Є питанняЯк у Львові створюють мінімалістичний одяг в етностилі
Капсульний гардероб і власний шоурум від львівського бренду ЕТNО
Львівський шоурум ЕТNО спеціалізується на одязі та аксесуарах у сучасній етностилістиці. Простір діє з 90-х, пережив ремонт, ребрендинг і на сьогодні співпрацює із 30 майстрами зі всієї України. Віднедавна команда запустила однойменний бренд одягу з натуральних тканин в етнічному стилі.
Ми розпитали співзасновника Маркіяна Миськіва та дизайнерку бренду Олю Поломану, як народилася ідея мультибрендового шоуруму та чи важко створювати сучасний одяг з елементами традиційної вишивки.
Шоурум ЕТNО
РІК ЗАСНУВАННЯ: 2015
КОНЦЕПЦІЯ: мультибрендовий магазин етнічного одягу та аксесуарів, власний бренд одягу
ДЕ: м. Львів, вул. Валова, 2
Як з’явилася ідея шоуруму з українським одягом
Маркіян Миськів, співзасновник і керівник проекту:
У теперішньому форматі ЕТNО ми працюємо із січня 2015-го. Раніше на місці шоуруму була крамничка моїх батьків, Ліди та Олега, яку вони відкрили в 90-х. Вони торгували жіночим одягом та аксесуарами – тоді добре продавався будь-який одяг. Проте вже 2010 року відкрилися великі мережеві магазини, бізнес пішов на спад і треба було щось змінювати. Поступово ми відійшли від звичного магазину з одягом до етнотематики.
У 2015 році я навчався в коледжі та почав підпрацьовувати в батьків касиром. У цей час команда складалась із двох продавців і мами, яка була одночасно власницею бізнесу, продавчинею, прибиральницею та охоронцем – все в одній особі.
З перших днів роботи я зрозумів, наскільки все архаїчно у процесах підбору товару, його викладці, веденні обліку та оформленні вітрин. Клієнти спокійно торгувалися за знижки, а дуже дорогі унікальні речі продавали поряд з копійчаними сувенірами. Усі надходження записували в товсті зошити, де інформація швидко губилася. Попри цей «творчий безлад» люди любили це місце і приходили за унікальними речима, яких в нас завжди було багато. У цей час сформувалось розуміння того, що етнічний український одяг надто цінний, щоб експонуватись в поганих умовах. Головним меседжом шоуруму стало: «якісний одяг від кращих майстрів з достойним сервісом».
Нова концепція шоуруму
Перші зміни, які ми ввели в магазині: встановили електронну базу даних замість зошитів та відмовилися від старих меблів. Натомість у шоурумі з’явилися нові мінімалістичні дерев’яні стелажі ручної роботи, які досі з нами.
У 2017-му шоурум ETNO пережив ребрендинг, ремонт і зміни у підході до відбору товару. У нас з’явилася програма лояльності для постійних клієнтів та круті профілі в соцмережах. Поступово команда збільшилась до десяти людей, і ми орендували офіс. Наш шоурум сьогодні – це вже не «крамничка батьків», а сучасний простір.
Сьогодні ETNO – це один із найкращих мультибрендових шоурумів Львова. Ми співпрацюємо із близько 30 найкращими виробниками етнічного одягу та аксесуарів зі всієї України. Також ETNO створює власний продукт: ми проаналізували запити покупців і відчули, що готові рухатися далі.
Робота над першою власною колекцією
Оля Поломана, баєрка і дизайнерка:
Я почала працювати в ETNO у 2016 році як продавчиня-консультантка. Завжди любила одяг і на новій посаді могла допомагати з підбором образів іншим людям.
У той момент у магазині бракувало комплексного підходу до загальної стилістики та подачі красивого одягу. У вільні від роботи хвилини я все перекладала, упорядковувала, шукала нові композиції та переодягала манекенів. Поступово перебрала на себе функцію стиліста, мерчендайзера та баєра. Познайомилася з багатьма дизайнерами, створила сотні вдалих композицій для вітрин, стала експерткою із вишивки та інших традиційних способів декору і створення одягу.
Коли команда вирішила створити власну колекцію, ми звернулись до наших партнерів, які займаються виробництвом одягу. Я зробила перші пробні ескізи комплектів одягу та вишивки, а вони допомогли усе це втілити в життя. Орнамент вишивки для першої колекції Garden – це ескізи для моїх ікон, адже я навчалася на кафедрі сакрального мистецтва і за фахом художник-іконописець.
Над першою колекцією працювали досить довго, встигли розробити не тільки одяг, а й шкіряні жіночі сумки та клатчі. У результаті колекція стала успішною, це дало наснаги і розуміння, куди рухатися далі.
Побудова власного бренду одягу
Якщо говорити про концепцію колекцій одягу від ЕТNО, головне – це мінімалізм, капсульність та ідея свідомого споживання. Хочеться створити щось нове у рамках етнотематики. Матеріали, крій та орнаментика, які використовували 200 років тому – вже не актуальні. Зараз ми живемо в період глобалізації та урбанізації, тому одяг має бути максимально простим та універсальним. Як декор ми застосовуємо вишивку.
Я велика противниця «швидкої моди», вона спричиняє забруднення довкілля та сприяє розвитку культури несвідомого споживацтва. Саме тому я займаюся розробкою капсульних колекцій. Завдяки капсулі не потрібно постійно купувати багато речей, достатньо придбати 5-10 одиниць і компонувати їх у 15-30 луків. Така система покликана упорядкувати сезонний гардероб і зробити його універсальним. Також особливу увагу приділяю тканинам, з якими працюю: вони мають бути з максимальним вмістом натуральних волокон. При виробництві речей ми намагаємось мінімізувати відходи, а з залишків тканин шиємо екосумки. Ми прихильники філософії апсайклінгу.
Матеріал підготовлено за підтримки