Як війна вплинула на українські стартапи
12% опитаних українських стартапів закрилися після повномасштабного російського вторгнення, ідеться в дослідженні Polish-Ukrainian Startup Bridge.
Економічну ситуацію більшість засновників стартапів оцінюють як погану, водночас майже половина планує залишатися на українському ринку або повернутися на нього після завершення війни.
Третина стартапів, які закрилися, вийшли з українського ринку через падіння продажів. Чверть – через втрату капіталу, іще чверть тому, що для продовження роботи потрібно було виїздити за кордон, однак це виявилося неможливим.
Майже половина стартапів працює в Києві, також за кількістю нових технологічних компаній лідирують Львівська, Харківська та Вінницька області.
Більшість компаній (64%) працюють як на українському ринку, так і за кордоном. 13% орієнтуються лише на зовнішні ринки.
Серед стартапів, які вже мають плани на період після закінчення війни, найбільший відсоток (43%) планують повернутися на український ринок або залишитися на ньому.
Майже третина хочуть перемістити свою компанію на ринок Європейського Союзу, ще 5% – у США.
Повний звіт про вплив війни на українські стартапи можна завантажити за цим посиланням.
Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів
Мінцифри випустили мапу, де позначені напрями технологічних стартапів, в які найбільш охоче інвестуватимуть в Україні. Зокрема, мапа може бути корисною для підприємців, які планують створити стартап та ще обирають сферу.
Читайте «Нормальні новини» в телеграмі