Є питанняЧому AirPods стали такими популярними
Хто і навіщо купує найбільш доступний із гаджетів Apple
20 березня компанія Apple представила другу версію навушників AirPods, яка нас трохи розчарувала: нічого кардинально нового в ній немає. Автономна робота стала на 50% довшою, але тільки в режимі розмови, а під час програвання музики залишилася, як і раніше. Ще в новій версії з’явився футляр з безпровідною зарядкою, який уперше показали в 2017 році. З відносно цікавого можна виділити те, що AirPods другого покоління працюють на процесорі H1, який дає змогу швидше передавати дані та активувати Siri голосом.
Сама компанія називає AirPods найпопулярнішими навушниками в світі. Перевірити це важко: статистистику продажів Applе не розголошує. За словами авторитетного аналітика Мін-Чі Куо, цього року компанія може продати від 50 до 55 мільйонів AirPods і, можливо, подвоїть цифри до 2021 року. Це доволі парадоксально, тому що AirPods не найкращі навушники з огляду на звук і співвідношення ціни та характеристик (наприклад, у них немає шумоізоляції). The Village намагалися розібратися в причинах їхньої популярності.
Той самий колір
У 2004 році Apple запустила рекламну кампанію «Силует»: чорні силуети людей танцювали на яскравому фоні, а по їхніх тілах бігли білі проводи навушників до білого iPod. До речі, гаджети компанії насправді не чисто білого кольору, а місячно-сірого.
Журналіст Ліндер Кані у своїй книзі «Джоні Айв. Геній, який стояв за великими продуктами Apple» пояснює це тим, що спочатку Стів Джобс був проти білих продуктів, і тоді Айв придумав відтінок білого. З того часу альтернативний білий став характерним кольором компанії, а навушники, які випускають в одному кольорі, стали культовими.
У рекламній кампанії 2005 року iPod п’ятого покоління був ролик з трубачем і композитором Вінтоном Марсалісом, і у нього були білі барабанні палички! Через 12 років, 7 вересня 2016 року, Apple представила перші AirPods одночасно з iPhone 7, у якого не було входу для навушників. На відміну від гаджетів, які не завжди на виду, білі безпровідні навушники видно навіть під густим волоссям. Це спровокувало хвилю демонстративного споживання: AirPods коштують дешевше, ніж інші продукти Apple, та можуть підключатися до смартфонів більш бюджетних марок.
Підвищені мемомісткість і статус
Apple планувала почати продажі AirPods у кінці жовтня, але навушники надійшли в магазини лише в грудні (були чутки, що це через проблеми з Bluetooth-з’єднанням). Щойно навушники вийшли, одразу виникла хвиля претензій до них. Одні казали, що їх легко загубити, інші – що вони випадають з вух. Суспільна увага трансформувалася в меми, і це ще більше підвищило популярність навушників серед молоді.
Олександра Архипова
антрополог
У Португалії AirPods присвячена магістерська дисертація в галузі маркетингу. Її авторка, Марта Родрігес Пессоа де Аморім, вивчала споживацьку поведінку користувачів, які задумалися про покупку нових дорогих навушників. Дослідження показують, що немає єдиного запиту та єдиної причини їхньої популярності.
Потенційний покупець може бути «гедоністом» чи «утилітарником». Для гедоністів важлива форма та дизайн. Покупка таких дорогих і красивих речей дає їм більше можливостей підкреслити індивідуальність. Але якщо в користувача сформовані утилітарні погляди, він відмовиться від покупки навушників, якщо не буде твердо переконаний в їхній реальній користі (багато опитаних у цьому сумнівалися). Згідно з опитуванням, переважно їх купують чоловіки. До того ж з віком люди менше прагнуть купувати дорогі навушники, які викликають приємні емоції та дають змогу підвищити соціальний статус.
Маркетологи (зокрема і авторка цього дослідження) говорять про вплив інноваційних продуктів на споживачів, хоча мені як антропологу доволі очевидно, що новий продукт стає успішним, коли він набуває соціального виміру і стає не просто приладом, який дає можливість на ходу гарно чути звуки, а й насамперед способом збільшити соціальний капітал у ситуації, коли твій дорослий статус тільки починає підтверджуватися.
Зручність використання
Попри критику, AirPods усе ж зручно користуватися. Головна причина в продуманості. Наприклад, у них вбудовані інфрачервоні датчики, завдяки яким музика стає на паузу, якщо ви дістали навушник з вуха. Зберігаються навушники у зручному маленькому кейсі, який одночасно є зовнішньою батареєю, тому стан AirPods за замовчуванням – заряджено. Сам кейс потрібно заряджати десь раз або двічі на тиждень. Щоправда, він доволі сильно дряпається та покривається пилом усередині.
Вбудований в AirPods чип W1 по суті є надбудовою над Bluetooth, яка забезпечує миттєве з’єднання зі всією екосистемою Apple. Щоб підключити AirPods до айфона чи айпада, достатньо просто відкрити кейс і вставити навушники у вуха. Це займає приблизно три-п’ять секунд. Технічно AirPods можна підключити до будь-якого приладу, який підтримує безпровідні Bluetooth-навушники, але магії миттєвого підключення вже не буде – доведеться під’єднувати через налаштування як звичайні безпровідні навушники.
Чип W1 також забезпечує хорошу дальність роботи: блогери з YouTube-каналу ListenPros TV з’ясували, що максимальна відстань – 90 метрів. Зі звичайним Bluetooth-з’єднанням таке неможливе.
Антон Городецький
видавець сайту про розваги Kanobu
AirPods – перша справжня техреволюція від Apple з часів першого айфона. Ти починаєш їх використовувати і вже без них не можеш. Усі мої друзі, колеги, приятелі сходять з розуму за ними, наш операційний директор та асистентка ходять у них офісом, не знімаючи, мій приятель по бігу хіба що не спить у них. Я пробіг у них свій перший марафон, ненадовго поклав на зарядку десь перед фінішем.
Я ходжу в них по вулиці та в метро, слухаю музику, подкасти, аудіокниги, розмовляю по телефону. Я ніколи їх не губив, але одного разу забув удома, а ще недавно – на роботі. Ось ці два дні я запам’ятав надовго: почуваєшся як без рук. Дівчина запропонувала замінити на звичайні провідні EarPods – відмовився, настільки я відвик від проводів між вухами та айфоном, які вічно плутаються і заважають.
На що ще чекати від AirPods
На вересневій презентації 2017 року компанія представила безпровідну зарядну станцію AirPower. Вона дає змогу заряджати айфон, Apple Watch та AirPods одночасно. Запустити продаж хотіли «десь у 2018 році», але щось пішло не так. Кажуть, проблеми у сильному нагріві та низькій ефективності. У якийсь момент згадку про AirPower прибрали з офіційного сайту компанії, мабуть, її доля під питанням.
На цій презентації показали й оновлений кейс для AirPods, який підтримує безпровідну зарядку. Він вийшов разом із другим поколінням навушників. Кейс уже можна замовити на офіційному сайті.
The Village сподівається, що AirPods 2 зможуть одночасно підключитися до двох пристроїв. Здається, це єдиний серйозний недолік першого покоління.
ТЕКСТ: Іван Сурвілло