Проєкт реконструкції мосту Патона в Києві буде розробляти компанія «ІнтерПроект», яка стала переможцем тендера від «Київавтодору».

Київський активіст, голова ГО «Рада з урбаністики Києва» Віталій Селик виокремив головні вимоги до проєкту:

  • Розширення тротуарів для влаштування «променадної» частини для пішоходів
  • Оснащення тротуару системою підігріву (за технічної можливості)
  • Велосипедні доріжки в обидва боки не менше 1,5 метри
  • Заходи для вільного пересування людей з інвалідністю та велосипедистів
  • Застосування тактильної плитки для орієнтування людей з вадами зору
  • Додаткова восьма смуга для автотранспорту (наразі їх сім)
  • Автоматизована система обчислювання ваги транспортних засобів в русі
  • Облаштування по центру мосту відбійника Vario Guard
  • Реставрація чавунних перил і щогл ліхтарів, ремонт сходів і реставрація пропілеїв (на правому березі), та колон (на лівому березі)

Що стосується трамваю, то його, судячи з технічних вимог до проєкту, повертати не будуть. Але від ідеї не відмовилися остаточно: «ІнтерПроект» має розрахувати конструкцію мостового полотна з врахуванням перспективного влаштування трамвайної колії. Також компанія-проєктувальник повинна розглянути можливість підйому та спуску пішоходів на Венеціанський острів.

Міст Патона, 2013 рік. Фото: Ольга Майстренко, Wikimedia

Вартість проєктно-кошторисної документації з реконструкції моста Патона оцінили в 47,2 мільйона гривень. Проєкт має бути готовим до 31 грудня 2022 року.


Київський міст Патона ввели в експлуатацію у 1953 році. Він є першим у світі суцільнозварним мостом і пам’яткою архітектури місцевого значення.

У 2014 році міст визнали аварійним, а у 2018-му – як критично аварійний. У лютому 2020 року на мосту перекрили дві крайні смуги, а фахівці Українського інституту сталевих конструкцій імені Шимановського почали обстеження мосту. Проблема моста в тому, що він отримав не те навантаження, на яке був розрахований, кажуть експерти.

Реставрацію мосту Патона планують завершити до 31 грудня 2025 року. Ремонт коштуватиме близько 7 мільярдів гривень. У 2021 році стало відомо, що КМДА розглядає можливість повернення на міст Патона трамваю.

The Village Україна дізнавалася думку експертів й урбаністів щодо того, що варто врахувати під час реставрації мосту.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі