Протягом 2022 року Bolt і Visa пожертвували на допомогу Україні 17 мільйонів гривень. Це стало можливим завдяки українцям, які активно продовжують користуватися сервісами. Бренди запустили велику кампанію «Подяка», у межах якої прагнуть подякувати своїм клієнтам і показати, що навіть буденні непомітні справи ведуть українців до перемоги.
The Village Україна разом із Bolt розповідають, кому компанії допомагали протягом року та яка роль у цьому кожного українця й українки.
Visa х Bolt – соціально відповідальна дрім тім
Соціальна підтримка та соціальна відповідальність уже давно були частиною бізнесу Bolt у всьому світі. Зокрема, компанія в Україні підтримує фонд «Таблеточки», Охматдит, благодійний фонд допомоги безпритульним тваринам «Happy Paw» та інших. Після перших вибухів 24 лютого Bolt змінив запланований курс на знижки на екстрену допомогу українцям.
Спершу ми включились у те, що вміємо робити найкраще – перевозити людей. Ще до повномасштабного вторгнення ми з Visa планували на 2022 рік спільний проєкт, який передбачав знижки на поїздки в аеропорти. Утім, це стало не на часі. Пріоритети змінилися, і кошти з цієї кампанії були перенаправлені на благодійну допомогу»
– розповідає Сергій Костя, регіональний маркетинг-менеджер Bolt у Східній Європі.
Спочатку Bolt евакуював людей у межах України та перевозив необхідні для цивільних і волонтерів речі. Водночас Visa продовжувала підтримувати українців за кордоном. Так народився їхній перший спільний проєкт в умовах вторгнення – промокоди для українців за кордоном.
«Якщо з українським локальним бізнесом усе зрозуміло, оскільки війна створює нестабільність, ризики й загрози, і стояти осторонь тут просто не вдасться, то з міжнародними компаніями все складніше. Менеджмент Bolt і Visa, наприклад, завжди підтримував локальний офіс, тому з перших днів повномасштабного вторгнення заявив про вихід із ринку агресора та протягом усього року підтримував українців»
– каже Сергій Костя.
«Соціальна відповідальність – одна з ключових цінностей Visa. Коли після російського вторгнення українці зазнали невимовних страждань, ми не змогли залишитися байдужими. Ми продовжили забезпечувати електронні платежі на основі інноваційних технологій і найвищих стандартів безпеки Visa та під'єднатися до ініціатив із фінансової підтримки груп, які найбільше її потребували. Ми раді, що разом із Bolt та українцями, які продовжують користуватися зручними та надійними інструментами оплати послуг, змогли принести позитивні зміни в ці важкі часи»
– розповідає Вікторія Шапронь, старша директорка, голова департаменту маркетингу Visa в 17 країнах.
Від флісового одягу до автівок: адресна допомога
Протягом року Visa й Bolt:
1.
Передали 15 мільйонів адресної допомоги: від одягу до тепловізорів та авто.
2.
Переказали 1,5 мільйона гривень фонду «Повернись живим» у день річниці вторгнення.
Основну частину коштів на допомогу компанії спрямували з бюджету, який виділили для проєкту зі знижками на поїздки в аеропорти у 2022 році, який, проте, так і не втілився. Навесні 2022 року 5% від кожної поїздки з Bolt, оплаченої картою Visa, передавали волонтерам. Усього загальна сума допомоги склала чотири мільйони гривень.
Промокоди та допомога онкохворим дітям: як підтримували цивільних
Bolt і Visa з початку вторгнення надали постраждалим українцям:
1.
2730 продуктових боксів,
2.
2000 комплектів весняно-осіннього одягу,
3.
1200 комплектів зимового одягу,
4.
понад 7000 кофт, футболок, бафів та інших речей залежно від запиту.
А ще вони створили промокоди для українських переселенців у Європі, на які разом з іншою допомогою виділили понад 100 тисяч доларів.
