Після повномасштабної агресії РФ в українському сегменті соцмереж Facebook, Twitter й Instagram збільшилася кількість публікацій українською мовою – від 13–27% у 2020 році до двох третин, ідеться в дослідженні Центру контент аналізу.

Загалом лише кожен третій пост у цих соцмережах користувачі пишуть російською мовою. Водночас якщо розглядати платформи не окремо, а в сукупності, то поки російська мова переважає.

Частка дописів українською мовою зросла як серед приватних акаунтів, так і серед акаунтів організацій. Якщо перше можна пов’язати з необхідністю дотримуватися норм закону про державну мову, то друге – наслідок мовного вибору користувачів.

Водночас малою частка українського контенту залишається в YouTube (5%), що пов’язано, найімовірніше, з алгоритмами монетизації, які спонукають користувачів працювати на ширшу російськомовну аудиторію.

Така ситуація й у TikTok: частка матеріалів державною мовою тут залишилася на довоєнному рівні (приблизно третина), що означає вищий рівень русифікації молодшої вікової групи.

Також як порівняти з 2020 роком, зафіксували більшу «українізацію» користувачів західних областей України. Попри те, що 98% із них спілкуються вдома й на роботі українською мовою, кожен другий допис у соцмережах вони залишали російською. Зараз частка російськомовних дописів упала до 1025%.

Найбільш русифікованим регіоном дослідники називають Одещину, де українською мовою лише кожен четвертий допис.

Дослідження проводили з 5 червня по 5 липня 2022 року серед користувачів, які вказали Україну, а також певні її області своїм місцем перебування. Усього проаналізували більше 8500 дописів. Під час аналізу враховували й тимчасово окуповані області, зокрема Крим і Севастополь.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Аудиторія Instagram в Україні зменшилася майже на 2,5 мільйона користувачів, ідеться в дослідженні комунікаційної агенції Plusone social impact.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі