Мотивація, страхи й труднощі. Ось портрет української підприємиці від Emerging Europe
Компанія Visa опублікувала результати дослідження жіночого підприємництва в 11 країнах у Східній Європі й Центральній Азії від платформи Emerging Europe. Ось основні висновки про жіночий бізнес в Україні й інших регіонах.
Найпопулярніші галузі й масштаб бізнесів
Найбільше жіночих бізнесів працюють у таких секторах:
- краса та здоровʼя (17%)
- роздрібна торгівля (12%);
- сільське господарство й продовольство (12%);
- освіта (8%);
-
піар і маркетинг (7%).
В Україні в індустрії краси працює кожен пʼятий жіночий бізнес, відзначають дослідники.
Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів заснували жінки з капіталом менш як 1000 доларів США. Лише кожна десята підприємниця має понад пʼять співробітників.
Більшість бізнесів (84%), що належать жінкам, пропонують товари й послуги тільки в межах своїх країн, в Україні цей показник становить 88%. Водночас усі підприємниці зацікавлені навчитися вести бізнес за кордоном.
Мотивація відкрити справу
Основною мотивацією відкрити свою справу для жінок є бажання збільшити дохід (50%), бажання працювати на себе (31%) і здійснити мрії (21%).
В українських жінок основною мотивацією розпочати бізнес є прагнення збільшити дохід (42%) і прагнення незалежності (41%).
Страхи, повʼязані з бізнесом
Підприємиць найбільше непокоїть, що їхній бізнес зазнає невдачі (29%), що їхнє фінансове становище погіршиться (27%) і що вони залишать сімʼю й дітей без уваги (25%).
Натомість в Україні жінки-підприємиці найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці – страх провалу (26%).
Найбільш поширені труднощі
Підприємниці кажуть, що найчастіше стикаються з труднощами, як-от висока конкуренція (40%), залучення капіталу (32%) і несприятливі умови ведення бізнесу (31%).
Респондентки в Україні найбільшою проблемою під час відкриття й ведення бізнесу називали високу конкуренцію (58%). Несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають 37% і 21% підприємиць відповідно.
Чого хочуть навчитися
Найчастіше підприємиц хочуть навчитися формувати стратегію отримання додаткового фінансування (47%), а також отримати навички з цифрового маркетингу й ведення соціальних мереж (37%), електронної комерції (24%) і розширення бізнесу на міжнародному рівні (21%).
В Україні топ бажаних навичок виглядає так само: на перших місцях – стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг і ведення соціальних мереж (38%) й електронна комерція (27%).
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
Майже половину нових малих бізнесів під час війни відкривають жінки, свідчить статистика Opendatabot. Жінки також очолюють 28% компаній, що зʼявилися в Україні після 24 лютого.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі