ВласникиFamily Production: реклама і місто
Київська студія, що знімає рекламу для Samsung, Toyota і Vodafone
Керівники студії Family Production Анастасія Буковська, Микита Буковський і Данило Каптюх – у новому матеріалі рубрики про бізнеси, інтегровані у міський простір. Зокрема, керівники продакшну розповідають про роботу над новими рекламними роликами з ONUKA та Diesel.
Фото: Діана Андруник, Family Production
Кіно і реклама
ДАНИЛО КАПТЮХ: Ми з дружиною Анастасією Буковською відкрили студію у 2004 році. Тоді ми були молодою сім’єю, саме це нас надихало. Тож вирішили, що і бізнес повинен бути схожий на родину.
Окрім того з нами працює брат Анастасії Микита. Тож для нас візуальне мистецтво є і професійним, і родинним. Причому ще з 60-х років ХХ століття. Дідусь Насті і микити був режисером ігрового кіно, а їх батько Сергій Буковський – документаліст.
Family Production
Рік заснування: 2004
Концепція: продакшн-студія
Кліенти: Samsung, Sony, Philips, KIA, Toyota, Dior, Diesel, McDonald’s
Офіс: Київ, вулиця Воздвиженська, 18
Кількість працівників: 15
Для нас візуальне мистецтво є і професійним, і родинним
Я познайомився з майбутньою дружиною і також полюбив цю справу. Працюю в цьому бізнесі вже понад 15 років. Та й усі наші співробітники люблять кіно. Усі хочуть надихатися. Адже наша робота – надихати інших.
Певна річ, кіно і реклама – це два різні формати. Це як із бігунами: є бігуни на коротку дистанцію, а є марафонці.
Утім, на наш погляд, як півторагодинний фільм може бути мистецтвом, так і 30-секундний ролик. Безумовно, реклама підпорядкована меті щось продати. Але в умовах сучасного кінематографу у фільмів мета аналогічна.
Як працює рекламний продакшн
АНАСТАСІЯ БУКОВСЬКА: Ми працюємо як продакшн-студія. Тобто ми не вигадуємо ідеї, ми їх реалізуємо.
Здебільшого це ідеї рекламних агенцій. У випадку з новим роликом для мобільного оператора, що працює на українському ринку, ідею запропонувала рекламна агенція Tabasco. Рекламодавець її затвердив. А ми втілили її в життя.
Ми отримали від агенції готовий сценарій, у якому був акцент на революційну тематику. Агенція ухвалила й рішення запросити зірку, лідерку гурту ONUKA Наталію Жижченко.
З Натою працювати було приємно і цікаво. ONUKA є артисткою, яку ми дуже поважаємо. Це сучасна співачка, вона зараз у тренді. Та крім цього вона вельми артистична: режисер був закоханий у її очі і в те, як вона грає. Постійно повертався до нас і казав: «Погляньте на цей погляд, вона неймовірна!».
Режисером ролика є Марк Вілкінс. Він народився у Швейцарії. Певний час мешкав у Нью-Йорку, згодом у Берліні. Та зараз живе у Києві. Йому тут дуже подобається: він навіть купує одяг українських брендів. Ми вже мали з ним досвід співпраці. Зокрема, знімали два попередні ролики для цього рекламодавця.
Ми не вигадуємо ідеї, ми їх реалізуємо
Знімальний процес відбувався у серпні. Удень було спекотно, а вночі – холодно. Та головним викликом під час зйомок були стислі строки. І на підготовку, і на пост-продакшн було мало часу. Навіть на пошив костюмів «Онуці» часу було обмаль. Два образи в кліпі для зірки розробила дизайнерка Леся Патока.
Ми використали дві локації: сіре місто у першій половині ролика і яскраве – після кульмінації. Вирішили таким чином зіграти на контрасті. Перша локація – це Національна бібліотека імені Володимира Вернадського. Знімали і всередині, і екстер’єр. Справжньою знахідкою для нас став дах бібліотеки. Другу частину знімали на території НСК «Олімпійський» – використали там краєвид на місто.
Мабуть, це один із найбільш масштабних проектів Family Production. Ми завжди намагаємося робити великі проекти. Але коли в тебе 300 людей у кадрі і одних лише гримерів восьмеро – це справжній виклик.
МИКИТА БУКОВСЬКИЙ: Це реклама для італійського бренду одягу Diesel. Ми співпрацювали з французьким продакшном Division і режисером Франсуа Русселе. Концепт розробила рекламна агенція Publicis. Та історія ролика – відповідальність режисера.
Русселе має досвід роботи з The Rolling Stones і Мадонною. Він є лауреатом найпрестижнішої нагороди у сфері реклами, «Каннського лева». Його відзначили за співпрацю із брендом Nike.
На наш погляд, як півторагодинний фільм може бути мистецтвом, так і 30-секундний ролик
Ідея цього ролика з Diesel у тому, що в кожної людини є свої недоліки, але цього не варто соромитися. Треба бути самим собою. Це позначено навіть на рівні гри слів у назві.
Чому ми обрали Подільсько-Воскресенський міст як локацію? Це найбільш пам’ятна локація у кліпі, тому важливо було знайти правильне місце. Це дуже поетичний образ. Усі локації використали у первинному вигляді, з мінімальним використанням декорацій.
Основна локація з монтажною кімнатою – це Національний університет театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого. Аеропорт ми знімали не в Борисполі і не в Жулянах. Локацію відтворили за допомогою декорацій у Будівлі торгівлі на Львівській площі.
Як працює Family Production
ДАНИЛО КАПТЮХ: Головні фішки Family Production – організація процесу і хороший кастинг. Окрім того клієнти цінують наш арт-дирекшн: зокрема, ми якісно будуємо декорації для зйомок.
Ми маємо класну роботу, тому що кожного разу у нас щось нове. Немає рутини. Адже кожен новий проект це нові завдання. Одного дня ми можемо знімати на березі моря, а наступного – у каналізації.
Зараз приблизно 60 % наших замовлень є європейськими проектами, решта – українські. Для українського ринку за кордоном останнім часом знімаємо рідко. Люди заощаджують, частіше знімають на території України.
Ми маємо класну роботу, тому що кожного разу у нас щось нове
Та є проекти, пов’язані зі специфічними зйомками. Наприклад, бургери, цукерки тощо. Рекламу їжі варто знімати у Чехії чи Польщі. Там у нас є хороші партнери і спеціальна студія. В Італії свого часу знімали рекламу цукерок. Якщо взимку треба знімати літній сезон, треба їхати в Південно-Африканську Республіку.
Можливо, це здасться банальним, але кожен проект різний і цікавий по-своєму. Бувають і великі, і маленькі. Але нецікавих проектів немає. Пральний порошок чи фармацевтика – знаходимо вихід навіть в таких ситуаціях. Намагаємося робити з них цікаві. А якщо проект відверто нудний, ми не можемо дозволити собі його взяти. У цьому плані ми постійно в тонусі: завжди є вибір.
Приклади робіт
ДАНИЛО КАПТЮХ: У нас часто запитують, наскільки складно шукати в Україні локації для зйомок. Та насправді хороших локацій у Києві вистачає. Наприклад, Український дім – дуже популярна локація. Французи люблять Троєщину. Там ми вже зробили кілька роликів для європейського ринку. Крім того є релігійні теми – у Києві є де знімати такі речі.
Окрім того ми знімаємо музичні кліпи – і не лише для українських виконавців. Працювали, зокрема, з музикантами Jonasy та Джордж Мепл. Австралійка, наприклад, приїхала на зйомки з Лос-Анджелеса. У нас був хороший проект із травесті-тематикою, з красивими фріками. Знімали ролик на судноремонтному заводі на Подолі.
На початку року ми співпрацювали з модним брендом Dior. Це була глобальна піар-кампанія для інтернету. З Лондона на зйомки приїжджала муза і обличчя бренду, модель Камілл Ров. Режисер – вже відомий Франсуа Русселе.
ЛОКАЦІЮ ЗНАЙШЛИ НА АРТ-ЗАВОДІ ПЛАТФОРМА. Ретро-автомобілі для ролика звозили зі всієї України. Важливо було стилізувати під 60-ті роки ХХ століття. Навіть не подумаєш, що це Київ. АЛЕ В ЦЬОМУ І ПОЛЯГАЛО НАШЕ ЗАВДАННЯ.
Ролик спочатку хотіли знімати в Нью-Йорку. Але врешті порівняли ціни на виробництво і вирішили, що вигідніше знімати тут. МИ ПРОПОНУЄМО ВИСОКУ ЯКІСТЬ ЗА НИЖЧУ ЦІНУ.
А це реклама туристичної агенції з Фінляндії. МИ ЗРОБИЛИ ЇЇ ЯК АЛЮЗІЮ НА «АЛІСУ В ЗАДЗЕРКАЛЛІ» ЛЬЮЇСА КЕРРОЛА. Цей ролик ми виграли за рахунок локації: обрали Український дім. Та частково знімали у павільйоні.
Це ролик для міжнародної організації «Лікарі без кордонів», який ми знімали торік. Ми співпрацювали з однією з найбільш відомих рекламних агенцій світу Wieden+Kennedy.
Соціальна реклама – це також серйозні проекти, вони можуть мати великі бюджети. Інколи нам дзвонять і кажуть: «У нас є класна ідея для соціальної реклами, але немає грошей». Однак реклама не буде працювати, якщо в неї не вкласти гроші.
Це реклама для інтернету, але до неї навіть більш ретельний підхід, ніж до телевізійної. Для інтернету складніше робити ролики: вони повинні бути видовищними, містити елементи інтерактиву. Важко привернути увагу глядача і змусити не перемикати рекламне повідомлення.