Верховна Рада ухвалила перехід на електронні трудові книжки
Верхова Рада ухвалила в другому читанні законопроєкт про перехід на електронні трудові книжки.
Перехід на електронні трудові книжки триватиме 5 років. Протягом цього часу можна використовувати паперову трудову книжку або електронну її форму.
Усі дані про трудову діяльність будуть вноситися у вигляді сканованих копій документів і з електронним підписом. Після того, як інформацію перенесуть у цифровий документ, паперову трудову книжку роботодавець має віддати працівникові на руки під підпис.
Цей законопроєкт також дає можливість автоматично призначати пенсію. Але людина має право відтермінувати вихід на пенсію. Якщо вона вирішить відкласти вихід на пенсію та продовжить працювати, то розмір пенсії буде зростати на 0,5–0,75%.
У 2019 році уряд підтримав ініціативу Мінсоцполітики щодо переведення трудових книжок в електронний формат.
У вересні 2020 року парламент ухвалив у першому читанні законопроєкт про перехід із паперових на електронні трудові книжки. Найближчі 5 років можна використовувати два варіанти трудової – і паперовий, й електронний.
Запровадження електронної трудової дає такі переваги:
- не треба збирати довідки для підтвердження свого трудового стажу, якщо втратили книжку;
- пенсії та соціальні виплати поступово почнуть призначатися автоматично;
- зменшить навантаження на роботодавців і ФОПів;
- спроститься пошук та оформлення людей на роботу;
- полегшить оформлення пенсійних витрат: усі дані вже знатиме Пенсійний фонд.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі