«Київстар» зазнав збитків у 3,6 мільярда гривень через масштабну кібератаку
Мобільний оператор «Київстар» оцінив збитки компанії приблизно в 3,6 мільярда гривень через масштабну кібератаку, яка сталася в грудні 2023 року, повідомляє материнська компанія «Київстар» Veon Ltd.
У Київстар» втратили доходи внаслідок скасування для своїх клієнтів місячної плати за надання послуг як компенсації. Однак у компанії не очікують суттєвого впливу на фінансові показники за 2023 рік через витрати, повʼязані з необхідним відновленням послуг, заміною втраченого обладнання або компенсацією зовнішнім консультантам і партнерам.
«Київстар» відновлювала роботу послуг у кілька етапів, починаючи з голосового й інтернет-зв’язку. Компанія продовжує лагодити систему й планує продовжити компенсації клієнтам у найближчі місяці.
У грудні 2023 року «Київстар» зазнав потужної хакерської атаки, що й стало причиною технічного збою. У деяких абонентів був відсутній звʼязок і доступ до мобільного інтернету, сайт компанії також не працював.
Абоненти «Київстар» також не могли переключитися на національний роумінг, бо мережа мобільного оператора не могла передати інформацію про користувачів іншим операторам.
Російські хакери намагалися проникнути в систему «Київстар» у березні або навіть раніше, але доступ отримали принаймні в травні. Натомість повний контроль, імовірно, хакери мали вже в листопаді.
Хакерська атака знищила «майже все», зокрема «тисячі віртуальних сервісів і персональних компʼютерів». В СБУ кібератаку на «Київстар» називають чи не першим прикладом зламу, що «знищив ядро телекомунікаційного оператора».