Є питанняНові перехрестя у Києві: як змінили вулицю Леонтовича
Навіщо розширювати пішохідні переходи і тротуари – пояснення експерта
Розширити тротуар на дорогу до рівня смуги паркування вирішили на вулиці Леонтовича. Реконструюють переходи на перетині вулиці Леонтовича з бульваром Тараса Шевченка та вулицею Богдана Хмельницького.
The Village Україна запитує, навіщо це робити, у директора з управління проектами транспортної інфраструктури КП «Київське інвестиційне агентство» Романа Філя.

Роман Філь
директор з управління проектами транспортної інфраструктури КП «Київське інвестиційне агентство»
Багато європейських (і не тільки) міст уже давно застосовують схожі рішення, але ми тільки починаємо. У 2017 році Київ приєднався до мережі Safer City Streets. Ми з Ксенією Семеновою представляли Київ на першій зустрічі у Парижі. На жаль, тоді ми лише слухали, як інші розвинуті міста удосконалюють безпеку руху за допомогою аналізу даних та обміну досвідом.

На цьому етапі Києву потрібно зробити базові речі. Зокрема, облаштовувати засоби заспокоєння руху, яким і є так званий curb extension, тобто розширення тротуарів. Зокрема, подібні ініціативи передбачені й спільним проектом із Європейським інвестиційним банком і Європейським банком реконструкції та розвитку з підвищення безпеки дорожнього руху.

Важливо, що комунальна корпорація «Київавтодор» починає реконструювати вулиці з використанням сучасних рішень. Понижені бордюри на пішохідних переходах, острівки безпеки, антипаркувальні стовпчики – усе це почали робити останніми роками.

Чому важливий саме цей кейс на Леонтовича? Є низка позитивних наслідків:
Звуження дороги на перехресті: раніше було дві смуги, тепер одна; це є візуальним сигналом для водіїв, що вони заїжджають у житловий квартал/вулицю, що, своєю чергою, сприятиме зменшенню швидкості;
Підвищення видимості пішоходів та зменшення часу, який пішохід витрачає на перехід дороги;
Зменшення радіуса повороту: нижча швидкість автомобілів, відповідно – менша ймовірність наїзду на пішохода, тож менша ймовірність травм/смертей;
Збільшення площі тротуару для пішоходів – зручніше очікувати на зелений сигнал;
Унеможливлення паркування на перехресті.
Фото: Роман Філь