Facebook із 17 лютого заборонив австралійським користувачам і ЗМІ поширювати новини в соцмережі. Так компанія відповіла на законопроєкт, який може зобов’язати їх платити медіа за контент.

Тепер для австралійців недоступні сторінки у Facebook усіх місцевих і міжнародних новинних сайтів. Користувачі з-за кордону теж не зможуть обмінюватися чи бачити новини австралійських медіа. Проте адміністратори новинних сторінок матимуть доступ до статистики сторінки й інших функцій.

У Facebook пояснили, що законопроєкт, який парламент має ухвалити найближчим часом, «неправильно розуміє відносини між нашою платформою та видавцями».

«Це поставило нас перед суворим вибором  спробувати дотримуватися закону, який ігнорує реальність цих відносин, або припинити поширювати новини на наших сервісах в Австралії. Із важким серцем ми обираємо останнє», – сказали в компанії.

Станом на ранок 18 лютого на сторінках сайтів новин у Facebook немає дописів.

Уряд Австралії розкритикував рішення Facebook.

«Facebook помилився. Дії Facebook були непотрібні, вони були жорсткими та зашкодять його репутації тут, в Австралії», – сказав член парламенту Джош Фріденберг.

Він повідомив, що спілкувався із засновником Facebook Марком Цукербергом, який пояснив, що «вони занепокоєні аспектами законопроєкту, і це стосується інтерпретації деяких його елементів». За словами Фріденберга, уряд веде перемовини з Facebook щодо можливих поправок, але його документ планують ухвалити.

Директорка правозахисної організації Human Rights Watch в Австралії Елейн Пірс назвала такий крок «небезпечним поворотом подій», оскільки ціла країна раптово втратила доступ до життєво важливої ​​інформації.


Парламент Австралії розглядає законопроєкт, що дозволить ЗМІ домовлятися з такими компаніями, як Google і Facebook, про те, скільки вони будуть їм платити за розміщення посилань на новини медіа. Уряд вважає, що платформи заробляють на користувачах, які хочуть читати новини, тому мають платити редакціям за публікацію їхніх матеріалів.

Компанії проти такого закону. У Google кажуть, що вони підтримують журналістику, адже завдяки пошуковику люди можуть знайти різні видання й перейти на їхній сайт. Також Google пригрозив відключити пошуковик в Австралії й запустив власний новинний сервіс News Showcase у співпраці з сімома австралійськими видавцями.

У Facebook кажуть, що публікації ЗМІ становлять менш як 4% від усіх публікацій у соцмережі, тому компанія не отримує від них комерційної вигоди.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі