Інтерв'ю«Парк атракціонів Bursa»: як змінився за рік і як змінюватиметься готельний комплекс на Подолі
Оновлене кафе, новий формат галереї і новий бар – анонси від виконавчого директора Bursa
Перший рік роботи відзначив 12 травня готель Bursa на Подолі. Це комплекс, який поєднує готель, галерею Bursa Gallery, міське кафе «Белый шум», руфтоп-бар «1818» і магазин Asthik. З цієї нагоди The Village Україна розпитав виконавчого директора компанії Василя Гроголя про перші підсумки роботи, перезапуск кафе «Белый шум» і новий проект у барній сфері.
Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.
– Готель, кафе, бар, галерея – скажи, навіщо ви взяли і розворушили місто?
– Хороший початок інтерв’ю! Не те щоб ми збиралися когось розворушити. Ми просто робимо те, що нам подобається. Гостинність у нашому розумінні полягає саме в цьому – надавати якомога кращий сервіс і робити так, щоб гостям не було нудно. Для мене робота в готелі – це велика відповідальність. Важливо, щоб кожен мандрівник при приїзді в нове місто не відчував себе самотнім.
– І ти знаєш це зі свого досвіду.
– Так, я неодноразово відчував себе так. Я встиг змінити багато міст, тому самотність часто була поряд. Особливо критично це відчувається у великих містах: коли приїздиш і не знаєш, куди приткнутися.
Що ми робимо – так це створюємо у Bursa місце і тусовку, де легко стати «своїм». Стати частиною спільноти, частиною міста – це те, що ми пропонуємо. Можна назвати це «дотиком міста». Якщо все необхідне для цього – галерея, кафе, бар тощо – буде неподалік від готелю, це суттєво спростить цей процес. Це те, що ми враховували, коли розробляли концепцію Bursa.
– Дивись, ззовні це може виглядати так: нізвідки береться хлопець, якого ніхто не знає, раптом відкриває готель із кафе, баром і галереєю. Як це було насправді?
– Я автор ідеї Bursa і виконавчий директор комплексу. Є чеська компанія, яка вирішила інвестувати у бізнес в Україні. На базі цього я створив компанію, яка займається управлінням і розвитком проектів Bursa.
Стати частиною спільноти, частиною міста – це те, що ми пропонуємо
– Що ви встигли зрозуміти про готельний бізнес в Україні? Чи довелося щось змінювати у процесі?
– Здебільшого всі наші припущення виявилися правильними. За всіма показниками вийшло так, як планували, – навіть трохи краще. Як банально це не звучало б, але гості готелів у всьому світі однакові – їм потрібні комфорт, турбота, персональне ставлення і кімнати з якісною звукоізоляцією, де можна спокійно поспати. Ну, і до цього всього – те, що ми називаємо «парк атракціонів Bursa».
Щоправда, на першому місці у нас усе одно стоїть зручність готелю для гостей. Це найпростіші речі – від того, як гість бронює номер і заселяється у кімнату, до того, як йому відчиняють двері. Усе має бути на найвищому рівні – і ми продовжуємо цей процес fine-tuning досвіду гостей.
– Ти можеш поділитися цифрами – скільки гостей пройшло за рік у Bursa?
– За рік готель видав близько 7 500 тисяч кімнат, через нас пройшло 2 200 унікальних гостей. Середнє завантаження у нас було на рівні 65%.
– Конкуренти Bursa – це великі мережі готелів чи Airbnb? Адже Airbnb як сервіс продає те саме, що й ви – можливість пожити, як місцеві. Принаймні у великих європейських містах ця конкуренція вже дуже помітна.
– Ні, з Airbnb ми взагалі не конкуруємо, це зовсім інший продукт. Єдине, що вони мають спільного з готелем, – це «койко-місце». Але ми взагалі ні з ким не змагаємося. Не тому, що ми такі класні, а тому, що це наша політика. Ми створюємо новий продукт – досвід.
Гостям готелів потрібні комфорт, турбота, персональне ставлення і кімнати з якісною звукоізоляцією
– До того, що ти називаєш «парком атракціонів Bursa», окремо хочеться запитати про «Белый шум». За рік кафе пройшло кілька етапів, на що врешті вийшли?
– Багато чого змінювалися, ми набиралися досвіду. Насамперед зрозуміли, що нижнє місто – все-таки не верхнє. Умовно, запросити людину на обід на Поділ значно складніше, ніж у центрі.
Після святкування дня народження в нас буде повне перевідкриття і ребрендинг кафе «Белый шум». Буде нова команда, новий шеф-кухар, нове меню і новий неймінг – WHITE NOISE.
– Чому ухвалили таке рішення? І хто буде новим шефом?
– Якщо коротко: ми вже до кінця зрозуміли, що хочемо давати гостям. До того ж це має бути продукт, який підходитиме до основного продукту Bursa – супепростий, суперякісний і супер-для-всіх. Доступний, але водночас вишуканий – у форматі бістро. Стосуватиметься це і цінової політики закладу.
Ми запросили Дашу Хоміцьку (Bowl, Takava Coffee-Buffet). Знайшли з нею спільну мову одразу після знайомства, бо вона близька нам за духом і розділяє наше бачення кафе. Даша запропонувала дуже круте меню, з нею нереально круто працювати. А ще вона професіонал і дуже відповідальна людина.
– Бар «1818» – мабуть, найбільш стабільний проект Bursa. Для тебе цей заклад особливо важливий?
– Для мене все однаково важливо, просто за бар я відповідав сам. Це те, що для мене близько, я маю в цьому досвід і довіряю своїй експертизі у цій сфері. Тому у випадку з баром я не шукав партнера, а шукав команду.
«1818» – це моє улюблене місце, я майже щовечора туди приходжу. Просто, стримано і зі змістом на першому плані – і в тому, що стосується людей, і в тому, що стосується коктейлів.
– Це, здається, перший бар у Києві, який повністю перейшов на органічне вино. Чому так вирішили? Як оцінюєте цей крок?
– Мені дуже подобається натуральне вино. Це тема, як на мене. Щодо експерименту – це частина нашого підходу. Ми можемо робити те, що інші не встигли чи побоялися зробити. Нам подобаються такі експерименти. І команда, і гості позитивно це сприйняли.
– А сезонні меню в «1818» будете продовжувати?
– Думаю, так. Літнє меню зараз на стадії перемовин і пропрацювання.
– Яким був рік для Bursa Gallery?
– Нашій галереї вже більше року. За цей час встигли відбутися одразу кілька крутих проектів. До того ж, як ми і планували, Bursa Gallery буде виходити за межі галереї. Ми розвиватимемо окремий художній центр в зовсім іншому районі Києва. Працюємо над цим проектом уже кілька місяців, зможемо розповісти більше згодом.
Власне, переформатування Bursa Gallery – це один із найбільш важливих проектів. Ми не змінюватимемо те, з чого починали – поєднання виставкової та освітньої функції. Але хочемо робити акценти на новий освітній проект у галузі діджитал-мистецтва і медіа. Це дуже цікава ніша, якій в Україні поки не приділяють достатньо уваги.
Хочеться навчати людей правильно використовувати технічні знання, критично думати. На кінець серпня готуємо першу велику групову виставку за участі німецьких та українських художників. Ми й надалі надаватимемо майданчик для традиційного мистецтва, але основним напрямком хочемо обрати цифрове.
Хочеться тусити, грати гучну музику, при цьому не заважаючи сусідам
– Ми знаємо, що ваша команда активно працює і над новими проектами. Ходять чутки про новий бар.
– Новий бар – це один із проектів. Але це радше passion project – те, чого нам дуже хочеться. Хочеться тусити, грати гучну музику, при цьому не заважаючи сусідам.
– За форматом це буде схоже на «1818»? Акцент на простоту?
– Так, це буде як «1818» – тільки ще більш простий і зухвалий бар. Супермінімалістичний – там не буде нічого, крім дуже простих напоїв за дуже демократичними цінами і музики.
– А неймінг уже є?
– Parakalo! Грецькою це означає «будь ласка». [сміється] Ми знайшли для цього ідеальну будівлю, зараз якраз підписуємо договір про оренду. Щойно підпишемо угоду, одразу про це розповімо.