Львівський шоурум ЕТNО спеціалізується на одязі та аксесуарах у сучасній етностилістиці. Простір діє з 90-х, пережив ремонт, ребрендинг і на сьогодні співпрацює із 30 майстрами зі всієї України. Віднедавна команда запустила однойменний бренд одягу з натуральних тканин в етнічному стилі.

Ми розпитали співзасновника Маркіяна Миськіва та дизайнерку бренду Олю Поломану, як народилася ідея мультибрендового шоуруму та чи важко створювати сучасний одяг з елементами традиційної вишивки.


Шоурум ЕТNО

РІК ЗАСНУВАННЯ: 2015

КОНЦЕПЦІЯ: мультибрендовий магазин етнічного одягу та аксесуарів, власний бренд одягу

ДЕ: м. Львів, вул. Валова, 2

facebook

instagram

etno.lviv.ua



Як з’явилася ідея шоуруму з українським одягом

Маркіян Миськів, співзасновник і керівник проекту:

У теперішньому форматі ЕТNО ми працюємо із січня 2015-го. Раніше на місці шоуруму була крамничка моїх батьків, Ліди та Олега, яку вони відкрили в 90-х. Вони торгували жіночим одягом та аксесуарами – тоді добре продавався будь-який одяг. Проте вже 2010 року відкрилися великі мережеві магазини, бізнес пішов на спад і треба було щось змінювати. Поступово ми відійшли від звичного магазину з одягом до етнотематики.

У 2015 році я навчався в коледжі та почав підпрацьовувати в батьків касиром. У цей час команда складалась із двох продавців і мами, яка була одночасно власницею бізнесу, продавчинею, прибиральницею та охоронцем – все в одній особі.

З перших днів роботи я зрозумів, наскільки все архаїчно у процесах підбору товару, його викладці, веденні обліку та оформленні вітрин. Клієнти спокійно торгувалися за знижки, а дуже дорогі унікальні речі продавали поряд з копійчаними сувенірами. Усі надходження записували в товсті зошити, де інформація швидко губилася. Попри цей «творчий безлад» люди любили це місце і приходили за унікальними речима, яких в нас завжди було багато. У цей час сформувалось розуміння того, що етнічний український одяг надто цінний, щоб експонуватись в поганих умовах. Головним меседжом шоуруму стало: «якісний одяг від кращих майстрів з достойним сервісом».


Нова концепція шоуруму

Перші зміни, які ми ввели в магазині: встановили електронну базу даних замість зошитів та відмовилися від старих меблів. Натомість у шоурумі з’явилися нові мінімалістичні дерев’яні стелажі ручної роботи, які досі з нами.

У 2017-му шоурум ETNO пережив ребрендинг, ремонт і зміни у підході до відбору товару. У нас з’явилася програма лояльності для постійних клієнтів та круті профілі в соцмережах. Поступово команда збільшилась до десяти людей, і ми орендували офіс. Наш шоурум сьогодні – це вже не «крамничка батьків», а сучасний простір.

Сьогодні ETNO – це один із найкращих мультибрендових шоурумів Львова. Ми співпрацюємо із близько 30 найкращими виробниками етнічного одягу та аксесуарів зі всієї України. Також ETNO створює власний продукт: ми проаналізували запити покупців і відчули, що готові рухатися далі.


Робота над першою власною колекцією

Оля Поломана, баєрка і дизайнерка:

Я почала працювати в ETNO у 2016 році як продавчиня-консультантка. Завжди любила одяг і на новій посаді могла допомагати з підбором образів іншим людям.

У той момент у магазині бракувало комплексного підходу до загальної стилістики та подачі красивого одягу. У вільні від роботи хвилини я все перекладала, упорядковувала, шукала нові композиції та переодягала манекенів. Поступово  перебрала на себе функцію стиліста, мерчендайзера та баєра. Познайомилася з багатьма дизайнерами, створила сотні вдалих композицій для вітрин, стала експерткою із вишивки та інших традиційних способів декору і створення одягу.

Коли команда вирішила створити власну колекцію, ми звернулись до наших партнерів, які займаються виробництвом одягу. Я зробила перші пробні ескізи комплектів одягу та вишивки, а вони допомогли усе це втілити в життя. Орнамент вишивки для першої колекції Garden – це ескізи для моїх ікон, адже я навчалася на кафедрі сакрального мистецтва і за фахом художник-іконописець.

Над першою колекцією працювали досить довго, встигли розробити не тільки одяг, а й шкіряні жіночі сумки та клатчі. У результаті колекція стала успішною, це дало наснаги і розуміння, куди рухатися далі.


Побудова власного бренду одягу

Якщо говорити про концепцію колекцій одягу від ЕТNО, головне – це мінімалізм, капсульність та ідея свідомого споживання. Хочеться створити щось нове у рамках етнотематики. Матеріали, крій та орнаментика, які використовували 200 років тому – вже не актуальні. Зараз ми живемо в період глобалізації та урбанізації, тому одяг має бути максимально простим та універсальним. Як декор ми застосовуємо вишивку.

Я велика противниця «швидкої моди», вона спричиняє забруднення довкілля та сприяє розвитку культури несвідомого споживацтва. Саме тому я займаюся розробкою капсульних колекцій. Завдяки капсулі не потрібно постійно купувати багато речей, достатньо придбати 5-10 одиниць і компонувати їх у 15-30 луків. Така система покликана упорядкувати сезонний гардероб і зробити його універсальним. Також особливу увагу приділяю тканинам, з якими працюю: вони мають бути з максимальним вмістом натуральних волокон. При виробництві речей ми намагаємось мінімізувати відходи, а з залишків тканин шиємо екосумки. Ми прихильники філософії апсайклінгу.


Матеріал підготовлено за підтримки