ВласникиШкарпетки Sammy Icon: від 30 пар для друзів до європейського ринку
Українські шкарпетки, які продаються у Європі, Південній Кореї та навіть у небі
![Шкарпетки Sammy Icon: від 30 пар для друзів до європейського ринку — Власники On The Village Україна](https://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post-cover/cFinjUK-TYG_EA3_z2iBZg-default.jpg)
Керівний партнер бренду різнопарових шкарпеток Sammу Icon Філіп Литвинов – у новому матеріалі про бізнеси, інтегровані в міський простір.
Фото: Володимир Шуваєв, Олег Бабенчук
Запуск виробництва
Усе почалося з ідеї зробити яскраві шкарпетки. Тоді ми і придумали легенду про Семмі – янгола-охоронця мандрівників і романтиків. Саме він придумує дизайн, ми ж лише робимо шкарпетки. Із часом Семмі став більше атрибутом людей-авантюристів, у хорошому сенсі.
Співзасновниками бренду було двоє людей (Філіп Литвинов, Олексій Малицький – ред.). Також була людина, яка обдзвонювала клієнтів, та кур’єр. До цього у бізнесі був досвід тільки у Олексія.
Sammу Icon
Рік заснування: 2012
Місто заснування: Київ
Виробництво: Львів, Стамбул
Час на пошиття однієї пари шкарпеток: 2 хвилини
Вага вироблених шкарпеток: «як два слони
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/7fqnteY0OVDCO0zNG0rO0w.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/lZDArm23GiFY-KN81WfEJQ.jpg)
Спочатку ми зверталися до фабрик. 90 % одразу відмовляли – це з тих, хто принаймні відповідав. До того ж ніхто не закуповув потрібну сировину. Аби зробити яскравий дизайн, просто не вистачало ниток. У каталогах було 300 відтінків – і всі вони здебільшого білі, сірі або чорні. Нам казали: «Хлопці, робіть чорні шкарпетки, це продається».
Фабрикам потрібні були великі замовлення. А у нашому випадку люди зазвичай пишуть, що хочуть закупити 10-14 пар на пробу, а там далі – як піде.
Нам вдалося знайти людину, яка повірила в ідею, і ми запустили виробництво у Львові. Учили і показували, яким має бути дизайн. Сайт зробили наприкінці 2012 року. Першу партію шкарпеток – десь 30 пар – ми продали серед друзів. Пробували продавати онлайн: контактували магазини – пропонували зробити їм стенди. Багато хто у нас вірив. Інколи ми робили корпоративні замовлення. В Україні ми і досі працюємо з магазинами напряму, без дистриб’юторів. Понад сотня магазинів постійно замовляє нашу продукцію.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/7kBmlI0i069J_6BVH8QnJg.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/xbMx8t99fuxgCjSb2nfuZg.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/eDqd-QbX5c4UHcDpEVOzlQ.jpg)
Спочатку це були просто яскраві шкарпетки. Різнопарові були занадто революційною ідеєю. Ми просто носили шкарпетки з різних пар, комбінували їх. Нам не було за це соромно. Потім подумали: якщо ми це робимо, то чому не запропонувати й людям? Їм це також сподобається. Тому два роки тому ми поставили різнопарові шкарпетки на масове виробництво.
Приблизно за рік після запуску ми вийшли у плюс. У 2015 році задумалися, як розвиватися далі, розширюватися. Було багато ідей, але зупинилися на білизні, бо для людини ментально шкарпетки та білизна є досить близькими. Головне – акцент на яскравості та зручності аксесуарів.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/FLJ6bKPvwKd_6IJ-8Xhi8A.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/neaILfFKwiLGlHsZ1kLlvQ.png)
Легенда про шкарпетки Brekker
У численних подорожах Семмі смакував стравами, але це було точно не про Британію. Відвідуючи двоюрідного дядька у Лондоні, Семмі кожного дня протягом місяця снідав яєчнею з беконом. За тиждень він не міг дивитися на тарілку, але британські традиції були непохитні. Ще деякий час по поверненню цей сніданок являвся йому уві сні, і намагаючись позбутися цих спогадів, він створив шкарпетки Brekker.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/EhcRBFzEvM0Uk8YQXUT_Xw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/yuuRLGvakQtTLxLKZ3Xiiw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/5KobMV_W53J_AHYOFAMFgA.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/1o3QPj7g29yu_UjCdgqCww.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/eFRnytw2Mo1FOSGF-k_SYA.jpg)
Вихід на європейський ринок
Із 2014 року ми шукали магазини та дистриб’юторів у Європі. Дзвонили у магазини і казали: «Привіт, я з України. Як у тебе справи? Як продаєш?». Там усі дуже відкриті: ніхто не пошле, не кидатиме слухавку. Люди розповідали, як і з ким працюють, як визначають націнку на товар, як купують і що їм для цього треба.
Спочатку ми просто спілкувалися і намагалися дистанційно домовитися про реалізацію шкарпеток. Із часом зрозуміли, що це дуже складно, якщо немає офіційного представництва чи дистриб’ютора. Бо для магазинів у Європі замовляти щось напряму з якогось магазину в Україні – це дико. Зазвичай так роблять аматори.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/yPoS1cZ5zZFYAuy1stJ8Jw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/AZh83tmhDYmLkQFq2XQl5Q.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/gJ6RLcUSivxGQA-uqj2icg.jpg)
Тому зараз ми маємо кілька дистриб’юторів у Європі. Разом із ними їздимо на виставки і трейдшоу. Ми брали участь у німецьких та італійських трейд-шоу. Бачимо значну користь від цього, адже є можливість поспілкуватися з великими брендами та дистриб’юторами. Це дало нам змогу знайти ще більше магазинів, де ми продаємо нашу продукцію.
Шкарпетки Sammy Icon уже можна купити по всій Німеччині – від Берліна до Франкфурта. Також продаємося у Нідерландах: в Амстердамі і Роттердамі. Є невеличкі магазини у Чехії, які продають, але не через дистриб’ютора.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/_KLFoA7TszyiL0XojU25Wg.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/UaJn95vD8blngf0ZwEwqfQ.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/2zf-X7Dvam33Xxg9tE0Smw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/CIY3Lm_tb4OK0IY-WIdnTQ.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/1Ve-KFjbjblNIQGs5M_yGA.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/-aZXXEacHwHVUAQGVgIm1g.jpg)
У Європі багато брендів, із якими ми конкуруємо. Щонайменше три-чотири тільки з одного польського міста Лодзь. За рахунок чого вдається переконувати продавати саме українські шкарпетки? Дизайн, історія behind the brand – що стоїть за брендом. Також ми гнучкі і готові працювати на різних умовах продавців. Наприклад, у Нідерландах один дистриб’ютор відмовився продавати польські шкарпетки і залишився тільки з нами, бо ми були більш гнучкими.
Зараз багато робимо для того, щоби все більше виходити на європейський та американський ринок. У США і Канаді ми вже пробували продаватися точково, але поки немає стабільних посередників, тому це не дуже працює. У Сеулі, своєю чергою, в одному кварталі є магазин, який просто повернутий на шкарпетках. Вони замовляли у нас багато продукції.
Ми орієнтуємося на виготовлення продукту, який буде конкурентноздатним у Європі. Що вище мітиш – то вище підтягуються до тебе.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/mtbsvAPtzv7W2xXrcisETA.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/nG6kIyJfALVDjuLN0e6Wvg.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/kLMBcH4u1bFK5n7YDjOa-Q.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/gmOUjIlQ9hUjaGBovbRkGw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/Oc5BEsaJyvoNG_HLp1lhVQ.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/ugP6FwjFW4RnZONemnbssA.jpg)
Легенда про шкарпетки Chamanes
Як кажуть написи на старовинному храмі у центрі Мачу-Пікчу, одного разу Семмі весь рік провів у компанії головного шамана інків. Сам Семмі запевняв, що за цей час він «знайшов крила». Щоправда, не відомо, чи мали до цього стосунок сильні ритуальні трави, які використовував шаман.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/UV6rmC1Ubl8Wr4GfW2P9ww.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/dtuH71bWAyfRmBNSb-5iVw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/iL6ekt8dkwN7YCiphRReVw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/S7EIdKE9eABNIBRMg2_OCw.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/MkZ0wzPwIsxMSTUXifBCcg.jpg)
Майбутнє шкарпеток
Ми пробуємо продавати шкарпетки у незвичний спосіб. Вирішили зробити свій бутік самообслуговування на одному квадратному метрі – шкарпеткомат. Нічого не вигадували, просто спробували продавати шкарпетки через вендінгову машину. Це доволі зручно, бо люди телефонують і кажуть, що не можуть заїхати до магазину по шкарпетки; питають, чи є вони у шкарпеткоматі. Поки у Києві є дві такі машини. Цієї осені плануємо встановити ще кілька.
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/Sz10eFeglK2OC5vLXMpSIA.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/k9Jt5E8uj73ZtS-kirIyzQ.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/OmEOtvMziQlPIsBcMdno0Q.jpg)
![](http://cdn.village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/XtCha4qQe4NQR-cHV7bHMQ.jpg)
Також Sammy Icon продавалися на бортах авіакомпанії МАУ у д’юті-фрі. У глобальних планах – зробити наші шкарпетки сувеніром з України. Коли ти летиш – береш із собою друзям пару в аеропорту. Але поки це дуже складно, бо зона безмитної торгівлі – це механізм із дуже зарегульованими процесами.
Окрім того думаємо про запуск сезонних аксесуарів – узимку продаватимемо шапки. Можливо, відкриємо брендовий бутік чи навіть мережу магазинів.