Власника магазинів Reserved, Sinsay, Cropp і Mohito звинувачують в імітуванні виходу з ринку РФ
Польська компанія LPP, яка володіє магазинами Reserved, Sinsay, Cropp і Mohito, імітувала вихід з російського ринку, зазначають у звіті американської дослідницької компанія Hindenburg Research.
Що відомо?
Росія була найбільшим міжнародним ринком для LPP, на який припадало близько 19,2% доходу з 553 магазинів до лютого 2022 року. Після повномасштабного вторгнення Росії на територію України компанія заявила про вихід з російського ринку. Проте загальний виторг компанії у 2022-2023 році все одно збільшився на 40,5%.
«Ми вважаємо, що LPP змогла опублікувати такі чудові результати, тому що її відмова від російського бізнесу була фальсифікацією», – написали в Hindenburg.
У травні 2022 року власники Sinsay та Cropp оголосили про продаж російського підрозділу китайському консорціуму Re Trading за 382 мільйони доларів. Покупцем виступила дубайська компанія Far East Services, яку зареєстрували за день до угоди про продаж, також компанія не має звʼязків із Китаєм, пишуть Hindenburg.
Hindenburg відправили таємних покупців до магазинів Far East Services у Москві та Санкт-Петербурзі і встановили, що майже весь одяг мав ідентичний дизайн до колекцій осінь/зима в онлайн-каталогах LPP у Польщі за грудень 2023 року.
У Hindenburg зазначають, що поставки товару могли відбуватись через Казахстан. Оскільки LPP поставила своїй казахстанській дочірній компанії товарів на суму близько 755 мільйонів доларів у 2023 році, хоча на Казахстан припадає лише 1% фізичних магазинів LPP.
Після звіту Hindenburg Research акції LPP впали на 35%. У компанії звіт назвали дезінформаційною атакою. «Така діяльність може бути спробою отримати вплив на компанію», — йдеться в заяві LPP.
UPD. «LPP не здійснює жодної операційної діяльності в Росії. Група не є прямим чи опосередкованим власником компаній, згаданих у звіті», — зазначив керівник LPP Марек Пєхоцький.
У компанії зазначають, що колишній російський підрозділ працює як незалежна організація, яка впродовж перехідного періоду може продавати продукцію групи. Водночас LPP не отримує прибутку через агентів із закупівель. Зазначають, що перехідний період триватиме до кінця 2026 року, але польський ритейлер планує його скоротити.
Фото: Hindenburg Research