15 липня український стартап Petcube презентував два нових гаджети – Petcube Play 2 та Petcube Bites 2. Це одні з перших камер на ринку, у яких є вбудований голосовий асистент. The Village Україна спілкується зі співзасновниками компанії Ярославом Ажнюком та Андрієм Кленом про нові продукти, розвиток стартапу та яким буде майбутнє домашніх тварин.

 Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.

Яким був Petcube на запуску і яким є тепер

Ярослав Ажнюк: У нас із самого початку була амбіція зробити бізнес глобальної значущості. Ми бачили, що це буде інновація в масштабах світу, ніхто нічого подібного ще не робив. Продукти для домашніх тварин досить нетехнологічні, нагадують шматки пластику з 80-х. Нам хотілося, аби вони були такими класними, як наші смартфони та ноутбуки. І так, ще до моменту запуску ми розуміли, що у нас буде офіс у Сан-Франциско і що нам потрібно їхати до Китаю (виробництво Petcube розташоване в Шеньчжені – ред.).

Андрій Клен: Ми починали робити камеру і до кінця не розуміли, що насправді хочемо змінити модель поведінки людей. Ми дивилися трохи вужче, тому що нас запарювало, як запустити продукт і що ми маємо зробити його добре. Можливо, за цим ми не бачили всю картину, але згодом вона почала вимальовуватися. Ми почали розуміти, що насправді змінюємо шлях, модель того, як люди спілкуються з тваринами.

Ярослав: Ми ще із самого початку цікавилися, як інтернет впливає на зміну суспільства. Марк Андріссен, співавтор одного з перших браузерів Netscape, партнер венчурного фонду Andreessen Horowitz, у 2011 році написав статтю Why Software Is Eating The World («Чому програмне забезпечення з’їдає світ») для The New York Times. Основний посил був у тому, що сфера за сферою технологічні інновації приходять у наш світ і повністю його змінюють. Google дає доступ до інформації, Facebook змінює комунікацію, а Uber транспорт. Коли ми починали, довкола цього якраз точилася дискусія. І було розуміння, що сфера домашніх тварин – це та сфера, де ще жодна технологічна компанія не намагалася внести інновації.

Petcube запустили у 2013 році завдяки краудфандинговій кампанії на Kickstarter. Співзасновниками компанії є Ярослав Ажнюк, Андрій Клен та Олександр Нескін. Пристрої Petcube дають змогу власникам дистанційно спостерігати за хатніми улюбленцями, розмовляти, гратися з ними, а також годувати їх, водночас піклуючись про їхню безпеку та здоров’я.

З моменту свого заснування компанія Petcube випустила дві інтерактивні камери для домашніх тварин – Petcube Play та Petcube Bites, а також запустила підписку Petcube Care. Гаджети бренду офіційно продаються у 18 країнах (5 000 торгових точок).

Офіси компанії розташовані у Києві, Сан-Франциско та Шеньчжені. Серед нагород Petcube: Golden Kitty Award від платформи Product Hunt у номінації «Найбільш дивний продукт року» та Red Dot Award у номінації «Продуктовий дизайн».

 Ми не знали, що і як це буде, але наша початкова мета була під’єднати тварин до інтернету

Ми розуміли, що така можливість є у нас. Ідея була така: під’єднати тварин до інтернету. Міркували, що завдяки даним, які ми будемо збирати про тварин, нам вдасться побудувати якусь платформу. Крім цього, планували створювати власні додатки та продукти. Ми не знали, що і як це буде, але наша початкова мета була під’єднати тварин до інтернету.

Тепер місія компанії звучить так: під’єднати тварин до інтернету і дати їм голос – мається на увазі зрозуміти їх. Сотні тисяч камер [Petcube] встановлені по всьому світу. Ми аналізуємо відео [з камер] за допомогою штучного інтелекту. Так ми краще розуміємо поведінку тварин. Із часом зможемо сказати, чого тварина хоче: погуляти, поїсти, в туалет чи у неї хвороба. Це довгострокова візія компанії.

У нас є окрема платна послуга Petcube Care, яка дає можливість зберігати відео з камер. Для тих, хто має цю підписку, працює розпізнавання образів. Вони отримують сповіщення, коли в кадрі помічено собаку, кота, людину, коли чути гавкання або нявкання.

Наступний етап – ми визначатимемо аномальну поведінку. Наприклад, пес почав кульгати. Ви отримаєте сповіщення, що зафіксовано аномальну поведінку. Пізніше можна буде навіть будувати віртуальну модель скелета тварини завдяки комп’ютерному баченню. І з цієї моделі скелета краще трактувати рухи, наприклад, коли він махає хвостом. Наші дані з розпізнавання тварин поєднаються з науковими знаннями, що допоможе більш точно розуміти, що тваринам потрібно, відповідно до цього створювати продукти.

Ми єдина компанія у світі, що збирає таку інформацію про тварин. Та й про людей: сьогодні не існує камери, яка б могла виявляти, коли людина впала – для старших людей чи для тих, у кого старші батьки, яких треба доглядати. Наскільки мені відомо, нині на ринку немає продукту, який це робить. Це передній край технології. І, можливо, для тварин щось із цього з’явиться швидше, ніж для людей.

Майбутнє для тварин

Ярослав: Ми бачимо, що в майбутньому технологічна екосистема для тварин складатиметься з трьох рівнів. Перший – рівень заліза. Це пристрої, на яких є камери, розумні годівнички, нашийники, які відстежують GPS-координати. Вони дають корисні можливості та збирають дані.

Другий рівень – це коли ці дані перетворюються на знання, інсайти – що собака захворів, йому треба погуляти або в кота завелися блохи.

Третій рівень – коли з цих інсайтів ми можемо рекомендувати різні продукти та послуги. Наприклад, страховку чи їжу. Продукти для тварин ставатимуть усе більш персоналізованими. У результаті у тварин будуть девайси, як у нас. Таким ми бачимо майбутнє для них.

Нові продукти: Petcube Play 2 та Petcube Bites 2

Ярослав: Ми запускаємо наше наступне покоління продуктів: Petcube Play 2, Petcube Bites 2. Над ними йшла робота останні два роки. Ми врахували багато речей, яких ми навчилися з попередніми гаджетами.

У нових девайсах вбудований головний асистент Alexa з її 80 000 вмінь. Petcube – одна з перших камер на ринку, у яких є вбудований голосовий асистент. У кожному пристрої є по чотири мікрофони, які використовують, щоб розрізняти звернення до голосового асистента, та класна колонка, з якої можна грати музику. Компанія Pet Acoustics, яка пише музику спеціально для тварин – наш партнер.

Petcube Play 2

Андрій: Якщо ви під’єднані до сервісу доставки Amazon, [за допомогою пристрою] можна замовити їжу собаці й вона приїде.

Ярослав: У нас також партнерство з компанією Audible, що робить аудіокниги. Вона дає кілька книг про домашніх тварин безкоштовно для наших користувачів. Їх можна слухати відразу на Petcube.

Ще в нових камерах збільшений кут огляду, оскільки лінза захоплює 180 градусів по вертикалі та по горизонталі. Ми використовували спеціальне програмне забезпечення, щоб зображення можна було переміщувати – як у Facebook відео на 360 градусів. Камер з такою лінзою не те, що для тварин, а й для людей майже ніхто не робить.

Чому ми це зробили? Тварини, як правило, проводять час на підлозі, а люди ходять прямо. Якщо у тебе є камера, яка має кут 130 градусів, то вона або дивиться прямо, – і ти можеш бачити людей, але не бачиш, що на підлозі, – або ти нахиляєш її на підлогу, але тоді не бачиш людей. А з новим Petcube люди бачитимуть і так, і так.

Petcube Bites 2

У нас є низка партнерств – це понад 30 різних компаній, які роблять класні продукти для домашніх тварин. Люди, які є підписниками Care, отримують суттєві знижки на продукти від них. Наприклад, можна купувати їжу для тварин від компаній Mars та Wellness, замовляти страхування від Trupanion чи нашийники, які дають змогу відстежувати місцеперебування собаки. Є навіть компанія, яка робить ДНК-тестування для котів та собак.

Ми думаємо, що ця партнерська програма – це такий прототип «майбутнього App Store для тварин». Завдяки йому ти зможеш знайти на своєму смартфоні додатки на свій смак. Це можуть бути як популярні застосунки, так і суперточкові.

