В Україні набрали чинності зміни до закону про рекламу, які ввели для того, щоб запобігти дискримінації.

Зокрема, закон тепер зобов’язує штрафувати роботодавців, які в рекламі вакансій вказують бажані стать, вік чи расу кандидатів.

Виняток – якщо закон забороняє використання жіночої праці на певній роботі. Тоді роботодавець може вказати в описі вакансії, що йому необхідні лише чоловіки.

Розмір штрафу – десять мінімальних зарплат, тобто 65 тисяч гривень станом на січень 2022 року.

Перевіряти й штрафувати роботодавців буде Державна служба України з питань праці. Але поскаржитися на роботодавця може будь-хто, хто побачив у нього дискримінаційне оголошення.

У грудні 2021-го robota.ua радила роботодавцям прибрати із описів вакансій формулювання на кшталт «запрошуються чоловіки віком 25-35 років», «потрібна жінка приємної зовнішності», «молоді працівники», «працівники похилого/пенсійного віку», «кандидатів з дітьми просимо не турбувати».

Також У будь-якій рекламі (крім соціальної) заборонено:

  • зображувати або говорити про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи будь-яку іншу перевагу однієї статі над іншою
  • демонструвати стереотипні ролі чоловіка та жінки, які пропагують принизливе та зневажливе ставлення
  • показувати насильство за ознакою статі
  • використовувати зображення тіла виключно як сексуального об’єкта, щоб привернути увагу споживача
  • використовувати посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються продукту чи способу його споживання

The Village Україна писав про те, що таке сексуальна об’єктивація, на прикладі реклами «київської перепічки». А також про те, чому сексуальна об’єктивація в рекламі шкодить.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі