Київське креативне агентство Banda Agency та дизайн-студія Republique отримали бронзову статуетку фестивалю «Каннські леви» у категорії Design Lions за брендинг Євробачення-2017. Це перший «Каннський лев» у цій категорії, який виграли в Україні. До цього брендинг Євробачення відзначили нагородою Red Dot.

The Village Україна запитує креативних та арт-директорів рекламних агентств, що означає «Каннський лев» для української реклами.

Презентація брендингу Євробачення-2017 від Banda Agency

Ярослав Сердюк

стратегічний директор Banda Agency

На мою думку, це велика подія для української реклами. Це перший «лев» нашої країни. Таке відчуття, що нас прийняли у клуб, який раніше був під магічним замком. Думаю, що тепер ми всі маємо ще більше подаватися і робити ще більше сміливих проектів. Всі українські агентства та клієнти мають відсьогодні сказати собі: ми можемо. «Каннські леви» – це магія креативності, а саме в ній я бачу розвиток України. Креативність – це рушійна сила всього (не тільки бізнесу). Це сміливість бути собою. Я дуже радий, що Україну нарешті помітили на цьому святі. Таке відчуття, що тепер двері відчинені.


Денис Герасько

співзасновник агенції Republique

Це повідомлення всьому світу про те, що український дизайн – на достойному рівні. Український «Каннський лев» додасть упевненості й сміливості нашим студіям та агентствам. Задасть нову планку для досягнень. Європейські клієнти будуть набагато більше дивитися і працювати з українськими студіями. Це точно про Ukraine Now.


Дмитро Яринич

креативний директор hooga, викладач і куратор курсу Graphic Design Advanced у Kyiv Academy of Media Arts

Я деякий час стараюсь утримуватись від коментарів на різні теми. Але цей привід хочу використати, щоб привітати команди Banda і Republique з таким визначним етапом. Що це значить для рекламного ринку? По-перше, не тільки для рекламного, а й для усього креативного сектору це означає, що Україна нанесена на креативну карту світу вже не амбіціями, а формально. Для всіх учасників ринку – агенцій, студій – це заклик до дії та мотивація: ми теж зможемо. І це правда — багато хто з колег справді зможе, якщо захоче.

Чи вплине це на зацікавленість європейських брендів  українськими агентствами – не можу однозначно відповісти. Так, сподіваюсь. Але також вважаю, що кілька компаній не повинні вигрібати за весь ринок, треба, щоб й інші рухали дупами. Не можна розраховувати на те, що лідери інвестують ресурси в проекти, а європейських проектів привалить усім – потрібно брати сміливі проекти, вкладати в них душу, піднімати рівень роботи з клієнтом – тоді й буде успіх. Це сигнал і мотивація змінювати своє ставлення, за це окрема подяка.


Світлана Лобанова

креативна директорка Skykillers

Перший агентський «Каннський лев» для України – найскладніший. Це як розірвати зачароване коло невдач із сотні заявок попередніх років. Це ж тепер доведеться перестати нарікати на всіх членів журі, які недооцінили. Перестати звинувачувати конкурентів, яких переоцінили. І в ім’я перемоги наважитися не на пластиково-кейсову історію, а на ту, яку бачили, яка комусь допомогла й орієнтувалася на споживача, мала вловимий посил.

З досвіду суддівства робіт-призерів фестивалів знаю: вибір журі – це однозначний меседж, що такого рівня ідеї та механіки достойні нагород.

Перемогла робота, яку українці пережили, яку обговорювали до перемоги, продукти із зображенням якої купували. Якщо правильно зчитати повідомлення, то наступного року Канни чекають від нас рішень, орієнтованих на споживача, міжнародно зрозумілих продуктових розробок, нетривіальних digital-переворотів.


Денис Келеберденко

креативний директор BBDO Ukraine

Проект, який здобув нагороду – масштабний і революційний, особливо в контексті консервативності Євробачення. Для України ця перемога повинна означати те, що й перемога футбольного клубу на Лізі чемпіонів, і мені дуже шкода, що традиційні медіа не приділяють цьому факту належної уваги. У розвинутих країнах такі форуми висвітлюються у вечірньому прайм-таймі.

Для індустрії ця перемога свідчить про те, що ми слабо уявляємо собі, який рівень нашої креативності у світовому масштабі. А стратегія Всеукраїнської рекламної коаліції, спрямована на розширення локальних фестивалів і скорочення міжнародних, не дає об’єктивного бачення нашого місця у світовій індустрії.


Наталія Тачинська

креативна директорка ISD Group

Усі ми помічали, що «золото» і «срібло» в Каннах часто беруть гостросоціальні та планетарно-екологічні теми. Дизайн-орієнтованим проектам пробитися в ці категорії значно складніше. А ось у «бронзі» – самородки, які можна довго «смакувати»: розбирати ідею, крафт, деталі.

Не знаю, наскільки образ України та політичний buzz стали тригерами під час суддівства (тут завжди є елемент лотереї) – враховуючи масштаб, рівень роботи, а також довгоочікуваність нагороди для країни. Бронзова статуетка – мегарівень, гордість, і вона надихає всіх українських рекламників. Голосно дзвенять келихи з rozé!


Сергій Вовк

співзасновник Кyiv Academy of Media Arts

Хлопців з Banda Agency знаю давно, тому щиро радію за них, як за себе. Це заслужена та давно очікувана нагорода за всі їхні зусилля та крутість. Шкода, що поки це тільки «бронза». Але крутість цієї нагороди для всіх нас у тому, що вони таким чином змінюють імідж країни: доносять усім, що Україна – молода країна, де багато цікавих і талановитих людей, які можуть робити і роблять проекти на світовому рівні. Усе більше людей в інших державах будуть мати асоціації з нами не тільки «Кличко – Майдани – «юкрейніан вайф» – дешеве пиво». Україна в дизайні й рекламі, та й багато ще в чому, крута, і тепер більше людей знатимуть і розумітимуть це. І ще це ковток натхнення: мрії збуваються, якщо цього справді хотіти й дуже старатися.


Ольга Шевченко

креативна директорка студії Vintage та кураторка Projector

Перше відчуття, коли дізнаєшся цю новину – щира заздрість. Це неймовірно круто, і я щиро вітаю всю команду. Це другий «лев» для України і перший  – у дизайні. Цього довго всі чекали. Якщо робота варта нагороди такого рівня – це означає, що ми рухаємося в правильному напрямку. Засвітитися на фестивалі – це дати знати, що в Україні роблять крутий дизайн.

До того ж, якщо в країні починає відбуватися щось дуже круте, пов’язане з дизайном – це означає, що з економікою теж стає краще. Це взаємозв’язані речі.

Наявність «Каннського лева» в Україні задає певну планку, до якої будуть прагнути всі рекламні агентства. Це вплине на рівень ринку, буде зростати рівень дизайну, і від цього виграють усі.


Обкладинка: Banda