Petcube Play 2 та Petcube Bites 2

Скільки: 199 доларів

Розвиток команди. Petcube Design Studio

Ярослав: Ми насправді дуже невеличка компанія. У нас три офіси (в Києві, Сан-Франциско та Шеньчжені), але менш як сто людей у команді. Це дитяча забавка з погляду [менеджменту] людей. Ми наймаємо дуже повільно, але в результаті переконані, що взяли на роботу працьовиту і чесну людину, яка поділяє наші цінності та хоче робити з нами круті речі. Тому ми багато часу інвестуємо в людей для того, щоб знайти найкращих.

Андрій: Ми займаємося продуктами Petcube вже сім років. Деякі процеси циклічні. Щоб наші працівники не засиджувалися на одному місці, їм потрібно дивитися на інші продуктові вертикалі, ринки, медіа – аби мати відчуття різноманітності, брати найкращий досвід і привносити його. Ми відчуваємо, що наша експертиза дуже висока у цьому напрямку, і можемо поділитися цим.

 Ми наймаємо дуже повільно, але в результаті переконані, що взяли на роботу працьовиту і чесну людину, яка поділяє наші цінності та хоче робити з нами круті речі

Тригером, щоб зробити Petcube Design Studio, були нескінченні запити. Мене протягом багатьох років постійно смикають із питаннями: хто робив сайт і мобільний додаток, як ви запустили це самі. В один момент, коли ми обладнали внутрішні процеси настільки добре, що у нас звільнилося трохи часу, вирішили спробувати.

Запит на це дуже великий, клієнтів багато. Ми навіть розширюємо дизайн-команду, щоб їх покривати. І це цікаво нашим співробітникам: вони хочуть робити більше, тому працюють над зовнішніми та внутрішніми проєктами.

Ярослав: За кілька років малювання котів може набриднути (сміється).

Андрій: До речі, це не жарт. Одне з «найулюбленіших» завдань – зробити так, щоб кіт усміхався. Коли ми робимо пакування, найабсурдніший коментар, який можна почути від представників команди продажу: «Щось у вас кіт сумний». Тому коли ти кілька років розчісуєш шерсть, поправляєш слинку, натягуєш усмішку – може хотітися інших завдань.

Звісно, це не єдині завдання наших дизайнерів. У нас багато роботи над додатками, сайтами. Вони не просто малюють, а досліджують. Ми розуміємо, як збудувати лайфстайл-бренд для власників домашніх тварин. А як створити бренд в іншій ніші? Нам це цікаво.

Окремий напрямок роботи – це відеопродакшн. Нам пощастило законектитися з професіоналами індустрії, у нас фантастичний відеограф. Для нас не проблема зібрати продакшн-команду із 35 людей за тиждень.


Ярослав: Серед клієнтів – Ajax, ми знімали для них низку роликів з Усиком.

Як уникнути затоплення | Під захистом Ajax

Андрій: Про більшість клієнтів ми не можемо говорити через NDA, але є кілька компаній з Долини. Ще ми допомагали реалізовувати More Dash – це проєкт Даші Шаповалової, поп-ап досвід у Лос-Анджелесі. Вони продають одяг за допомогою мобільного додатку та AR-технологій.

Ще один наш проєкт – Robo Wunderkind. Це розумний конструктор, який складається з різних модулів, з яких діти збирають рухомі об’єкти. Там є базове програмування, тобто дітки можуть розробити алгоритм того, що цей робот має робити – світитися, поїхати чи ще щось.

Ярослав: Те, що ми робимо в Україні, у Штатах коштує зробити в 10 разів дорожче. І якість не завжди така ж.

Андрій: Є хвиля того, що багато глобальних компаній знімають фільми, реклами, кліпи в Україні. Це стосується і світу технологічних компаній.

Ярослав: В Україну все більше заходить аутсорс-бізнес – є потенціал стати креативним хабом. Кажуть, що 200 000 айтішників – це така велика індустрія. А уявіть, що за десять років, крім них, можуть бути ще 200 000 дизайнерів, копірайтерів, відеографів, сценаристів і так далі.

Мені здається, сьогодні Київ – це культурний центр. Тут усе вібрує і народжуються нові сенси. Такого насичення новими ідеями в культурних сферах я не бачив у Європі чи Штатах.

 Те, що ми робимо в Україні, у Штатах коштує зробити в 10 разів дорожче

Андрій: «Перший світ» уже практично сформований за культурними цінностями та іншими критеріями, і він шукає щось нове. І цю нову повістку задають східні країни, зокрема Україна. Нам є що сказати. У нас є цікаві повідомлення і є люди, які їх формують.