The Village Україна продовжує серію матеріалів, де дізнається в людей різних професій, як вони заробляють і на що витрачають гроші. У новому випуску – історія української блогерки.

Професія

Блогерка 

Доходи:

230 000 грн


Витрати:

26 000 грн

Оренда квартири

50 000 –

60 000 грн

Одяг та відпустка

15 000 грн

Їжа в закладах

15 000 грн

Транспорт

Як стати блогером

Блогерство – це моя основна діяльність, і всі гроші, які в мене є, мені приносить Instagram. Усе почалося в 2016 або 2017 році. Спочатку я продавала одяг у VK, там познайомилася з блогерами, які зараз мільйонники. У нас була своя коаліція. Та коли VK прикрили, всі повільно почали переходити в Instagram.

Тоді я помітила, що дівчата не просто продавали одяг в Instagram. У них з’явилася реклама інших брендів. Я почала цікавитися, що це, скільки коштує, щоб замовити рекламу для свого магазину одягу. Коли дізналася, скільки люди заробляють, то й сама захотіла також бути блогером. Мені завжди подобалося постити щось красиве. Я не думала, що це стане основною роботою. У мене був бізнес, який я закрила в 2020 році. Повертатися в бізнес я не планую. Це змусить розриватися між блогом і своєю справою. А я за те, щоб робити щось одне, але якісно.

Першу рекламу на своєму профілі пам’ятаю як сьогодні. Це була класична кокосова олія. Реклама за бартером, за яку я нічого не отримала.

Спочатку я не мала жодної стратегії просування власного блогу. Просто постила красиві фотографії й писала багато тексту. Мене багато хто репостив просто так, бо щось сподобалося. А потім у мене з’явилося багато знайомих блогерів із великою аудиторією і я могла би замовляти в них рекламу. Але в мене був бар’єр: «Як я можу платити гроші за те, що мене хтось відмітить». Для мене це було табу, тому що люди повинні самі знайти мене й полюбити. Пізніше я зрозуміла, що це так не працює, і почала замовляти рекламу спочатку в тих, із ким я добре спілкуюся.

А значний стрибок мені дав перший гів, у якому я взяла участь. Це був 2018 рік. Я плювалася певний час і хейтила гіви. Але потім зрозуміла, що теж хочу спробувати. Бо всі це роблять, а я наче біла ворона, яка намагається карабкатися, але нічого не виходить. І я вирішила спробувати. Це реально дало класний поштовх, бо всі рекламодавці, коли приходять, спочатку дивляться на цифру, без цього ніяк. Як кажуть: «Людину ми зустрічаємо за одягом, а рекламодавець блогера за цифрами».

Якщо ви хочете розвивати блог і заробляти на ньому – потрібно вкладати гроші. Раніше це можна було зробити безкоштовно, а зараз треба бути або суперунікальним із крутим відчуттям смаку, або витрачати. Я за те, щоб брати участь у гівах, але це повинно бути так – ти береш участь у гівах, а потім одразу замовляєш рекламу. Реклама дасть статистику, а гів – цифру.

Рекламу потрібно знаходити у блогерів, із якими в тебе цільова аудиторія. Ті, хто тобі подобається, і розумієш, що там твої люди.

Особливості професії

Щомісяця я пощу приблизно п’ять рекламних постів. Основну та найбільшу частину заробітку мені дає довгострокова співпраця. Наприклад, із салонами краси, із якими контракт на кілька місяців.

У мене є асистент, який займається плануванням постів, комунікацією з брендами та календарем. Працюємо разом з літа 2019 року. До речі, рішення взяти асистента спрацювало ще одним поштовхом у моєму доході. Це послугувало бустом для рекламодавців, і вони почали сприймати мене серйозніше та писати активніше.

Процес роботи з брендом відбувається наступним чином: надсилають Т3, ціль компанії, основний меседж, який треба донести. Далі є технічне завдання й основний меседж за текстом, що треба сказати, але своїми словами. А також те, чого в жодному разі не можна згадувати.


Основну та найбільшу частину заробітку мені дає довгострокова співпраця


Бувають і неприємні робочі моменти, коли бренд довго не погоджує фото, і доводиться декілька разів перезнімати. Але я сприймаю це як звичайний робочий момент. Зручно, коли пропонують референси для фотографій або відео, але іноді їх немає, кажуть, що тебе зробити те й те.

