому міст Патона передали для ремонту в межах проєкту «Велике будівництво». Роботи хотіли почати максимально швидко, бо міст є пам’яткою архітектури й роботи треба погоджувати з Мінкультом.

За словами мера, місто регулярно обстежує міст і здійснює «критично важливі ремонтні роботи», щоб підтримувати його в робочому стані.

Щодо мосту Метро, який також перебуває в аварійному стані, то його збиралися перебудувати до повномасштабної війни. За оцінками європейських фахівців, це коштувало б мінімум 500 мільйонів євро. Відповідний проєкт уже почали розробляти.

Роботу над проєктом призупинили через війну, але зараз розробляють проєкт першочергових аварійних робіт. Оновлення моста планують почати у 2024 році. Також частину мостового переходу, через Русанівську протоку, оновили у 2020 році.

Кличко додав, що конструкція моста Метро за радянських часів була експериментальною, таких було лише кілька в СРСР. Зараз у Києві є лише один.

За його словами, роботи тривають «попри обшуки й блокування рахунків». Також мер зазначив, що Дарницький міст, який більше 20 років перебуває в незавершеному стані, на балансі Мінінфраструктури, і його поки що не передають на баланс міста. Там добудували лише з’їзди.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Комісія почала роботу наприкінці червня. До її складу ввійшли представники Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, Міноборони, Нацгвардії, СБУ й науковці. За словами Кубракова, безпечна робота мостів – це питання обороноздатності, бо від стану інфраструктури залежить, як швидко буде відбуватися забезпечення військовими й гуманітарними вантажами.

Далі комісія перевірятиме мости в інших регіонах, особливу увагу обіцяють приділити об’єктам з великою інтенсивністю руху. Наприклад, міст Патона й міст Метро мають пропускну здатність 150 000 транспортних засобів на добу.


Тривалий конфлікт між мером Києва Віталієм Кличком й Офісом президента перейшов у нову фазу після нещодавньої загибелі трьох людей поблизу закритого бомбосховища внаслідок російського ракетного удару по Києву. Чи можуть Кличка звільнити з посади голови Київської міської державної адміністрації? Чим посада міського голови відрізняється від посади голови КМДА? І коли почався конфлікт команд Кличка й Володимира Зеленського? Редакція The Village Україна відповідає на головні запитання й наводить усю хронологію конфлікту.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі