У Лос-Анджелесі автобуси два роки були безкоштовними. Що це дало місту
У березні 2020 року агенство громадського транспорту Лос-Анджелеса Metro припинило стягувати плату за проїзд у своїх автобусах через пандемію COVID-19.
Упродовж наступних 22 місяців, за інформацією агенства, у Лос-Анджелесі здійснили понад 280 мільйонів безкоштовних поїздок. Це стало, можливо, найбільшим експериментом із безкоштовного проїзду в історії США, пише Сurbed.
Тепер Metro використовує інформацію про те, як упродовж двох років жителі Лос-Анджелеса користувалися безкоштовним транспортом, для того, щоб поліпшити маршрути та запропонувати нові тарифні програми.
Результати «експерименту»
За результатами «експерименту», під час пандемії пасажиропотік у Лос-Анджелесі зменшився не так сильно, як в інших американських містах, і швидше відновився.
Пасажиропотік у безоплатних автобусах Лос-Анджелеса наближався до 80% від доковідного рівня. Як порівняти, у Нью-Йорку пасажиропотік наразі ще не досяг рівня 60% від показників, які були до пандемії.
Пасажиропотік автобусних перевезень у Лос-Анджелесі також відновлювався швидше, ніж залізничних, на яких продовжували стягувати плату за проїзд.
Плату за проїзд знову почали стягувати й у автобусах, але тепер Metro запропонує значні знижки на тижневі та місячні абонементи для малозабезпечених пасажирів із безкоштовним пропуском на найближчі 90 днів, а також безкоштовний проїзд для учнів державних шкіл.
Серед інших переваг експерименту з безкоштовним проїздом Metro називає скорочення тривалості зупинок автобусів на дві секунди. В агентсві стверджують, що нестягування плати за проїзд пришвидшує посадку на 10%.
Агентство громадського транспорту Лос-Анджелеса є унікальним серед великих транспортних агенств США тим, що його дохід майже не залежить від сплати за проїзд.
Поїздка в громадському транспорті Лос-Анджелеса коштує 1,75 долара, а доходи від сплати за проїзд становлять всього 6% від загального доходу агентства, водночас близько третини цієї суми витрачають на послуги з контролю за оплатою проїзду.
До відносно комфортного фінансового становища Metro причетний і спеціальний податок, який запровадили у 2016-му. Завдяки йому система громадського транспорту має отримати 120 мільярдів доларів упродовж 40 років.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі