Шоурум White Sprut розташований у дворику поруч із Reitarska Circle – це невелике приміщення з металевим кубом у центрі, наповнене насиченими ароматами. Тут можна спробувати та придбати доглядову косметику White Sprut, якою користуються в сотні закладів по всій країні. Бренд активно працює з 2019 року, хоча перші спроби на ринку робив ще у 2013-му. Ми поговорили з його засновником Ярославом Рудаковим про історію бренда та стрімке зростання під час війни.

Фото: Серж Хуцану для The Village Україна

Як починався White Sprut

Ми починали цей проєкт із мамою. Я працював перукарем, а вона – косметологинею. Це було for fun, щоби задовольнити власні потреби – робили косметику, яка була потрібна для роботи особисто нам. Спочатку ми робили тверде мило, потім – шампуні (перший був літній із ментолом), а потім уже косметику під запит. Ми дослухалися до клієнтів і їхніх побажань і створювали продукти для них, щоби вони замінили звичний засіб на White Sprut.

Наше виробництво ніколи не було домашнім. Ми відразу винайняли невелике приміщення та зробили там цех. 

Перші рецептури розробляла мама, потім ми їх тестували, вони проходили обов’язкову санітарну експертизу. Також усі продукти ми завжди перевіряємо на фокус-групах – людях із різним типом шкіри та волосся. Ці фокус-групи ми збирали в наших салонах. Дехто самостійно просив потестити косметику, коли дізнавався, що ми маємо власне виробництво, а комусь ми самі пропонували вирішити конкретний біль нашим засобом.

Жоден наш продукт не був створений із бажання просто щось створити. Усе починалося з конкретних запитів. Для нас дуже важливо дослухатися до фідбеку, тому ми активно його збирали та збираємо.

Зазвичай це буває так, що людина спробувала якийсь один наш засіб, а потім пише, що ще їй потрібно, і ми вже з нею спілкуємося. Це дуже цікаво – мати можливість експериментувати та створювати нове.

 

 

Жоден наш продукт не був створений із бажання просто щось створити. Усе починалося з конкретних запитів

 

   

 

Початок повномасштабного вторгнення

Зараз мама не бере участі в робочих процесах. Коли почалася повномасштабна війна, усі, хто працював у нас, виїхали за кордон. І ніхто з них не повернувся працювати у White Sprut.

На початку повномасштабного вторгнення було складно зрозуміти, що робити далі й чи робити взагалі щось, бо в команді залишився лише я і директор з маркетингу.

Ми приїхали на виробництво, дивилися й не розуміли, з чого починати, бо ніхто з нас не технолог. Але сперлися на думку, що в будь-якому разі мило та шампунь – це продукти першої потреби (ну, як на мене), тож треба мати якісний, вироблений в Україні продукт, якщо ми будемо відрізані від світу й не матимемо постачання іншої косметики. Подумали, що можемо працювати для місцевих, киян, щоби закрити гігієнічні потреби, якщо наш продукт не буде потрібним широкому загалу.

 

Певний час ми шукали нових працівників. Паралельно самі набагато сильніше розібралися в процесах, що відбуваються на виробництві. Почали розуміти запити працівників і звертати на це більше уваги. 

Наприкінці літа 2023 року ми переїхали в новий цех, оскільки, по-перше, розширилися, а по-друге, захотіли, щоб умови виробництва відповідали європейським стандартам і були максимально комфортними для людей, які в нас працюють. Умови роботи на виробництві – також наш пріоритет на 2024 рік.

Під час повномасштабної війни в нас сталося зростання. Ми працювали з «хорекою» раніше, наші продукти були в готелях, кафе та барах, зокрема в Києві, були клієнти й з інших міст. Але коли велика кількість бізнесів почали масово відмовлятися від продуктів Zelienski&Rozen, щоби підтримувати українського виробника, це спричинило велике зростання. 

   

Подумали, що можемо працювати для місцевих, киян, щоби закрити гігієнічні потреби, якщо наш продукт не буде потрібним широкому загалу

   

 

Українські парфумери

Найбільше зростання ми відчули наприкінці літа 2023 року. Тоді ми вже переробили сайт, запустили на повну виробництво, відкрили шоурум на Рейтарській, почали робити тут івенти – запрошувати на презентації нових продуктів наших технологів, щоби більше спілкуватися з клієнтами. 

Зараз ми щосезону робимо невеличку подію для клієнтів і друзів бренда, де технологи або парфумери детальніше розповідають про продукти. На попередньому заході ми презентували три нові аромати, два з них розробив український парфумер, голова Гільдії парфумерів України Влад Зварич. Кожен із його ароматів в основі має ноту ялівцю козацького – рослини, що зростає на Херсонщині, на землі, яка зараз є окупованою. Як каже сам парфумер: «Ці аромати про минуле й майбутнє, про те, що в нас було й що ми хочемо повернути».

 

   

 

Ми намагаємося якомога більше процесів робити в Україні

 

   

 

На початку повномасштабного вторгнення в нас були перебої з постачаннями ароматів. Тому ми вирішили створити власну лінійку, до створення якої залучили двох парфумерів: Євгена Лазарчука та Влада Зварича. Вони навчалися у Франції, але працюють в Україні. Це дорожче для нас, ніж замовляти готові аромати за кордоном, але ми розуміємо, що дуже важливо стимулювати роботу всередині країни. 

Узагалі ми намагаємося якомога більше процесів робити в Україні. Наприклад, деяку тару ми замовляємо в українських виробників. Усі деталі, мішечки, коробочки теж намагаємося замовляти в Україні. Нам важливо залишати гроші всередині економіки країни, а не віддавати їх назовні.

У команді White Sprut зараз 15 працівників, четверо з них працюють на виробництві, також є технічний спеціаліст, відділ продажів, комунікаційний відділ. 

 

Шоурум 

Шоурум ми розглядали із самого початку як точку комунікації з людьми, з клієнтами з «хореки», яких більшало. Нам уже було некомфортно переміщатися містом. Хотілося мати власне місце, куди ми можемо запросити в гості, де можна буде спробувати косметику. 

Тому посередині шоуруму стоїть величезний куб, усередині якого бойлер, і тут можна протестувати наші засоби, обрати аромат. Дизайн шоуруму розробляв архітектор Микита Куніц з QQ Buro. Ми створювали цей простір першочергово не для продажів, а для комунікації. Але продажі тут також є, ми навіть плануємо розширятися. Поки що перебуваємо на етапі аналізу, але плануємо відкривати ще шоуруми в Києві й інших містах.

У нас є корнер у Польщі, але поки що активних кроків за кордон ми не робимо, бо зараз хочемо сфокусуватися на покращенні умов праці та внутрішньому розширенні. Однак за кордоном є точкові події, зазвичай це заходи на підтримку України, де ми представлені.

   

Хотілося мати власне місце, куди ми можемо запросити в гості

   

 

B2B- і В2С-сегменти

Зараз косметикою White Sprut користуються близько 100 закладів по всій країні. Для B2B-сегменту в нас є декілька конкретних продуктів. Вони є основою, їх використовують найбільше. Це доволі передбачувана категорія, але з нею є нюанс – із кожним закладом потрібно постійно вести комунікацію, дізнаватися фідбек, думати про доставку й логістику.

У B2C ми вирішуємо більш точкові запити. Також у нас є широка серія доглядових засобів за шкірою. Раніше з цими продуктами було важко працювати на українському ринку, бо люди звикли до іноземних аналогів та боялись пробувати щось нове від локальних брендів. Але це поступово змінюється, і це якраз частина нашої місії – ми показуємо, що продукти, які виробляються в Україні, класно працюють і є безпечними.

 

 

Аромати

У нас є вісім ароматів, але час від часу ми їх змінюємо через те, що певні компоненти закінчуються або їх припиняють виробляти. Ялівець із Херсонщини поки є, але ми усвідомлюємо, що це не назавжди наш продукт. Скоро презентуємо ще кілька нових ароматів.

Ми можемо розробити й унікальний аромат, питання тільки в тому, наскільки затрачений ресурс буде відповідати запиту. Розробка аромату – це тривалий процес, який займає не менш як місяць. До того ж це здорожчує сам засіб. Тому за розробкою власних ароматів до нас частіше звертаються клієнти з контрактним виробництвом, які хочуть, щоби ми розробили аромат для їхнього бренда.

 

   

 

 Розробка аромату – це тривалий процес, який займає не менш як місяць

 

   

 

Але іноді ми все ж розробляємо особливий аромат для конкретного місця. Так було з «Дідовою Хатчиною», бо власники хотіли передати атмосферу гір й історію саме цього місця. Це був тривалий процес, намагалися зачепитися за емоції, які викликає це місце, довго обирали, довго пробували. Дуже важливо, щоб усе збіглося та працювало так, як має. Аромат – дуже важлива складова простору.

 

Що продається найкраще

Наш бестселер – Hand and Body Wash – це універсальний засіб, який був створений із власного запиту. Мені дуже хотілося мати продукт, яким я можу помити руки, тіло й волосся. Ми взяли за основу наш на той момент базовий продукт – рідке мило, додали туди доглядові та пом’якшувальні компоненти для волосся, які б не пересушували шкіру та зберігали вологу всередині.

Також бестселером можна назвати лосьйон для тіла. Десь раз на пів року ми переглядаємо рецепти, тестуємо всі новинки, які є на ринку, і, якщо нам вдається зробити лосьйон кращим, оновлюємо. Нещодавно до нашої команди доєдналася нова технологиня, яка найближчим часом поліпшить рецепти багатьох продуктів White Sprut.

Виходить, що бестселери закривають базові потреби: очищення та зволоження шкіри.

   

Бестселери закривають базові потреби: очищення та зволоження шкіри