В Україні запускають експериментальний проєкт «єБабуся», повідомляє українська маркетологиня Ксенія Ларіна. 

Ксенія запустила ідею проєкту, де молоді українці зможуть запросити бабусь, щоби просто поспілкуватися або допомогти пригледіти за дитиною. Натомість бабусі отримуватимуть додатковий дохід до пенсії й відчуття потрібності. Ідея отримала багато позитивних відгуків, і тепер Ксенія готує стартап.

Як виникла ідея

«Така ідея здалася мені просто милою. Жарт пішов ще далі завдяки лого (з прямою відсилкою до лого AirB’n’B), фонетично двозначній назві й обіцянці зробити MVP [це повноцінна версія продукту, яка виконує лише його найголовніші функції, щоб задовольнити основну потребу споживачів] проєкту, якщо пост у LinkedIn набере тисячу лайків», – каже Ксенія. 

Допис дуже сподобався аудиторії, і в коментарях багато охочих зголосилися долучитися до створення MVP або привести мам чи бабусь на платформу як користувачів. 

Стартап стане освітнім проєктом реаліті-шоу

За кілька днів Ксенія з’ясувала, що створення стартапу може стати «чудовою можливістю перетворити цей процес на освітній проєкт». Маркетологиня запропонувала охочим зареєструватися як учасники проєкту й створювати його разом у форматі реаліті-шоу.

У перший день заявку на участь у проєкті подали 95 людей. Охочі шукатимуть відповіді на питання, за якими критеріями додавати користувачів на платформу, як їх верифікувати й гарантувати безпеку.

Як над проєктом працюватимуть сто учасників

Структура проєкту базується на коротких спринтах, що починатимуться з воркшопів від досвідчених менторів. Після кожного заняття учасники працюватимуть над реальним продуктом, який використають для платформи. 

Учасники починатимуть з досліджень й інтер’ю з користувачами, розброблятимуть дизайн-прототипи й випускатимуть продукт на ринок, попередньо продумавши маркетингову стратегію.

А я можу ще доєднатися до проєкту?

Усі охочі можуть приєднатися до стартапу, заявку можна заповнити тут. Під час реєстрації можна обрати напрям, який цікавить користувача найбільше. «Оскільки це дійсно реальний продукт, працювати над ним будуть різні команди: менеджери й операційники, продакти, дизайнери й маркетологи, розробники», – додає Ксенія. 

Долучитися до команди можуть люди й без досвіду, хоча «конкурувати за перемогу в проєкті їм буде важко». Однак «єБабуся» стане класним доповненням до портфоліо, каже Ларіна. Кожен учасник, який буде активно залучений у весь процес створення стартапу, також матиме шанс отримати позицію C-level у стартапі, частку в бізнесі та свободу розвивати «єБабусю» на свій розсуд.

Коли вийде платформа

Ксенія каже, що проєкт може стартувати до кінця листопада, завершити «єБабусю» сподіваються впродовж десяти тижнів. Але, найімовірніше, медіачастина про процес створення стартапу вийде пізніше.

   

  • У січні 2022-го студенти КНЕУ створили проєкт «Творча Ба», де зібрали бабусь, які в’яжуть стильні аксесуари. Ми запитали в ініціаторів проєкту, як вони прийшли до такої ідеї і як працює бренд.

Обкладинка: Ксенія Ларіна