КейсиBanda i Red Dot: як живе брендинг Ukraine NOW
Саме через простоту люди підхопили його онлайн і офлайн – креативний директор Banda Павло Вржещ
Київська рекламна агенція Banda отримала нагороду на дизайнерському конкурсі Red Dot Award 2018 за брендинг України у категорії Corporate Identity.
The Village Україна пригадує, з чого все починалось, і запитує, як живе брендинг країни.
Фото: Banda
Що таке Red Dot
The Red Dot Award – міжнародна дизайнерська премія, яка існує понад 50 років. У 2018-му в рамках конкурсу 24 експерти в журі оцінили більш ніж 8 600 робіт із 45 країн. Переможців визначають у сферах продуктового та комунікаційного дизайну. Критерії відбору: якість, естетика, впровадження та впізнаваність дизайну.
Що казали про брендинг
Брендинг України, розроблений агенцією Banda, затвердив Кабінет міністрів на засіданні 10 травня. Це перший бренд України за 27 років. На його основі був створений брендбук, який тепер представляє Україну в світі. Banda розробила логотип і гасло: Ukraine NOW. До рекламного бренду також увійшли зразки зовнішньої реклами та мобільний додаток.
Критики нового бренду України акцентували увагу на тому, що він невиразний, не був висунутий на громадське обговорення. Дехто зазначав «схожість» бренду з логотипом PornHub. Згадували також, як у 2011 році МЗС для поліпшення іміджу України розробило персонажів Спритка та Гарнюню і те, як швидко забули про їх існування.
«Нічого дивного: коли ти робиш щось, що виділяється серед усього, що робили раніше – навіть у бізнесі брендингу та реклами – на тебе виливають багато лайна», – коментував це Анже Єреб з BBDO. Керівник Projector Олександр Трегуб підкреслював, що його надихає, як швидко ми переходимо від естетики провінційної сірості й кітчу до сучасного дизайну.
Також рекламники звертали увагу, що бренд буде ефективним, якщо матиме чітку стратегію розвитку та підкріплюватиметься. «Оцінюючи десять кі-віжуалів і кілька мокапів, можна скласти хіба що поверхову і суб’єктивну думку», – пояснював креативний директор hooga Дмитро Яринич.
Як використовують брендинг
«Це брендинг країни, тому ми спеціально робили його максимально простим. Щоб ним міг користуватися і професійний дизайнер, і власник кафе у Тернополі, який хоче поставити логотип на своє меню. Саме через простоту люди підхопили його онлайн і офлайн, створили власні персональні логотипи, стікери в Telegram, меми. Тому не йдеться про «прийнятне чи неприйнятне використання». Його використовують без нашої участі. Значить бренд країни працює, і це головне», – каже співзасновник і креативний директор Banda Agency Павло (Клубнікін) Вржещ.
Зображення бренду Ukraine NOW використовують у рамках стратегії «Єдиний голос». Зокрема, на Facebook-обкладинці брендинг використовують Міністерство інформаційної політики, Урядовий портал, офіс віце-прем’єрки з європейської та євроатлантичної інтеграції.
На основі логотипа Ukraine NOW веб-продакшн Vintage створив генератор зображень. Український стартап дерев’яних конструкторів Ugears, який мав кілька успішних кампаній на Kickstarter і продаватиме іграшки в магазинах Disney, використовує брендинг у своїй комунікації.
Компанія KLEI спільно з Banda розробили стікери з написом Ukraine NOW, «щоб кожен міг наклеїти свій Ukraine NOW та розповісти всьому світові». А до річниці впровадження безвізового режиму студія Indium Lab розробила додаток доповненої реальності, який проектує логотип бренду на біометричний паспорт. Також новий брендинг України з’явився на сітілайтах на вулицях Лондона.
Як розвивати брендинг далі
«Зараз ми допомагаємо Міністерству інформаційної політики з розробкою брендбуку. Він зробить використання брендингу ще простішим. Щоб люди не просто могли поставити лого кудись, а й зробити, наприклад, круті футболки зі сміливим патерном. У міністерстві вже використовують Ukraine NOW на всіх міжнародних конгресах та івентах. Ми готові допомагати з цим і співпрацювати далі. Щоб зробити Ukraine NOW єдиним «голосом» України у світі», – пояснює креативний директор Banda.