Ділова етикаА зараз? Коли можна нарешті повернутися в офіс
Компанії пропонують ходити в офіс по черзі та проводити ділові зустрічі в парку
Ситуація: з 22 травня в Україні другий етап пом’якшення карантину. У Києві 23 травня починає працювати наземний транспорт (автобуси, трамваї та тролейбуси), а 25 травня запустять метро. Запитуємо лікаря, чи означає це, що з наступного тижня буде безпечно масово повертати працівників в офіси, а також дізнаємося в українських компаній, як вони планують переходити в офісний режим роботи.
Дарина Дмитрієвська
сімейна лікарка
Чи безпечно вже виходити в офіс
Повертати працівників на роботу в офіс потрібно поступово, починаючи з тих, хто не може виконувати свої обов’язки з дому. Якщо всі вийдуть одночасно, це може бути небезпечно для здоров’я.
Я б радила компаніям передусім переглянути свою політику щодо фізичної присутності співробітників в офісі. Часто значна доля консерватизму та страху, що люди не будуть виконувати свої завдання без строгого контролю, заважає роботодавцям увести дистанційну роботу. Але правда в тому, що більшість офісних працівників фактично витрачають на роботу всього кілька годин на день, проте знаходяться на місці з 8–9 до 18. За час карантину роботодавці мали унікальну можливість протестувати віддалену роботу й побачити, хто з людей і на яких посадах залишаються ефективними в таких умовах.
Можливо, це стане приводом не повертати їх до офісу, принаймні не на кожен день. З тими ж, хто так чи інакше має бути на місці, варто застосувати метод змін, щоб зменшити навантаження на транспорт і ризики для здоров’я.
Я б радила компаніям передусім переглянути свою політику щодо фізичної присутності співробітників в офісі
Як облаштувати офіс для безпечної роботи
В офісі треба забезпечити розділення простору, адекватне провітрювання, бажано повітрям з вулиці. Кондиціонери, які просто охолоджують повітря всередині, не ефективні й можуть бути навіть небезпечними та поширювати вірус. Відстань між робочими місцями від 1,5 м ефективна, якщо всі працівники свідомо дотримуються правил дистанціювання, наприклад: не збираються щільними компаніями на перекур, часто миють руки та використовують лише свій посуд.
100% безпеки не буде ніколи – її й раніше не було. До появи нового коронавірусу існувало безліч інших інфекційних хвороб, які дуже швидко ширились в офісі. Лікарі, які консультують компанії, знають, що варто якомусь звичайному ГРВІ прийти до офісу з одним пацієнтом – слідує підряд кілька заражень. Тому заходи безпеки мають стати новою звичкою назавжди.
Едік Івакін
HR агенції Banda
З 11 травня після першого послаблення карантину ми вирішили відкрити офіс для команди. Звичайно ж, ця опція доступна за бажанням і з максимально відповідальним ставленням до обов’язкових правил безпеки.
Що це означає саме в нашому випадку? Наш офіс з 11 травня відкритий для команди в будні. Оскільки він доволі просторий, там можна комфортно перебувати й працювати невеликими групами людей. Наприклад, коли потрібно провести важливу зустріч, стратегічну сесію або ж зібратися, щоб разом поштормити. Багато кому простіше зосередитися саме в офісі. Хтось мешкає зовсім неподалік і може швидко дістатися до офісу пішки. А хтось має власний транспорт і бажання попрацювати не з дому. Тож карантину ми відкрили двері офісу, забезпечивши його санітайзерами, захисними масками й рукавичками.
Водночас пам’ятаємо, що карантин усе ще діє, небезпека зараження існує, тому ми створили кілька важливих правил, яких суворо дотримуємося:
приходимо до офісу тільки в разі нагальної потреби й невеликим складом;
тримаємо дистанцію, уникаємо рукостискань та обіймів, хоч би як сильно всі одне за одним не скучили;
правило про миття рук теж у силі, не втомлюємося це вкотре повторювати;
радимо проводити більше часу на свіжому повітрі – на нашій відкритій терасі;
у замкнених приміщеннях може знаходитися не більше трьох людей, вони мають бути в масках;
після зустрічей замкнені приміщення обов'язково провітрюються;
усі ручки, кнопки й інші поверхні масового використання ретельно очищуємо: після кожного дотику обробляємо антисептиком;
і найважливіше – це просимо всіх прислухатися до себе та свого організму. Якщо хтось погано почувається, має лишатися вдома й звернутися до лікаря.
