ВласникиUbisoft Kiev: як розробляти Assassin's Creed у Києві і вирости вдесятеро
Керівники київської студії розробки відеоігор – про співпрацю з понад 30 студіями по всьому світу, інвестиції в освіту та рецензії
Керівники компанії Ubisoft Kiev – розробника ігор у серіях Assassin’s Creed i Far Cry – у новому матеріалі рубрики про бізнеси, інтегровані в міський простір.
ФОТО: Володимир Шуваєв
27 жовтня 2017 року на актуальних ігрових платформах стала доступною Assassin’s Creed: Origins – нова частина пригодницької серії відеоігор про протистояння таємних спільнот асасинів і тамплієрів. Цього разу події гри відбуваються у Давньому Єгипті. За першими показниками продажів, гра очолила британський відеоігровий чарт і вже продалася більшим накладом, ніж попередня частина серії.
Доклала руку до цього успіху студія Ubisoft Kiev. Це внутрішня студія видавця відеоігор Ubisoft, розташована у Києві. Французька компанія має офіси у 35 країнах і понад 10 тисяч працівників у різних куточках світу. Зокрема, у Франції, Канаді, Китаї та Австралії.
The Village Україна відвідує офіс Ubisoft Kiev у день релізу Assassin’s Creed: Origins і спілкується з керівниками студії – менеджером Адріаном Шербанеску, продюсером Михайлом Шмаковим і HR-спеціалістами Сергієм Мелешком та Оленою Бондаревою.
Ubisoft Kiev
Рік заснування: 2008
Концепція: студія розробки відеоігор
Проекти: ігри у серіях Assassin’s Creed, Far Cry, Watch Dogs, Splinter Cell, Ghost Recon, Driver, Rainbow Six, Trials, Steep
Офіс: місто Київ, вулиця Дегтярівська, 52
Кількість працівників: близько 300
Адріан Шербанеску
менеджер студії Ubisoft Kiev
Я працюю у Ubisoft уже шість з половиною років. Із них близько шести маю справу з київським офісом. Нині я виконую обов’язки менеджера студії.
Ubisoft Kiev була заснована у 2008 році. Ubisoft активно стежить за перспективними ринками. Власне, саме тому французька компанія звернула увагу на Україну. Логічно, що перший офіс відкрили в Києві: це столиця, тут найбільша кількість населення. Адже найважливіше для нашої компанії – це люди. Своєю чергою, у Києві дуже хороший кадровий пул: зокрема, локальний ІТ-потенціал посилюється з кожним роком.
Уперше я прилетів до Києва 2011 року. Очікував, що побачу щось на кшталт Бухареста. Але місто одразу справило на мене позитивне враження. Мені здалося, що рівень життя тут мало відрізняється від великих європейських столиць. Це дуже комфортне місто.
Власне, коли Ubisoft Kiev розпочинав роботу, тут працюваВ НЕВЕЛИКИЙ ШТАТ. Ще кілька років тому в київському офісі була досить невелика команда: усі були особисто знайомі між собою.
Нині Ubisoft Kiev займає п’ять поверхів у шестиповерховій будівлі. Це друга за розміром студія Ubisoft у Східній Європі. Ми входимо до десятки найбільших студій Ubisoft Group. Якщо два роки тому у нашому штаті було 100 людей, то сьогодні – утричі більше.
Це доводить, що головний офіс задоволений тим, як розвивається команда. Ми вже довели, що на нас можна розраховувати, і Ubisoft вірить у нас. Тож ми продовжуватимемо інвестувати у свій розвиток.
Спершу київській студії допомагали колеги з Ubisoft Bucharest. Як і румунський відділ, українська студія розпочинала роботу з чіткої спеціалізації – розробки версій ігор Ubisoft для персональних комп’ютерів. Ця експертиза залишається нашим пріоритетом: у Монреалі нас знають як експертів із ПК-версій.
Утім, тепер ми не лише експерти з ПК-версій. Ми основні партнери канадських і французьких студій Ubisoft, які можуть на одному рівні розробляти певну частину гри.
Наприклад, наша команда розробила версію Assassin’s Creed: Origins для персональних комп’ютерів. Окрім цього ми допомагали із власне розробкою гри Ubisoft Montreal – найбільшій студії видавця.
Ми працюємо у форматі co-devolopment, тобто спільної розробки. Це означає, що ми робимо один продукт разом. У Ubisoft усі працюють, як одна велика команда. Просто вона розділена по офісах у різних куточках світу. Для компанії є нормальною практикою, коли один проект розробляє десять різних студій.
Михайло Шмаков
продюсер студії Ubisoft Kiev
Ubisoft – глобальна компанія, яка об’єднує тисячі людей по всьому світу. Однією з головних цінностей цього видавця є комунікація між внутрішніми студіями. Як на мене, це одне з ноу-хау Ubisoft – процес паралельної розробки одного проекту у різних студіях. У нас уже є великий досвід роботи в такому режимі. Тож ми знаємо всі проблеми, пов’язані із ним, а отже – й шляхи їх розв'язання.
Щоразу, коли ми починаємо роботу над новим проектом, влаштовуємо вступну зустріч із колегами, на якій обговорюємо всі потенційні проблеми. Зазвичай це робиться в офлайні, тобто ми зустрічаємося з партнерами. Певна річ, так простіше порозумітися. Адже, приміром, із тим же Монреалем у нас різні часові зони.
Наші працівники усвідомлюють цінність роботи із представниками інших країн і культур. Зокрема, у нашій студії є курси з англійської та французької мов, а також спеціальні тренінги з культурних відмінностей. Адже офіси Ubisoft є не лише у Канаді та Франції. Це й Індія, Об’єднані Арабські Емірати, Сінгапур тощо.
Завдання цих тренінгів – пояснити: те, що здається нормальним у комунікації в Україні, можуть не сприйняти нормально в Китаї. Адже у кожної країни своя специфіка. Як, власне, і в України. Як каже Адріан: «Комунікувати з іншими студіями не складно. Складно комунікувати правильно».
Сергій Мелешко
HR-спеціаліст Ubisoft Kiev
Чи вважаємо ми своїми конкурентами інші студії розробки відеоігор у Києві? І так, і ні. Ми розглядаємо їх як конкурентів, але не в тому, що стосується рекрутингу. Адже ми намагаємося залучати певний профіль людей, який не завжди збігається з потребами інших київських студій. Зокрема, це експертиза у мові програмування С++. Окрім того, за нашими критеріями, працівниками Ubisoft повинні бути люди, які розділяють наші цінності. Також є питання мови – обов’язкове володіння англійською.
Ми хочемо інвестувати у людей, адже це в наших інтересах. Приміром, у 2016 і 2017 роках ми проводили інтернатури. Ми орієнтувалися на студентів, які були близькі до закінчення вищих навчальних закладів. При цьому обирали людей через тести, засновані на знаннях, які дають бакалаврати технічних ВНЗ. Адже нам потрібні люди, які вже мали базу знань про С++.
Певною мірою це вимушені заходи. Проблема полягає у тому, що в українських вищих навчальних закладах досі немає спеціальності «відеоігри». Хоча, наприклад, у технічних ВНЗ Канади вже давно вивчають цю дисципліну. Тобто у Монреалі немає потреби організовувати подібні інтернатури: там люди отримують ці знання ще в університетах.
Інтернатура триває шість тижнів. Вона передбачає і теорію, і практику. У перші кілька тижнів студенти проходять курс лекцій від наших працівників. Зокрема, від лід-програмістів на проектах Assassin’s Creed чи Far Cry. Прикладний аспект передбачає виконання домашніх завдань і, врешті-решт, створення власної відеогри.
Якщо студент успішно проходить всі етапи, ми беремо його в студію як інтерна-програміста. Таким чином він починає працювати з конкретними проектами. Після цього стежимо за його показниками протягом кількох місяців. Якщо нас задовольняє виконана робота, пропонуємо початкові позиції у компанії. Тобто шлях від студента до отримання роботи в нас можна пройти за лічені місяці.
У середньостроковій перспективі ми передбачаємо ще більше таких ініціатив. Нині обговорюємо схожий процес інтернатури для ґеймдизайнерів. Та ми хотіли б робити в освітній сфері ще більше. Для нас це інвестиція в Україну – навіть якщо ці люди надовго не затримаються у нашій студії.
Адріан шербанеску
менеджер студії Ubisoft Kiev
Наша мета – випускати ПК-версії паралельно із запуском консольних. Я бачу майбутнє Ubisoft Kiev у розробці відеоігор – ще більшою мірою, ніж ми робимо тепер. Серед наших наступних проектів, зокрема, симулятор зимових видів спорту Steep: Road to the Olympics і блокбастер Far Cry 5.
Певно, ми продовжимо зосереджуватися на своїй експертизі, розробці ПК-версій. Але цілком можливо, що за кілька років наш директор вийде на сцену на конференції Е3 і анонсує гру, розробкою якої керуватиме Ubisoft Kiev.
Ми задоволені прогресом київського офісу. Настільки, що вирішили відкрити ще одну команду в Україні. Ми провели чимало досліджень і врешті обрали як другу локацію Одесу.
У нас були певні студійні критерії. Побачили, що в Одесі є великий потенціал – насамперед у кадровому сенсі. Нині ми починаємо пошук людей для створення команди на місці. На першому етапі зберемо команду і привеземо її до Києва. Це необхідно для адаптації нових кадрів.
До зими хочемо запропонувати роботу 5-10 людям. Вони становитимуть кістяк колективу. За наступні півтора року одеський підрозділ повинен зрости до 15-16 осіб. Офіс в Одесі ми плануємо відкрити наприкінці лютого 2018 року.
Олена Бондарева
HR-менеджер Ubisoft Kiev
Вихід нашого проекту – це завжди свято в офісі. До релізу кожної з ігор ми влаштовуємо святкові заходи для команди. Оскільки Assassin’s Creed – це великий проект, у цьому випадку ми влаштували свято не лише для відповідальних за розробку проекту, а й для всієї студії. Адже розробка відеогри може тривати кілька років: кожен член команди інвестує у проект чимало зусиль.
Сьогодні ми привітали команду великим брендованим тортом. Причому виконали його у кольорах серії Assassin’s Creed: згори була біла глазур, а всередині – криваво-червоний колір.
Чи ми читаємо рецензії на наші відеоігри? Так, звісно. Якщо спуститися на поверх, де працює команда Assassin’s Creed: Origins, можна побачити, що на одному з екранів у наших співробітників робота, а на другому – рецензії. І така картина буде увесь тиждень запуску (сміється). Адже це люди, які присвячують певному проекту щонайменше півтора року, тож їм цікаво, що про нього думають інші.
Так само ми проглядаємо і фідбек користувачів. Одна річ тестувати гру за допомогою 500 тестерів, а зовсім інша – коли доступ отримують мільйони гравців. Тож ми цікавимося думкою спільноти і враховуємо її у подальших проектах.