Як формують хвилі мобілізації і куди можна надіслати скаргу на ТЦК – пояснення Міноборони
Процедуру мобілізації у воєнний час та механізм оформлення відгуків на роботу територіальних центрів комплектації (раніше – військкоматів) пояснили в Міністерстві оборони.
«Верховний головнокомандувач ставить перед Збройними Силами завдання щодо певної кількості осіб, яких потрібно мобілізувати. І далі ЗСУ з цієї кількості розподіляють: скільки осіб певних військово-облікових спеціальностей потрібно для оборонних дій. Виходячи з цієї кількості [військкомати] формують навчання», – пояснює процедуру заступниця міністра оборони Ганна Маляр.
«У соцмережах шириться інформація про те, що на заході України нібито мобілізовують вибірково, надають перевагу вимушеним переселенцям, а не місцевим. [...] З тих осіб, які вже мобілізовані на заході, 9/10 є місцевими мешканцями, а вимушено переселені особи – 1/10», – розповідає Маляр.
Також у відомстві уточнили з приводу вибору військових спеціальностей: «Є інформація, що людей, які у мирний час займалися інтелектуальними професіями (юристи, бухгалтери, айтішники), навмисно відправляють на передову, що це відбувається вибірково. [...] Просто треба розуміти, що стільки юристів чи айтішників фронту зараз не потрібно. Там, де вони потрібні, вони цим і будуть займатися. Але, якщо нам сьогодні потрібно більше осіб спеціальності артилерія, то будуть готувати їх. Тому що іншого шляху врятувати цю країну немає».
У Міноборони додали, що в процесі можуть виникати технічні проблеми чи неузгодженості, але висловлювати скарги попросили коректно: «Коли ви скаржитеся публічно, що є організаційні складнощі чи неузгодженості в роботі [військкоматів], то ви повинні розуміти кілька речей. Так, складнощі є, це ніхто не приховує, про це відверто говорять. Але вони пов'язані з тим, що запит нашої держави до кількості мобілізованих осіб – яка нам потрібна, щоб відстояти державу, – значно більше потужностей ТЦК, що були сформовані у мирний час».
Скарги на роботу ТЦК закликають передавати через контакти окремих центрів за посиланням та через телефони гарячої лінії (0800500410; 0800500442).
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі