Бути підприємцем – це виклик, а в пікові моменти завантаження, наприклад, на Чорну п’ятницю – це справжні перегони з перешкодами. Опитування компанії Deloitte показало, що у 2021 році в порівнянні з 2020 бюджет людей на «святкові» витрати зросте в середньому на 5%. А це означає, що бізнесам треба готуватися до додаткового навантаження.
Листопад – один із найгарячіших місяців для компаній. А все завдяки Чорній п’ятниці. Автоматизація маркетингу допоможе впоратись з основними процесами – від комунікації з клієнтами до керування програмами лояльності. Це можна зробити з допомогою нового сервісу на українському ринку – Mindbox. Його першим офіційним партнером стала компанія Up Level.
The Village Україна разом із Mindbox розповідають, як у святкові дні правильно комунікувати з клієнтами, давати їм унікальний контент, ефективно управляти акціями й отримати більший прибуток. І при цьому не розширювати маркетинг-команду.
1
Що робити, щоб розсилки в період активних продажів не потрапляли до папки «Спам»
Про те, як не спамити на Чорну п’ятницю й інші свята та грамотно вибудовувати комунікації з клієнтами, розповідає Customer success manager Mindbox Ukraine Юлія Смірнова:
«Щороку в листопаді поштові скриньки та телефон розриваються від промоповідомлень: акцій, знижок, нічних розпродажів, вигідних пропозицій. Користувач утомлюється від повідомлень і в кращому разі не реагує на них, а в гіршому – відписується чи скаржиться на спам».
За словами Юлії, щоб комунікація з клієнтом була успішною, необхідно:
1. Розділити базу клієнтів на сегменти та надсилати клієнтам персоналізовані повідомлення
Для цього потрібно, щоб база була у єдиній системі – наприклад, завантажувати в централізоване сховище даних історію покупок клієнта, які товари дивився в мобільному додатку і в якому каналі відкриває розсилки. Враховувати можна будь-які чинники, аж до віку дітей і марки машини, але найчастіше базу ділять за інтересами та життєвим циклом.
Наприклад, щоби зробити акції на Чорну п’ятницю персоналізованими, інтернет-магазин електроніки в email-розсилці попросив клієнтів вибрати потрібну категорію товарів, наприклад, фототехніку або аудіообладнання. А під час акції надіслав їм промокод на знижку та добірку популярних товарів у вибраній категорії. Клієнт відразу потрапляв на цікаві йому товари й із більшою ймовірністю купував.
2. Спілкуватися з клієнтом у зручному для нього каналі
Експертка радить використовувати каскадні розсилки, тобто комунікацію кількома каналами, де:
- кожне наступне повідомлення йде тільки якщо з клієнтом не вдалося зв'язатися на попередніх етапах каскаду;
- спочатку відправляти безкоштовні email, мобільний та/або вебпуш і лише потім платні Viber та/або SMS;
- зупинити розсилку як тільки хоч одне повідомлення перейшло у статус «Доставлено» або клієнт виконав цільову дію.
Якщо ви використовуєте платформу клієнтських даних, каскадні розсилки налаштовуються через інтерфейс і без програмістів.
2. Спілкуватися з клієнтом у зручному для нього каналі
Експертка радить використовувати каскадні розсилки, тобто комунікацію кількома каналами, де:
- кожне наступне повідомлення йде тільки якщо з клієнтом не вдалося зв’язатися на попередніх етапах каскаду;
- спочатку відправляти безкоштовні email, мобільний та/або вебпуш і лише потім платні Viber та/або SMS;
- зупинити розсилку як тільки хоч одне повідомлення перейшло у статус «Доставлено» або клієнт виконав цільову дію.
Якщо ви використовуєте платформу клієнтських даних, каскадні розсилки налаштовуються через інтерфейс і без програмістів.
3. Використати персональні рекомендації
Рекомендації допомагають персоналізувати зміст листа, причому автоматично. Маркетолог готує одну розсилку, а кожен клієнт отримує персональну пропозицію на основі інтересів, історії покупок і схожості з іншими покупцями.
Рекомендації також допомагають прицільно спрямовувати трафік, тобто не просто відводити клієнта на сайт або розділ з акціями, а перекидати його відразу в картку товару.
Наприклад, інтернет-магазин інструментів і техніки, надсилав листа зі знижкою на секретний товар. Щоби його побачити, потрібно було перейти на сайт, де алгоритм машинного навчання показував товар із персональних рекомендацій клієнта. Конверсія на замовлення виявилася вдвічі вищою, ніж у листа, що вів на однакову для всіх акційну сторінку.
4. Персоналізувати сайт, щоби збільшити базу
Щоби збільшити базу завдяки клієнтам, які прийшли за знижками на Чорну п’ятницю, використовують попапи. Всі, хто не був підписаний на email-розсилки, бачать попап із пропозицією залишити пошту за промокод. При цьому підписників не бачать попап і не відриваються від покупок.
Інтернет-магазин сантехніки додав у такий попап таймер, який відраховував час до Чорної п’ятниці. За два дні він отримав у 12 разів більше підписників, ніж у звичайні дні.
4. Персоналізувати сайт, щоби збільшити базу
Щоби збільшити базу завдяки клієнтам, які прийшли за знижками на Чорну п’ятницю, використовують попапи. Усі, хто не був підписаний на email-розсилки, бачать попап із пропозицією залишити пошту за промокод. При цьому підписники не бачать попап і не відриваються від покупок.
Інтернет-магазин сантехніки додав у такий попап таймер, який відраховував час до Чорної п’ятниці. За два дні він отримав у 12 разів більше підписників, ніж у звичайні дні.
2
Як Mindbox допоможе в роботі з клієнтськими даними та чи потрібен тут ІТ-спеціаліст
Сервіс Mindbox допоміг 553 клієнтам вибудувати правильну комунікацію з аудиторією. Серед них: United Colors of Benetton, Cosmopolitan, Burger King, Panasonic, Tefal та інші.
«В основі Mindbox – CDP, платформа клієнтських даних. Вона збирає дані про клієнта з онлайну й офлайну в єдиний профіль. Це дозволяє сегментувати потенційних покупців за особистою інформацією, поведінкою чи покупками та вибудовувати сценарії комунікації»,
– каже Business development manager Mindbox Ukraine Стас Кутіщев.
Клієнтам відправляють персоналізовані повідомлення в різних форматах – від email до пушів. І все це може робити маркетинг-команда без технічних знань і залучення ІТ-відділу. Робота розробника знадобиться тільки на першому етапі інтеграції.
3
Окей, то як мені встановити Mindbox
У цьому вам допоможе особистий менеджер. Його основне завдання – запустити проєкт якомога швидше та навчити клієнта працювати з платформою, щоб він міг надалі робити це самостійно. У процесі менеджер підключається для розв’язання складних завдань.
У Mindbox відкрите гнучке API. На основі бізнес-задач клієнта менеджер проєкту з Mindbox збирає технічне завдання, а інтеграцію клієнт здійснює самостійно. Менеджер консультує з архітектури даних і допомагає перекласти їхню структуру в логіку Mindbox, відповідає на запитання та допомагає з тестуванням.
Mindbox працює за передплатою із щомісячною тарифікацією. Ціна залежить від розміру бази та кількості функціоналу – під’єднаних модулів, – яку планують використовувати. У договорі також прописана можливість відмовитися від сервісу в будь-який момент без штрафних санкцій.
Завдяки тому, що міжнародна платформа Mindbox доступна в Україні, місцеві компанії та представництва міжнародних брендів зможуть:
- укладати контракт безпосередньо з українською юридичною особою;
- отримувати підтримку від персонального менеджера на території України – на етапі запровадження і в процесі роботи з платформою;
- платити в національній валюті й економити на конвертації;
- сервіс повністю відповідає українському законодавству про захист персональних даних і GDPR.
Завдяки тому, що міжнародна платформа Mindbox доступна в Україні, місцеві компанії та представництва міжнародних брендів зможуть:
- укладати контракт безпосередньо з українською юридичною особою;
- отримувати підтримку від персонального менеджера на території України – на етапі запровадження і в процесі роботи з платформою;
- платити в національній валюті й економити на конвертації;
- сервіс повністю відповідає українському законодавству про захист персональних даних і GDPR.
Матеріал підготовлено за підтримки