Крім того, компанії передали на користь підопічних благодійного фонду допомоги онкохворим дітям «Таблеточки» 800 тисяч гривень. Кошти зібрали в межах кампанії «Небайдужі», нову категорію для якої запустили в застосунку Bolt. Коли користувачі обирали поїздку в цій категорії, до вартості автоматично додавали благодійний внесок клієнта в розмірі 15 гривень. А якщо оплата проводилась карткою Visa, та подвоювала цей внесок.
Найбільше благодійних поїздок, у порівнянні зі стандартними, зробили в Дрогобичі, Кропивницькому, Житомирі, Білій Церкві, Кременчуці та Харкові.
У межах підтримки фонду «Таблеточки» Bolt продовжує фінансово забезпечувати:
1.
безперервне лікування дітей в Україні,
2.
психологічну підтримку,
3.
безплатні поїздки для підопічних.
«Є діти, у житті яких зараз тривають дві війни. Сотні маленьких українців, які борються з раком. І наша підтримка дуже важлива для них. Завдяки нашим спільним зусиллям підопічні фонду «Таблеточки» продовжують отримувати необхідну допомогу від Bolt»
– каже Сергій Костя.
«Кожен є частиною великої роботи»: навіщо запустили кампанію «Подяка»
Bolt і Visa змогли передати Україні загалом 17 мільйонів гривень. Ця допомога стала можливою саме завдяки користувачам їхніх сервісів: дівчині, яка викликає авто, щоб не запізнитися на роботу, чи водію, який щоранку підвозить до госпіталю медсестру. Тож тепер бренди запускають нову акцію «Подяка», у межах якої хочуть показати, що, виконуючи буденні справи, кожен стає частиною великої та необхідної роботи, яка веде до перемоги, і подякувати всім клієнтам за їхній вклад.
«Після того, як ми закумулювали 1,5 мільйона гривень для «Повернись живим», зʼявилася ідея подякувати всім причетним. Адже коли я побачив звіт із сумою 17 мільйонів, я був сам здивований, як ми, щодня намагаючись надавати послуги, щоби хоч трохи нормалізувати життя українців, змогли ще й так долучитися до національного процесу прискорення моменту перемоги!»
– каже Сергій Костя.
Bolt не планує припиняти дякувати, на черзі водії компанії, сотні яких із 24 березня добровільно й безплатно возили медиків і волонтерів у категорії Support. Безліч водіїв зголошувалися на виклики під обстрілами, у найгарячіші дні рятували людей, вивозили їх до вокзалів, допомагали евакуюватися. Компанія хоче відзначити внесок кожного та подякувати за небайдужість подарунками та матеріальними заохоченнями.
Благодійність як нова норма: як зробити її буденністю
Bolt і Visa переконані, що культура благодійності має стати новою нормою в українському суспільстві, і саме бізнеси можуть показати хороший приклад, як стратегічно підходити до цього питання. Допомагати скрізь і потроху – це хороша тимчасова тактика, але варто думати й про довгостроковий план, коли бізнес визначає цілі та місію своєї благодійної діяльності, імплементує практики пожертв, які є невідчутними для гаманця клієнта, розвиває та покращує свій продукт так, щоби він сприяв волонтерству.
У Bolt насамперед намагаються заохочувати до волонтерства: компанія дає інструменти для благодійності, зокрема спеціальні категорії в додатку, як-от Support або платформи для волонтерства, наприклад «Герої доставки». Вони обовʼязково використовують свій соціальний капітал і медіа для поширення інформації про благодійність, історії успіху та їхній вплив на суспільство. А ще компанія будує корпоративну соціальну відповідальність, щоби показати, що доброчинна діяльність може бути нормою і для компаній, і для кожного українця.
«Насправді будувати культуру благодійності потрібно було ще вчора, щоб сьогодні, коли взаємодопомога стала гостро необхідною, ця сама культура вже перетворилась на стиль життя кожного українця. Проте робити добрі справи ніколи не пізно, і ми з Visa стали на цей шлях і продовжуватимемо йти ним не тільки до перемоги, а й після неї. У нас уже є багато ідей, які ми хочемо реалізувати, і над якими ми вже працюємо. Скажете, це надто оптимістично? Ні, це планування, запорука успіху наступного завтра»
– каже Сергій Костя.
МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