Кожен другий українець користується застосунком «Дія», щоб отримати держпослуги, свідчать результати опитування КМІС.

Популярність цифрових послуг зростає третій рік поспіль: у 2020 році «Дію» використовували 13% опитаних, у 2021 році – 30%, а у 2022-му цей показник зріс до 52%.

За 2022 рік до «Дії» приєдналися 6 мільйонів користувачів. Загалом застосунком уже користуються 18,5 мільйона користувачів, порталом – 22 мільйони.

Застосунком найчастіше користуються молодші респонденти, однак у 2022-му зросла кількість користувачів «Дії» в усіх вікових категоріях. Серед українців віком від 18 до 29 років принаймні однією послугою користувалися 82,5%, а серед 50–69-річних – близько 58% (у 2021-му цей показник становив 44%). Майже третина користувачів «Дії» – мешканці сіл.

Які послуги найпопулярніші

Найпопулярніша послуга в застосунку – отримання субсидій та соціальних виплат, нею у 2022-му скористалися майже 16% опитаних.

Також «Дією» часто користуються під час отримання водійського посвідчення, продажу авто, сплати штрафів онлайн.

На третьому місці за популярністю – отримання паспортів й інші контакти з Державною міграційною службою.

Із тих, хто не користується «Дією», 70% респондентів зазначають, що не мають такої потреби, і майже половина (47%) не має потрібних навичок.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


«Дія» – це концепція «держави в смартфоні», де всі документи й державні послуги об’єднані в одному електронному сервісі. Проєкт із 2019 року розвиває Міністерство цифрової трансформації.

У 2022-му застосунок «Дія» обігнав за популярністю Facebook та Instagram серед українських користувачів. Наразі «Дією» користуються 84% власників смартфонів Android віком від 16 до 55 років.


США допоможуть експортувати застосунок «Дія» в інші країни. Його пропонують використовувати як шаблон для створення аналогічних електронних сервісів. Зокрема, інтерес до «Дії» вже висловив уряд Молдови. У проєкті бере участь USAID, переговори із потенційними партнерами стартували у Давосі.


Редакція The Village Україна спілкувалася з керівником із розвитку електронних послуг Мінцифри Мстиславом Баніком. Він розповів нам про те, як працює міністерство під час війни, про IT Army of Ukraine і нові сервіси «Дії» на зразок «єДокумент» і «єВорог», які створили після повномасштабного вторгнення.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі