Українська компанія Petcube, яка створює інтерактивні камери для догляду за домашніми улюбленцями, отримала Red Dot у категорії продуктового дизайну. Цього року за нагороду змагалися 6 500 продуктів із 60 країн і тільки 1.2% із них отримали відзнаку Best of the Best, а 1644 здобули нагороди у своїх категоріях.

Говоримо зі співзасновником Petcube Андрієм Кленом про особливості Petcube Bites 2 та Petcube Play 2 і дізнаємося, чому ці ґаджети стали популярними на американському ринку.

Андрій Клен


співзасновник Petcube

Цього року ми отримали нагороди одразу за два продукти в категорії продуктового дизайну – Petcube Bites 2 та Petcube Play 2. Це наші останні й поки що найкрутіші та якісніші камери. Вони найкращі у своїй категорії на ринку, це підтверджують їхній рейтинг на Amazon і відгуки наших користувачів.

Камери під'єднуються до мереж Wi-Fi з різною частотою (2,4 і 5 ГГц) і виконані з міцних матеріалів, для пристроїв використали алюміній. Обидві камери інтегровані з Alexa (голосовий асистент від Amazon). Особливість цієї інтеграції у тому, що наші камери по суті є Alexa, тобто купуючи Petcube Bites 2, люди отримують не тільки камеру, а й розумного спікера. З ним можна розмовляти, запитувати в нього погоду, робити покупки на Amazon, керувати розумним будинком тощо. Інтеграція вплинула на те, як ми робимо продукт. У нас з'явилося дуже багато оновлень, наприклад, замість одного мікрофона (як було у попередньому поколінні пристрою) ми використали цілих чотири, аби звук збирався якісніше. Також ми суттєво покращили спікер.

Meet Petcube Bites 2, the Smartest Pet Camera with Treat Dispenser and Alexa Built-in

А для нашого Petcube Play 2 з інтерактивною лазерною указкою ми повністю перезібрали механічну платформу та зробили рух лазера дуже плавним і послідовним. Це велике покращення попередньої версії, воно дуже помітне, коли люди свайпають пальцем по екрану телефона і лазер рухається у фізичному просторі їхніх квартир.

Для Petcube Bites 2 ми також повністю перезібрали механіку для викидання смаколиків тваринам. Нагадаю, що цей пристрій може викидати тваринам снеки, коли поруч нікого немає, а «‎батьки» хочуть повзаємодіяти зі своїм улюбленцем. Bites 2 дозволяє викидати їжу на різну відстань. Це як Angry Birds: ти свайпнув трохи – і кинув смаколик тварині під ніс, свайпнув сильніше – кинув через всю кімнату. Ще ми додали ще одну деталь до механізму нашого пристрою, яка не дозволяє смаколикам застрягати. Це так звані невеликі ворота, які стоять між контейнером з їжею та механізмом викидання. Це дуже крута штука, якої немає в інших пристроїв на ринку. Окрім цього, наші камери класно стрімлять відео.

У сухому залишку – це просто працює і дозволяє краще піклуватися до домашніх улюбленців, коли вас немає поруч. І це найголовніше.

Цей Red Dot – це не тільки нагорода Petcube, це також нагорода дизайн-студії Ozero, яка займається продуктовим дизайном та по суті вийшла з Petcube.

Чому Red Dot – це важливо

Для невеликих компаній і стартапів ці нагороди дуже цінні, тому що великі бренди або корпорації часто збирають ці нагороди «охапками». Ми вигадали інтерактивні камери для власників домашніх тварин, можна сказати, ми самі створили цю категорію та перетворили її з нішевої у дійсно популярну. Коли за це ми отримуємо визнання найкращого продукту в категорії – для нас це велика честь.

Також важливо наголосити, що нагорода в продуктовому дизайні дається за розробку фізичних продуктів. Певною мірою такі нагороди отримати складніше, тому що цикл розробки продукту – зазвичай 1-2 роки, відповідно, відзнаки в продуктовому дизайні трапляються рідше, і через це вони, мабуть, цінніші.

Чому Petcube стали популярними у США

Ми працюємо для американського ринку, де культура володіння домашніми тваринами зовсім не така, як в Україні. Там існує таке соціокультурне явище як pet parenting, коли люди є не просто власниками домашніх тварин, а їхніми батьками. Це абсолютно інше ставлення до тварин, що означає готовність витрачати на них більше.

Домашніх тварин в Америці мають 70% сімей, а індустрія домашніх тварин у США має обіг близько 80 мільярдів доларів на рік. Так відбувається у більшості завдяки двом категоріям людей. Перша – молоді професіонали, які відкладають народження дітей і замінюють їх на тварин, проєктуючи на них свою турботу, тепло та, відповідно, витрачаючи на них великі гроші. Друга категорія – це люди, в яких діти вже виросли і переїхали. Вони заповнюють місце в домі тваринами та ставляться до них із величезним теплом і турботою. І знову ж – витрачають на них багато грошей. Це те, що спостерігаємо ми та багато експертів у цій сфері, і це очевидна причина того, чому ринок сильно росте.

Ми сфокусовані на американському ринку перш за все, тому що для молодих компаній-стартапів підкорити американський ринок – це пріоритетна задача, це найкрутіша пісочниця, де можна розібратися зі своїм продуктом, зрозуміти, що людям потрібно. Здається, ми зачепили тільки вершину айсберга. У нас ще дуже багато роботи для того, щоби наші пристрої з'явилися в якомога більшій кількості помешкань. Наша компанія є в Канаді, Австралії та ще кількох країнах, де дистриб'ютори пропонують нам круті умови та самі займаються доставленням продукту.