У яких європейських містах найбільш доступний громадський транспорт – дослідження Greenpeace
Міжнародна природоохоронна організація Greenpeace дослідила доступність громадського транспорту в 30 країнах ЄС і 30 європейських столицях та зробила висновок, що в більшості міст вартість перевезень занадто висока.
Доступність оцінювали за чотирма критеріями, як-от: простота системи оплати, вартість довгострокового проїзного, пільги й ставка ПДВ на квитки.
Найкращим рішенням для громадського транспорту в Greenpeace вважають довгострокові загальнодержавні проїзні, які можна використовувати на всіх видах транспорту. Такі єдині квитки вже запровадили в Німеччині й Угорщині. Вони роблять громадський транспорт «доступним для всіх, що спонукає містян відмовитися від приватних автомобілів до більш екологічних форм мобільності», відзначають у Greenpeace.
Результати дослідження
Перші шість місць у рейтингу країн посідають Люксембург, Мальта, Австрія, Німеччина, Кіпр й Іспанія.
У семи країнах: Австрії, Німеччині, Кіпрі, Угорщині, Швейцарії, Бельгії й Нідерландах – діють єдині проїзні на різні види транспорту терміном від місяця. Водночас у Бельгії й Нідерландах проїзд обходиться в більш як 7 євро на добу, і тому не є доступним для широкого загалу, додають у Greenpeace.
У рейтингу міст, окрім Люксембурга, Таллінна й Валлетти, де громадський транспорт безкоштовний, найдешевші місячні й річні проїзні пропонують у Празі, Братиславі, Римі, Відні й у Мадриді. У цих містах проїзд коштує менш як 0,85 євро на добу.
Болгарія, Хорватія, Греція й Норвегія показали найгірші результати в рейтингу країн. У Дубліні, Лондоні, Парижі й Амстердамі – найвища вартість проїзду серед європейських столиць (понад 2,25 євро на день).
Окрім Люксембургу й Мальти, які зробили внутрішній громадський транспорт безкоштовним, лише Австрія, Німеччина й Угорщина запровадили «відносно доступні» загальнонаціональні квитки, які коштують менш як 3 євро на день, відзначають дослідники. Приблизно дві третини проаналізованих країн узагалі не мають довгострокових проїзних квитків.
У низці європейських країн квитки на громадський транспорт оподатковуються так само, як предмети розкоші, що є неприпустимим, кажуть в організації. ПДВ становить у середньому 11%, попри те, що йдеться про послуги першої необхідності. Шість країн ЄС: Румунія, Болгарія, Естонія, Словаччина, Хорватія й Угорщина – оподатковують громадський транспорт так само, як ювелірні вироби чи розкішні годинники, ідеться у звіті.
10 Країн ЄС із найбільш доступним транспортом
- Люксембург
- Мальта
- Австрія
- Німеччина
- Кіпр
- Іспанія
- Швейцарія
- Угорщина
- Нідерланди
- Естонія
10 європейських міст із найбільш доступним транспортом
- Таллінн;
- Люксембург;
-
Валлетта;
- Прага (156 євро на рік);
- Братислава (200 євро на рік);
- Мадрид (місто запровадило 60% знижки на місячні проїзні до кінця липня 2023-го);
- Рим (250 євро на рік);
- Відень (365 євро на рік);
- Афіни (300 євро на рік);
- Софія (187 євро на рік).
Детальні результати дослідження можна подивитися за цим посиланням.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
Раніше аналітики компанії Picodi порівняли вартість проїзних у 45 великих містах світу й адміністративних центрах України та зʼясували, що проїзд у Києві – один із найдорожчих.
Єдиний квиток на весь громадський транспорт, який коштував 9 євро на місяць, запровадили в Німеччині влітку 2022-го в межах експерименту. Спочатку квиток проіснував до кінця серпня й мав заохотити водіїв пересісти з автівок на потяги й автобуси. Результати експерименту показали, що люди в Німеччині дійсно почали частіше користуватися громадським транспортом, однак більшість так і не відмовилася від приватних авто.
Із травня 2023 року в країні все ж запустили загальнодержавний проїзний на громадський транспорт і потяги. Місячний квиток коштує 49 євро.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі