Світ стрімко змінюється: ще вчора наші батьки стояли в кілометрових чергах за хлібом, а вже сьогодні нам достатньо зайти на сайт і клікнути кілька разів, щоб швидко отримати повний продуктовий кошик на дім.
Швидкий ріст популярності онлайн-супермаркетів спостерігається, наприклад, у Великій Британії. Один із найвідоміших – Gorillas – обіцяє доставку за 10 хвилин. Але не він один. Gorillas наздоганяють інші гравці ринку: Getir, Dija, Weezy, Zapp і Fancy.
The Village Україна разом з онлайн-супермаркетом COOKER дізналися в директора з розвитку Віталія Яницького, як працює сервіс доставки їжі в Україні.
Віталій Яницький
директор із розвитку COOKER
Як виникла ідея створення онлайн-супермаркету?
Як виникла ідея створення онлайн-супермаркету?
Приклад сервісів із Великої Британії надихає на створення подібних стартапів в Україні. Тенденція з розумом керувати своїм часом і присвячувати його важливим речам: близьким, саморозвитку та здоров’ю, а не походам по продуктових магазинах – спостерігається й у нас. Водночас статистика показує, що українці під час карантину стали витрачати більше грошей на їжу й алкогольні напої.
Актуальність формату «доставки за один клік» збіглася з бажанням Дениса Парамонова вивести бізнес в онлайн (власник SMK Group, що об’єднує кілька м’ясопереробних заводів і мережу роздрібних магазинів – ред.). У 2020 році ми запустили COOKER. Спочатку планували його як онлайн-магазин із продажу м’яса, м’ясних виробів і супутніх товарів. Але зараз це клауд-супермаркет з асортиментом, який у майбутньому складатиметься з понад 6000 найменувань товарів.
У чому його особливості?
У чому його особливості?
1
Швидкість доставки – 15 хвилин із моменту оформлення на сайті. Цьому сприяють такі фактори:
- продукти доставляють із логістичних центрів – клаудсторів – розташованих по всьому Києву;
- у штаті компанії – 165 кур’єрів;
- кур’єри розвозять замовлення на електричних велосипедах.
2
Ми прямо працюємо з виробниками й імпортерами, тому часто ціни тут нижчі, ніж у середньостатистичному супермаркеті.
3
Історія COOKER тісно пов’язана з м’ясними продуктами, тому в цьому сегменті компанія має переваги. Наприклад, щоранку м’ясо поставляють прямо з виробництва.
4
COOKER піклується про екологію. За додаткову плату клієнти можуть обрати не тільки традиційну доставку, а й еко. Також у компанії є програма зі збору поліетиленових пакетів для подальшого перероблення.
Що таке «розумні клаудстори»?
Що таке «розумні клаудстори»?
Клаудстор (від англійського cloud store – «хмарний магазин») – це місце, яке онлайн-магазини використовують для зберігання товарів і збору замовлень. Хмарним він називається тому, що виглядає як великий торговий зал, але недоступний для покупців. Цей формат, який уперше з’явився в ритейлера Sainsbury's на початку 2000-х, дозволяє збирати замовлення швидше.
Клаудстори працюють за двома принципами: швидкість комплектації замовлення й умови зберігання товару. Тому простір організовано так, щоб співробітники могли максимально швидко зібрати замовлення.
У COOKER 16 клаудсторів у Києві.
Як зробити замовлення?
Як зробити замовлення?
Щоб оформити доставку, треба виконати п’ять кроків:
1
зайдіть на сайт COOKER та ознайомтеся з пропозиціями. В онлайн-супермаркеті ви знайдете основні категорії: від харчових продуктів до товарів для дому;
2
авторизуйте свій номер телефону;
3
укажіть адресу доставки;
4
зберіть продуктовий кошик;
5
оформіть замовлення.
Якщо сума замовлення понад 250 гривень, доставка в межах Києва безкоштовна; якщо менша, вартість становить 40 гривень. За межами Києва (Ірпінь, Буча, Вишгород, Бровари, Бориспіль та інші) сума замовлення для безкоштовної доставки має становити понад 800 гривень.
Робити замовлення можна з 9:00 до 22:30 без вихідних.
Які в компанії плани на майбутнє?
Які в компанії плани на майбутнє?
Наступний етап нашого розвитку – це зміна технологічної платформи. Масштабування бізнесу призвело до пошуку нових рішень, зокрема автоматизації та стандартизації операцій, розвитку сектора IT. Алгоритми й аналітика вже допомогли COOKER зменшити час доставки вдвічі, до 15 хвилин, але ми готуємося побити свій рекорд.
У планах – випуск продукції під власною торговою маркою й імпорт.
Ми працюємо над усіма процесами, щодня аналізуємо клієнтський шлях: від пошуку оптимального паковання до розміщення товару. Ми не боїмося змінюватися й відразу реагуємо на будь-яке зауваження клієнта.
Матеріал підготовлено за підтримки