Сьогодні, щоб отримати зацікавлення своєю продукцією та лояльність споживачів, мало просто «бути» на ринку. Потрібно завжди йти трішки попереду у технологіях, комунікаціях і партнерстві. Мережа супермаркетів «Сільпо» створила концептуальні магазини. А компанія «Дмитрук» розробила для чотирьох із них тематичні артстійки для продукції KABANOSY.
The Village Україна разом із виробником м’ясних снеків «Дмитрук» розповідають, як нестандартно продавати продукт на прикладі нового проєкту бренда.
Ритейл і цінності:
як з’явилася ідея створення артстійок?
Ритейл і цінності:
як з’явилася ідея створення артстійок?
Супермаркети «Сільпо» відомі своїми дизайнерськими інтер’єрами. Із кожним відкриттям нової локації відвідувачі йдуть туди не лише за покупками, а й щоб побачити атмосферне місце, концепція якого дотримана в найдрібніших деталях. Саме ідея дизайнерських магазинів неабияк вплинула на усвідомлення нашої ролі в ньому.
Компанія «Дмитрук» у всьому намагається бути трішки попереду. Це стосується не лише продукту, а й партнерських відносин. Свої м’ясні снеки ми виготовляємо без додавання глутаматів, фосфатів і барвників. Такий підхід є дещо нетиповим для цієї групи продуктів, адже вони мають зберігатися довго та мати привабливий зовнішній вигляд. Проте ми знайшли шляхи забезпечити це, уникаючи речей, які суперечать потребам наших вживачів. Так само й у питанні представленості в ритейлі ми намагаємося стати максимально гармонійною частиною концепту магазину. Саме в такому підході й вбачаємо perfect match між бізнесом і ритейлом.
«Сільпо» «Поп-арт»
До створення стійки у вигляді гігантської пачки KABANOSY в супермаркеті «Сільпо» «Поп-арт», що в Луцьку, натхненням став твір Енді Воргола «Консервна банка з супом Кемпбелл». Продукт допоміг створити додатковий об’єм, а в дизайні стійки застосували типовий для цього художнього напряму патерн.
Стійки як артоб’єкти:
як це впливає на бізнес?
Звісно, як люди, які працюють у бізнес-сфері, ми розуміємо ще один бік цього проєкту. Особливість снеків у тому, що надмалий відсоток людей іде до супермаркету з метою купити саме їх чи починає в торговому залі спеціально їх шукати. Зазвичай беруть те, що потрапляє на очі. У цьому контексті стійка, що привертає погляд, – це ще одна можливість не лише звернути увагу на бренд, а й помітити продукт.
Ми прекрасно розуміємо, що, попри все, наш продукт сприймають більше як guilty pleasure.
Стійки як артоб’єкти:
як це впливає на бізнес?
«Сільпо» «Вестерн»
Для супермаркету «Сільпо» «Вестерн» у селі Стоянка в нас з’явилася ідея дошки з вказівниками, як на Дикому Заході. Натхненням стали кінострічки про ковбоїв і постійний перегляд зображень їхньої атрибутики. Цей артоб’єкт найбільш насичений атмосферними деталями: тут і справжні зістарені дошки для вказівників, і ковбойський капелюх, і батіг, і чоботи, і зірка шерифа.
Концептуальні супермаркети:
навіщо вони покупцям?
Концептуальні супермаркети:
навіщо вони покупцям?
Із початку епідемії галузь громадського харчування втратила близько 40% робочих закладів. А тривалі заборони на їхню роботу протягом року змусили українців переосмислити культуру приготування їжі вдома. Готувати стали частіше, тож і частота здійснення купівель харчових продуктів також збільшилася. Відповідно, до придбання продуктів гості підходять ретельніше й уважніше. Проте ми підозрюємо, що з дизайнерськими «Сільпо» це ще й культурний феномен. Адже візит у таке атмосферне місце – це трішки більше, аніж просто похід у магазин.
Пандемія довела нам, що діджитал не знищив потребу в прогулянках. Бажання живого спілкування та відвідування цікавих місць нікуди не поділося, а навпаки, загострилося. І якщо є можливість стати частиною такого місця, то не варто нею нехтувати. Протягом останнього року ми спостерігали, як зміщувалися цінності та змінювалося те, що здавалося сталим. Ми вчимося жити в концепції less is more, відчувати та ловити власні емоції в моменті. Саме тому ідея супермаркету як місця, зокрема, і для гарних вражень здалася нам природною.
«Сільпо» «Всесвіт Мавки»
Для створення стійки в супермаркеті «Всесвіт Мавки» в Києві варто було шукати натхнення не лише в мультфільмі, а й в легендарній «Лісовій пісні» Лесі Українки. Нам дуже хотілося зберегти автентичність! Тут викликом стало створення фігури дерева, усім знайомого об’єкта. Нам було важливо, щоб візуально його важко було відрізнити від справжнього. І, здається, у нас вийшло. Кора дерева, мох, гілки – ці деталі ми створили максимально наближеними до реальних.
Оригінальні деталі та теми локацій:
як створювали артстійки?
Процес створення артоб’єктів був доволі тривалий, адже планка «Сільпо» не передбачає недосконало реалізованого проєкту. Про жодну видиму бутафорність не йшлося. І якщо створення оригінальних деталей займало багато часу, то ми завжди між довгим очікуванням і швидким псевдореквізитом обирали перше.
Робота над артстійками почалася зі створення ескізів. Ми проаналізували тематику локацій і почали процес роботи над графікою. Нам «дісталися» чотири теми: «Всесвіт Мавки», «Вестерн», «Стімпанк» і «Поп-арт».
Технічні вимоги до розмірів артоб’єктів були однакові, тож ми повністю сконцентрувалися на креативі. Ще рік тому в нашій команді не було спеціалістів, які б зналися на створенні таких конструкцій і керуванні подібним проєктом. А вже сьогодні такі компетенції, здобуті не на навчанні, а в процесі колаборації, наявні. Процеси в компаніях перебудовуються, і, якщо ваші цінності збігаються з цінностями партнерів, то знайти осередок взаємодії не складно.
Оригінальні деталі та теми локацій:
як створювали артстійки?
«Сільпо» «Стімпанк»
У випадку зі «Стімпанком» напрям концепції визначив сам супермаркет. Основою для об’єкта стали хаотично розташовані металеві труби, з’єднані «колінами». Унаслідок цього конструкція отримала дещо «прозору» форму, проте це дало можливість кожній деталі отримати свою роль і місце. Шестерні, старий прилад для вимірювання тиску, лампочки та секундомір, скажімо, реінкарнувалися й отримали тут продовження свого земного життя.
Співпраця та нові артоб’єкти:
що планують робити далі?
Співпраця та нові артоб’єкти:
як створювали артстійки?
Наразі ми повністю задоволені результатом і бачимо, що такі проєкти приносять додаткову цінність для аудиторії нашого бренда. Ми не зупиняємося: розроблення наступних дизайнерських стійок уже в процесі, тому що це для нас про новий доречний підхід до співпраці загалом. Коли знаєш, що можеш зробити більше, не можна зупинятися.
Матеріал підготовлено за підтримки