Кияни пропонують зробити центр Києва пішохідним
Кияни пропонують зробити центр Києва пішохідним. Відповідну петицію зареєстрували на сайті Київської міської ради.
Чому центр має бути пішохідним? Аргументи автора петиції
Це екологічно. Приклад Австрії показує, що пішохідний центр зменшує трафік руху на легкових автівках більш ніж на чверть (від 26%) за даними Інституту транспортних досліджень Університету природних ресурсів та наук про життя.
Це допоможе зберегти пальне в умовах паливної кризи під час війни.
Зони, вільні від автомобілів, можуть збільшити доходи місцевих закладів і міського й державного бюджету зокрема. Це пов’язано з психологією пішохода, який, побачивши заклад, не шукає паркінг, а відразу випити кави, пояснює автор петиції.
Це може популяризувати Київ. Багато вулиць отримали свій профіль ще у 18 столітті й у середньовічні часи, а Верхнє місто, старий Київ, частково включений до переліку світової спадщини ЮНЕСКО. Натомість велика кількість автівок, які можуть не дотримуватися правил паркування й дорожнього руху, спричиняє візуальне та звукове засмічення центру.
Що треба зробити, щоб центр став пішохідним
На думку автора петиції, треба облаштувати односторонній автомобільний рух навколо центру міста. На Ярославовому Валу й Прорізній він уже існує, пропонують також облаштувати на Михайлівській, Великій Житомирській, частині Львівської площі. Завершити коло пропонують поворотом на частину Бульварно-Кудрявської вулиці (односторонній рух там також уже існує). Таким способом рух з парної частини вулиці Бульварно-Кудрявської буде можливий лише в сторону площі Перемоги з поворотом автомобіля ліворуч, у бік Львівської площі. Частина цієї вулиці від будинку 15 матиме двосторонній рух.
Таке коло вулиць буде створювати односторонній рух проти годинникової стрілки (протягом усього маршруту треба буде повертати лише праворуч).
Усередині транспортного кола, за задумом його ініціаторів, можна буде рухатися на велосипедах, моноколесах й електросамокатах зі швидкістю до шести кілометрів на годину. Перелік вулиць, де пропонують користуватися таким транспортом, можна глянути тут.
Автор петиції додає, що пропонований радіус пішохідної зони передбачатиме, що до автомобіля можна буде дістатися за шість хвилин пішки (це не більше 450 метрів).
«Пішохідизувати» пропонують і ті вулиці, які блокуються іншими вулицями, які вже стали пішохідними (Костельна, Трьохсвятительська, Десятинна, ділянка Володимирської вулиці).
Як це вплине на маршрути громадського транспорту
Тролейбусні маршрути №6, №16 і №18 пропонують не ліквідовувати, а частково перенаправити на транспортне коло. Тобто рух тролейбусів в сторону майдану Незалежності здійснювати від вулиці Січових Стрільців праворуч, через ділянку Львівської площі, до вулиці Ярославів Вал, а не через об’їзд Бульварно-Кудрявською.
Далі тролейбуси мають рухатися оновленим маршрутом Ярославів Вал – Прорізна – Хрещатик – Михайлівська й старим маршрутом (Велика Житомирська та Січових Стрільців).
До змінених маршрутів варто залучати транспорт з автономним запасом ходу. У майбутньому можна побудувати нову ділянку для тролейбуса, але зараз це недоцільно, вважає автор петиції. По оновленому маршруту треба також організувати зупинки для транспорту.
Як односторонній рух вплине на профіль вулиці
Автор петиції пропонує праворуч від пішохідної зони, уздовж фасадів будинків, організувати кишені між зеленими насадженнями для паркувань автівок (де це можливо фізично й доцільно економічно).
Праворуч від смуги паркування можна організувати смугу для переміщення автомобілів, а праворуч від цієї смуги – іншу, для переміщення громадського транспорту. Ще праворуч – облаштувати велодоріжку з об’їздом павільйонів зупинок для громадського транспорту. А праворуч від велодоріжок буде пішохідна зона вздовж фасадів будинків.
Які можуть бути винятки
Створення пішохідної зони не означає повної заборони автівок, пояснює автор петиції. Заїзд може бути дозволений жителям центру, якщо вони мають дозвіл на паркування; підприємствам, що розташовані в районі пішохідної зони (за обставинами); акредитованим таксі; особам, що мають посвідчення інвалідності; працівникам, які йдуть на роботу чи з роботи між 24:00 і 5:00 (ідеться про мирний час); гостям міста, що живуть у місцевих готелях; комунальникам, будівельникам, рятувальникам, військовим, екстреним службам, дипломатам, поштарям, постачальникам.
На момент публікації петиція набрала менше тисячі підписів. Щоб її розглянула Київрада, потрібно зібрати шість тисяч підписів.
За даними нідерландської компанії Tom Tom, Київ входить десятку міст із найбільшими заторами у світі, а за даними швейцарської компанії IQ Аir – у топ-10 міст з найбільш забрудненим повітрям.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі