В Україні оновлять маркування сигарет, щоби відповідати стандартам ЄС, повідомляють у МОЗ.

Маркування запровадили ще у 2012 році, але зараз мають оновити, щоб завершити імплементацію директиви Єврокомісії.

Для оновлення маркування проаналізували досвід «прогресивних країн» –  серед графічних наборів медичних попереджень обрали ті, які «показали найкращу ефективність». Це маркування Канади, Австралії й Таїланду, а також неурядових організацій Vital strategy й «Діти, вільні від тютюну».

На фото: приклад маркування сигарет в Австралії

Маркування пачок із сигаретами затвердять «найближчим часом».

Зараз в Україні впроваджують семирічний план збільшення податку на тютюнові вироби до 2024 року. Ще у 2020 році Верховна Рада запровадила податки на нікотин і скорегувала рівні оподаткування тютюнових виробів для електричного нагрівання до звичайних цигарок. Ринок тютюну завдяки цьому скоротився на 10–12%.

У МОЗ також кажуть, що посилюватимуть роботу із запобігання курінню серед неповнолітніх. За прогнозами ВООЗ, до 2025 року поширеність вживання тютюну має знизитися ще на чверть, але ймовірно, через повномасштабну війну цього показника буде важко досягти, відзначив головний санлікар Ігор Кузін.

Зараз споживання електронних сигарет серед дітей у віці від 13 до 15 років становить 18,2%, і це «дуже великий показник», зауважують у МОЗ.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


У грудні 2021 року в Україні заборонили міцні й ароматизовані сигарети. У липні 2022 року кальяни й електронні сигарети заборонили в місцях загального користування. Держспоживслужба почала моніторинг таких місць. 80% кафе, барів і ресторанів України дотримуються заборони куріння в закладах громадського харчування.


Україна ратифікувала конвенцію ВООЗ із боротьби проти тютюну у 2006 році. Як наслідок, за 12 років, із 2008 до 2012 року, поширеність куріння зменшилася на 36% серед населення віком від 12 років.

Із 2023 року більшість форм реклами тютюнових виробів заборонена в Україні, проте не була врегульована так звана «тютюнова викладка» – демонстрація виробів у точках продажу. Крім того, не було врегульовано рекламу вейпів й електронних сигарет, але заборона на таку рекламу набере чинності з липня 2023 року.


Державний контроль за порушенням закону щодо споживання тютюну призупинили через воєнний стан, але такі заходи можна впроваджувати за рішенням центральних органів влади в окремих сферах, якщо йдеться про загрозу здоров’ю населення, пояснюють у МОЗ.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі