За рекламу електронних сигарет штрафуватимуть з 11 липня, відповідно до норми закону, яка набуває чинності.

Штрафи також передбачили за стимулювання продажу й спонсорства електронних сигарет, «айкосів» і glo, заправних контейнерів і рідин.

Також з 11 липня забороняють продаж тютюнових виробів із добавками, сигарет для тютюну для самокруток і рідин до е-сигарет із нікотином чи без.

Фото: Держспоживслужба

Що мають на увазі під рекламою і стимулюванням продажів, пояснюють у Центрі демократії та верховенства права:

  • заходи з безоплатної роздачі, зокрема для маркетингових досліджень і дегустації, обміну електронних сигарет, заправних контейнерів і рідин для них;
  • відшкодування на придбання чи використання до, у процесі чи після придбання електронних сигарет, заправних контейнерів чи рідин у них;
  • бонуси, премії, надання права на участь у грі, лотереї, конкурсі чи події, яка прямо чи опосередковано повязана з новітніми тютюновими виробами;
  • товари, що йдуть у наборі з іншими товарами чи послугами;
  • повідомлення поштою чи електронною поштою, на мобільні телефони без згоди споживача;
  • відеоматеріали, компютерні ігри, компакт-диски;
  • розміщення інформації в інтернеті, зокрема й у соціальних мережах і за участі зірок й інфлюенсерів;
  • реклама нетютюнових виробів чи послуг, упакова яких асоціюється з електронними сигаретами, заправними контейнерами чи рідинами, які там використовують.

Виробникам також забороняють спонсорство теле-, радіо-передач, театрально-концертних, спортивних й інших заходів і програм; надання фінансової й іншої підтримки політичним партіям, політичним чи громадським діячам, спортсменам, артистам, закладам освіти; проведення інформаційних кампаній із метою профілактики куріння серед молоді.

За порушення цих норм передбачають штраф від 20 000 до 30 000 гривень. Оштрафувати на 50 000 гривень можуть у разі повторного порушення протягом року.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


У грудні 2021 року в Україні заборонили міцні й ароматизовані сигарети. У липні 2022 року кальяни й електронні сигарети заборонили в місцях загального користування. Держспоживслужба почала моніторинг таких місць. 80% кафе, барів і ресторанів України дотримуються заборони куріння в закладах громадського харчування.


Також в Україні оновлять маркування сигарет, щоби відповідати стандартам ЄС. Для оновлення маркування проаналізували досвід «прогресивних країн» – серед графічних наборів медичних попереджень обрали ті, які «показали найкращу ефективність». Це маркування Канади, Австралії й Таїланду, а також неурядових організацій Vital strategy й «Діти, вільні від тютюну».

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі