ВласникиMr.Pops: морозиво і місто
Керівник першого українського виробника попсіклів – про бренд Mr.Pops і культуру споживання в Україні
Співвласник бренду Mr.Pops Дмитро Стародубов – у новому матеріалі рубрики про бізнеси, інтегровані у міський простір
Mr.Pops розпочинався як хобі. Певно, це може здатися банальністю: адже це досить звична справа – найчастіше стартапи розпочинаються саме так. Три співзасновники: Юрій Кондратенко, Денис Антипов і я. Жартома ми називаємо себе «спільниками».
ФОТО: Mr.Pops, Володимир Шуваєв
Mr.Pops
Рік заснування: 2015
Концепція: виробництво крафтового натурального морозива
Потужності виробництва: Дніпро
Кількість точок: 62
У мене з Денисом економічна освіта, у Юри – технічна. Ми тривалий час товаришували, але кожен із нас мав роботу, не пов’язану з ринком харчування. Наприклад, я працював на керівній посаді у сфері продажів.
Утім, ми з друзями завжди хотіли відкрити свою справу. Зокрема, цікавилися ресторанним бізнесом. Одного прекрасного дня Юра запропонував ідею з морозивом у форматі «попсікл» (англ. popsicle – прим. ред.). Він пояснив, що мова йде не про м’яке морозиво. це не європейський продукт, а радше латиноамериканський. Насамперед попсікли популярні у Мексиці, Бразилії, а також у Сполучених Штатах. Має шанувальників цей вид морозива й у Європі, але там здебільшого переважає джелато.
У кожній країні попсікли роблять по-різному. Наприклад, у тій же Латинській Америці це фактично фруктовий лід. Там постійно спекотно, довкола багато екзотичних фруктів: взяли, збили міксером, заморозили – і отримали фруктовий лід зі шматочками фруктів.
В Україні, своєю чергою, інша культура споживання морозива. У нас не розуміють фруктового льоду. Усі звикли до пломбіру, насиченого вершкового чи шоколадного морозива. Коли ми починали, люди підходили і запитували, чи є у нас крем-брюле. А ми казали: ні, але у нас є смаки каркаде, ананас-чилі та шоколад із морською сіллю.
Наш продукт – нестандартний. Варто просто перелічити кілька інших смаків: лимонний чизкейк, ваніль та шоколадний брауні, груша і дор-блю. Тож це і не класичний пломбір, і не десерт. Це щось між ними.
Багато хто дивується, чому ми обрали назву Mr.Pops. Про назву бренду ми думали протягом тривалого часу. Та врешті зупинилися на варіанті з «Містером Попсом». На наш погляд, цей бренд уособлює найкращі риси чоловіка: водночас і надійність, й авантюризм.
Про запуск виробництва
Морозиво Mr.Pops є повністю авторським продуктом, виконаним за унікальною рецептурою. Його не роблять так у Німеччині, він зовсім інший у США чи Ізраїлі. Ми робимо все по-своєму – і тримаємо рецепт у секреті.
Із попсіклами не можна, як у випадку з м’яким морозивом, просто знайти рецепт в інтернеті і одразу почати його робити. До того ж в Україні взагалі не було для цього обладнання. Його навіть у Європі дуже мало. Тому ми замовляли все необхідне з Латинської Америки через центр продажів у США.
Починати ми вирішили з формату вуличної їжі. Ідея була в тому, щоб наслідувати американський формат морозива. Це коли яскрава машина у супроводі музики їде вулицею, і всі діти одразу вишиковуються в чергу. Тільки замість автівки ми вирішили зробити триколісний велосипед, що везе термобокс із морозивом.
Палички
Для нас було принципово, щоб палички для морозива були натуральними, але при цьому не передавали морозиву присмак дерева. Для цього підібралу якісну вітчизняну сировину. Ми довго шукали правильне дерево: щоб не ламалося, щоб мало цілісну фактуру, без скалок.
Із попсіклами не можна, як у випадку з м’яким морозивом, просто знайти рецепт в інтернеті і одразу почати його робити
Коли ми вперше вивезли велосипед на набережну в Дніпрі, виявилося, що ідея мала безліч прорахунків. Передусім – той факт, що пересувати візок із холодильником не так просто. Для того, аби постійно рухатися на велосипеді з такою вагою, треба було мати неабияку силу. Словом, це був наш перший факап. Дарма ми вигадували велосипед заново.
Врешті вирішили, що пересувати велосипед будемо лише до певної точки – і продавати морозиво звідти. Згодом придбали ретро-моторолер, пофарбували його у наші фірмові кольори. Наступним кроком стала участь у найбільших локальних фестивалях Дніпра. Відтак зробили ще один термобокс на колесах – спеціально для фестивалів.
Ми запустили роботу в кінці травня 2015 року, а до серпня вже з’явилося враження, що досягли першого успіху. Люди спеціально приїздили на набережну по наше морозиво. Так ми закінчили перший сезон. А за зиму власними силами побудували виробництво. У травні 2016 року ми вийшли на київський ринок завдяки фестивалю Ulichnaya Eda.
Точки Mr.Pops
Нині Mr.Pops продається у 62 різних точках. У Києві – близько 30 точок. Ще більше точок у Дніпрі. За київськими локаціями можна зрозуміти, хто є нашою аудиторією. До прикладу, це ЦУМ, мережа «М’ясторія і магазин Carnivora. Серед кав’ярень ми співпрацюємо, зокрема, з закладами Вадима Грановського, а також Come & Stay і Kachorovska Store&Cafe.
Із усіма місцями ми працюємо на рівні партнерських угод. Наша головна вимога – збереження єдиної роздрібної ціни. Спекуляцій на нашому продукті не буде.
Точну інформацію про виробничі дані ми не розголошуватимемо. ТА МОЖЕМО СКАЗАТИ, ЩО ЗАРАЗ ВИРОБЛЯЄМО ДЛЯ КИЄВА У П’ЯТЬ РАЗІВ БІЛЬШЕ МОРОЗИВА, НІЖ РІК ТОМУ.
Повністю якісний продукт не можна готувати у всеукраїнських масштабах
Оскільки ми перші в Україні виробники натурального крафтового морозива на паличці, то заздалегідь визначили, що наш продукт не буде мас-маркетом. Він не буде продаватися всюди.
Отже, ми не бачимо себе конкурентами великих виробників морозива. Як на мене, повністю якісний продукт не можна готувати у всеукраїнських масштабах. Певно, комусь це і вдасться, але я поки не бачу, як це можна реалізувати.
Упаковка
Наша упаковка – прозора і проста. На українському ринку морозива не часто можна знайти продукт, по якому одразу видно, що ти купуєш. Чітка форма, колір, бачите, що вона не переморожене, що воно не стиснене – це все повинно бути зрозуміло.
Нині у нас є власне обладнання для виробництва, зберігання і транспортування морозива. Потужності виробництва Mr.Pops розташовані у Дніпрі. У Києві ми маємо спеціальний транзитний склад із морозильним обладнанням.
Першочерговим кроком для розвитку бізнесу буде збільшення потужностей виробництва. Водночас ми розвиватимемо мережу у Києві. Поки не будемо робити анонси, але у планах і розповсюдження продукту в інших містах України. Є інтерес до Mr.Pops і в сусідніх країнах. Але поки ми його не розглядаємо.
Наш продукт не буде мас-маркетом
Сезонний товар
У холодний період інтерес до морозива в Україні, звичайно, зменшується. Тому взимку скорочуємо обсяг виробництва. Та ми не скаржимося. Є, зрештою, бабине літо. Потім люди поступово звикають до холоду. Гарні показники продажу маємо і перед Новим роком.
Для зимового періоду ми презентували новий продукт. Це сирок у шоколаді на паличці. Він уже з’явився у місцях продажу в Києві, більш масово він почне продаватися восени.
Ціна питання
Морозиво Mr.Pops коштує 40 гривень за порцію. Я вважаю, що у нас чесна ціна на продукт. Враховуючи те, що мова йде про натуральні інгредієнти і подекуди імпортні товари.