ВласникиШкарпетки Sammy Icon: від 30 пар для друзів до європейського ринку
Українські шкарпетки, які продаються у Європі, Південній Кореї та навіть у небі
Керівний партнер бренду різнопарових шкарпеток Sammу Icon Філіп Литвинов – у новому матеріалі про бізнеси, інтегровані в міський простір.
Фото: Володимир Шуваєв, Олег Бабенчук
Запуск виробництва
Усе почалося з ідеї зробити яскраві шкарпетки. Тоді ми і придумали легенду про Семмі – янгола-охоронця мандрівників і романтиків. Саме він придумує дизайн, ми ж лише робимо шкарпетки. Із часом Семмі став більше атрибутом людей-авантюристів, у хорошому сенсі.
Співзасновниками бренду було двоє людей (Філіп Литвинов, Олексій Малицький – ред.). Також була людина, яка обдзвонювала клієнтів, та кур’єр. До цього у бізнесі був досвід тільки у Олексія.
Sammу Icon
Рік заснування: 2012
Місто заснування: Київ
Виробництво: Львів, Стамбул
Час на пошиття однієї пари шкарпеток: 2 хвилини
Вага вироблених шкарпеток: «як два слони
Спочатку ми зверталися до фабрик. 90 % одразу відмовляли – це з тих, хто принаймні відповідав. До того ж ніхто не закуповув потрібну сировину. Аби зробити яскравий дизайн, просто не вистачало ниток. У каталогах було 300 відтінків – і всі вони здебільшого білі, сірі або чорні. Нам казали: «Хлопці, робіть чорні шкарпетки, це продається».
Фабрикам потрібні були великі замовлення. А у нашому випадку люди зазвичай пишуть, що хочуть закупити 10-14 пар на пробу, а там далі – як піде.
Нам вдалося знайти людину, яка повірила в ідею, і ми запустили виробництво у Львові. Учили і показували, яким має бути дизайн. Сайт зробили наприкінці 2012 року. Першу партію шкарпеток – десь 30 пар – ми продали серед друзів. Пробували продавати онлайн: контактували магазини – пропонували зробити їм стенди. Багато хто у нас вірив. Інколи ми робили корпоративні замовлення. В Україні ми і досі працюємо з магазинами напряму, без дистриб’юторів. Понад сотня магазинів постійно замовляє нашу продукцію.
Спочатку це були просто яскраві шкарпетки. Різнопарові були занадто революційною ідеєю. Ми просто носили шкарпетки з різних пар, комбінували їх. Нам не було за це соромно. Потім подумали: якщо ми це робимо, то чому не запропонувати й людям? Їм це також сподобається. Тому два роки тому ми поставили різнопарові шкарпетки на масове виробництво.
Приблизно за рік після запуску ми вийшли у плюс. У 2015 році задумалися, як розвиватися далі, розширюватися. Було багато ідей, але зупинилися на білизні, бо для людини ментально шкарпетки та білизна є досить близькими. Головне – акцент на яскравості та зручності аксесуарів.
Легенда про шкарпетки Brekker
У численних подорожах Семмі смакував стравами, але це було точно не про Британію. Відвідуючи двоюрідного дядька у Лондоні, Семмі кожного дня протягом місяця снідав яєчнею з беконом. За тиждень він не міг дивитися на тарілку, але британські традиції були непохитні. Ще деякий час по поверненню цей сніданок являвся йому уві сні, і намагаючись позбутися цих спогадів, він створив шкарпетки Brekker.
Вихід на європейський ринок
Із 2014 року ми шукали магазини та дистриб’юторів у Європі. Дзвонили у магазини і казали: «Привіт, я з України. Як у тебе справи? Як продаєш?». Там усі дуже відкриті: ніхто не пошле, не кидатиме слухавку. Люди розповідали, як і з ким працюють, як визначають націнку на товар, як купують і що їм для цього треба.
Спочатку ми просто спілкувалися і намагалися дистанційно домовитися про реалізацію шкарпеток. Із часом зрозуміли, що це дуже складно, якщо немає офіційного представництва чи дистриб’ютора. Бо для магазинів у Європі замовляти щось напряму з якогось магазину в Україні – це дико. Зазвичай так роблять аматори.
Тому зараз ми маємо кілька дистриб’юторів у Європі. Разом із ними їздимо на виставки і трейдшоу. Ми брали участь у німецьких та італійських трейд-шоу. Бачимо значну користь від цього, адже є можливість поспілкуватися з великими брендами та дистриб’юторами. Це дало нам змогу знайти ще більше магазинів, де ми продаємо нашу продукцію.
Шкарпетки Sammy Icon уже можна купити по всій Німеччині – від Берліна до Франкфурта. Також продаємося у Нідерландах: в Амстердамі і Роттердамі. Є невеличкі магазини у Чехії, які продають, але не через дистриб’ютора.
У Європі багато брендів, із якими ми конкуруємо. Щонайменше три-чотири тільки з одного польського міста Лодзь. За рахунок чого вдається переконувати продавати саме українські шкарпетки? Дизайн, історія behind the brand – що стоїть за брендом. Також ми гнучкі і готові працювати на різних умовах продавців. Наприклад, у Нідерландах один дистриб’ютор відмовився продавати польські шкарпетки і залишився тільки з нами, бо ми були більш гнучкими.
Зараз багато робимо для того, щоби все більше виходити на європейський та американський ринок. У США і Канаді ми вже пробували продаватися точково, але поки немає стабільних посередників, тому це не дуже працює. У Сеулі, своєю чергою, в одному кварталі є магазин, який просто повернутий на шкарпетках. Вони замовляли у нас багато продукції.
Ми орієнтуємося на виготовлення продукту, який буде конкурентноздатним у Європі. Що вище мітиш – то вище підтягуються до тебе.
Легенда про шкарпетки Chamanes
Як кажуть написи на старовинному храмі у центрі Мачу-Пікчу, одного разу Семмі весь рік провів у компанії головного шамана інків. Сам Семмі запевняв, що за цей час він «знайшов крила». Щоправда, не відомо, чи мали до цього стосунок сильні ритуальні трави, які використовував шаман.
Майбутнє шкарпеток
Ми пробуємо продавати шкарпетки у незвичний спосіб. Вирішили зробити свій бутік самообслуговування на одному квадратному метрі – шкарпеткомат. Нічого не вигадували, просто спробували продавати шкарпетки через вендінгову машину. Це доволі зручно, бо люди телефонують і кажуть, що не можуть заїхати до магазину по шкарпетки; питають, чи є вони у шкарпеткоматі. Поки у Києві є дві такі машини. Цієї осені плануємо встановити ще кілька.
Також Sammy Icon продавалися на бортах авіакомпанії МАУ у д’юті-фрі. У глобальних планах – зробити наші шкарпетки сувеніром з України. Коли ти летиш – береш із собою друзям пару в аеропорту. Але поки це дуже складно, бо зона безмитної торгівлі – це механізм із дуже зарегульованими процесами.
Окрім того думаємо про запуск сезонних аксесуарів – узимку продаватимемо шапки. Можливо, відкриємо брендовий бутік чи навіть мережу магазинів.