Гендиректор компанії Tesla Ілон Маск презентував перші безпілотні роботаксі Cybercab і роботизований мікроавтобус Robovan, повідомляє Reuters.

Яким буде Cybercab

Двомісне роботаксі отримало футуристичний дизайн, двері авто відкриваються уверх. У ньому немає керма й педалей, а для заряджання не треба розетки. Експлуатація Cybercab у майбутньому коштуватиме 20 центів за милю, а для заряджання авто не треба буде розеток.

Двері Cybercab відкриваються вверх, а всередині
немає керма й педалей. Фото: Tesla (X)

Чим відрізняється Robovan

У мікроавтобусі також не буде керма й педалей. Robovan підтримує індуктивне заряджання. А вміститися в роботизований автобус може до 20 людей. Використання Robovan коштуватиме дорожче – п’ять центів на милю.  

У мікроавтобусі може вміститися до 20 людей Фото: Tesla (X)

Керуватиме обома моделями штучний інтелект і камери. Маск запевняє, що для таксі й автобуса не треба дороге обладнання, яким користуються конкуренти. 

Які в компанії плани на майбутнє

Також Tesla планує запустити мережу самокерованих таксі, які можна буде замовити через мобільний застосунок. До того ж власники автомобілів компанії зможуть позначати свої авто як роботаксі й зароблятимуть гроші в застосунку за прикладом Uber.

Безпілотний транспорт буде в 10–20 разів безпечнішим, ніж автівки, якими керують люди. А слугуватимуть такі машини в п’ять або й у десять разів довше. Роботаксі планують почати виробляти з 2026-го року. Коштуватиме такий автомобіль не менше 30 тисяч доларів. 

Однак Маск не впевнений, що зможе швидко наростити виробництва роботаксі через регуляторні перешкоди й конкурентів. Аналітики й експерти галузі кажуть, що створення роботаксі може зайняти роки через гарантування безпеки й надійності.

   

  • У квітні компанія Tesla відкликала майже чотири тисячі автомобілів Cybertruck через несправність. У машинах треба було замінити накладки на педаль газу, бо вона може зміститися і її затисне обшивка салону. А це може призвести до мимовільного прискорення авто.

Фото й обкладинка: Tesla (Х)