Якщо говорити про найскладніші співпраці з брендом, то це бренди техніки та їжі. Тому що у великих світових брендів є багато юридичних моментів, за які їх можуть засудити. За кожне неправильно сказане слово. Тому через це бренди дуже скрупульозно вичитують тексти та придираються до фото. Така співпраця рідко проходить легко.

Найбільше пишаюся співпрацею з Mango. Декілька місяців я була Mango Girl. Фотографувалася в одязі бренда, і за це ще й отримувала гроші. Небагато, десь вісім тисяч за пост. Для мене тоді це була невелика сума, але через те, що це Mango, я погодилася. Також після цієї співпраці на мене звернули увагу інші модні бренди.

Який вигляд має робочий день

Я дивлюся ще з вечора, які в мене плани на завтра та що треба прорекламувати. Наприклад, сьогодні в мене реклама сукні, в якій я зараз. Раніше я могла річ просто сфотографувати вдома та відразу її комусь віддати. А зараз я рекламую лише речі, які мені подобаються, відповідно, їх ношу в житті, принаймні один раз одягаю точно. 

Два місяці тому в мене з’явилася штатна контент-мейкерка. Вона отримує зарплату не стабільно раз на місяць, але за кожну фотосесію, яка в нас відбувається, я їй плачу. Стиліста немає, ми все придумуємо самостійно. Я кажу, що в нас така-то інтеграція і запитую, що ми можемо придумати. Вона шукає референси та пропонує ідеї. Але так відбувається лише останні пів року, раніше я робила все сама.

Бувають дні, як і у всіх живих людей, коли ти не хочеш нічого постити та виходити у світ Instagram. Найжорстокіший період був минулого року, коли я розійшлася з хлопцем, з яким ми були майже вісім років разом. Я щодня плакала, але доводилося робити рекламу, щоб заробляти. Цей період збігся з розвитком мого блогу. Тож я навчилася витирати сльози та знімати далі. Бо бренд не винен у тому, що в тебе в житті зараз відбувається хрінь. Ти повинна з позитивними емоціями зробити свою роботу.

Міфи та стереотипи щодо професії

Я закінчила медичний факультет із червоним дипломом на лікувальній справі. Потім закінчила практичну психологію та вивчилася на вчителя початкових класів. Тож, зважаючи на це, батьки інколи запитують, чи не планую я знайти нарешті нормальну роботу. Можуть також запитати, де моя трудова книжка, які стаж і пенсія.

Середній дохід

Мій заробіток нестабільний. На нього впливає багато нюансів: наприклад, сезон, місяць, свята. Ось у листопаді, напередодні «чорної п’ятниці» та новорічних свят, завжди багато замовлень, а от у січні буде просідання.

У середньому, за останній рік на місяць я заробляю від 8000 до 10 000 доларів.

Мабуть, вийшла на такий рівень у 2020 році. Пов’язую це з покращенням статистики, яка виросла завдяки рекламі. З покращенням статистики я підняла і прайс. І плюс прийшла з часом більша впізнаваність, тож співпрацю почали пропонувати великі бренди, які платять більше.

Вартість за сторіз і пост у моєму блозі в середньому складає 25 000.

Витрати

Попри хороший дохід, витрачаю також немало. Щоразу в кінці місяця думаю, що багато заробляю, а кудись гроші діваються. Найбільше витрачаю на таксі, одяг, ресторани. В середньому на місяць – 3000-4000 доларів. Сюди входить оренда житла, користування таксі. Дуже сподіваюся, що до Нового року куплю собі авто.

Удома я не готую, але мене рятує те, що я небагато їм. Я можу поснідати й повечеряти вдома, а весь день не їм, працюю. На б’юті-процедури витрачаю не так багато, бо часто такі послуги отримую за бартером.

Проте почала багато витрачати на дорогий одяг. Помітила останнім часом, що це перейшло всі межі та перетворилося в нерозумне споживання. Купую одяг та інші речі, але не ношу. Недавно придбала дороге взуття за 800 доларів, і воно просто лежить у коробці. І така історія вже з кількома речами.

Але, крім цього, я відкладаю гроші. Те, що приходить мені на картку – витрачаю, живу на них. А гроші, які приходять на ФОП, – відкладаю.

Ілюстрації: Граб Анастасія