Наталія Попович
засновниця One Philosophy Group of Companies
Ми в One Philosophy дуже любимо й сумуємо за нашим офісом на Подолі. Він завжди був чимось більшим, ніж просто місцем, де працювали. Це місце, де ми взаємодіяли й влаштовували події зі змістом для ринку, занурювалися в мистецтво (наш офіс прикрашають роботи сучасних українських художників), наповнювали власну бібліотеку, проводили вечірки й таунхоли, а ще вечорами слухали вуличних музикантів. Однак пандемія нам нагадала, що офіс не головне, головне команда. Її безпека й добробут. Саме тому ми з першого дня карантину перейшли на режим віддаленої роботи.
За останні два місяці ми переконалися, що для того, аби ефективно взаємодіяти між собою й допомагати нашим клієнтам, не обов’язково мати величезний офіс. Тому свідомо відмовилися від частини офісу, щоб зберегти значну частину команди. Крім того, розуміючи ризик повторних хвиль захворюваності, ми не поспішаємо повертатися до роботи в офісі, розробляємо графік і формат користування офісним простором, завдяки якому команда буде в безпеці, якщо зустрічі чи перебування в офісі з якихось причин будуть необхідними.
За останні два місяці ми переконалися, що для того, аби ефективно взаємодіяти між собою й допомагати нашим клієнтам, не обов’язково мати величезний офіс
Якщо говорити про майбутнє, відтепер ми поєднуватимемо онлайн- і офлайн-взаємодію. Хочемо бути максимально гнучкими й враховувати потреби команд наших п’ятьох агенцій: Be—it agency, Be—it Health & Social Impact, Solutions for People, Changers і Republic. Ті команди, яким комфортно працювати віддалено, продовжать так працювати. Команди, які потребують взаємодії офлайн, зможуть регулярно зустрічатися в офісному просторі, який стане нашим коворкінгом.
Також хочемо подбати про працівників, у яких є маленькі діти. Ми розуміємо, що часом доволі важко сконцентруватися на роботі вдома, тож пропонуватимемо передусім їм можливість попрацювати в офісі.
Водночас ми хочемо зробити чергування, щоб окремі команди не зустрічалися між собою, аби вбезпечити максимальну кількість співробітників. Звісно, продовжуватимемо надавати рекомендації щодо безпечної взаємодії та надаватимемо всі необхідні засоби для захисту в офісі.
Владислав Савченко
засновник PowerCode
Зараз у нашій групі IT-компаній понад 200 співробітників. Більшість із них працюють у сфері виробництва інтелектуальної власності, створення програмних рішень для бізнесів: веб- і мобільні додатки, системи автоматизації й оптимізації бізнесу, ФІНТЕК-рішення, системи комунікації. 90% працівників беруть участь у життєдіяльності бізнесу віддалено. Але, звичайно, є посади в компанії, які прив’язані до офісу. Це офіс-менеджери, іноді системні адміністратори, фахівці з прибирання й господарських потреб.
Ми чекаємо послаблення обмежень на офіційному рівні та запуск громадського транспорту. Як тільки транспорт запустять для всіх, почнемо повертати людей в офіс спочатку за бажанням, а згодом за необхідністю. Насправді охочих дуже багато. Виявилося, що основна необхідність офісу в комунікації між співробітниками, це поліпшує якість, швидкість і її ефективність. Зараз топменеджер витрачає від 1 до 3 годин на день на комунікацію онлайн, водночас у живому спілкуванні порозуміння й результату можна досягти в рази швидше. Також є складнощі з підтримкою дружньо-сімейної атмосфери в компанії без фізичного комунікаційного контакту.
Зараз не виключаю варіанта такого розвитку подій, коли одне місце буде закріплене за двома людьми й вони будуть по черзі ходити в офіс. Таким способом можна буде зменшити витрати на офісні потреби на одного співробітника (зрізати витрати в кризу – актуальна тема) та зберегти атмосферу, місце для зустрічей і проведення днів народжень і, звичайно ж, теплих прийомів клієнтів в офісах.
Як тільки транспорт запустять для всіх, почнемо повертати людей в офіс спочатку за бажанням, а згодом за необхідністю
Ми переглянули формати розсадження співробітників, вже розробили план і почали його впроваджувати. Тепер люди будуть сидіти далі одне від одного згідно з новими правилами безпеки. В офісі з’явилися санітайзери й маски з рукавичками. Також ми ввели правило регулярного провітрювання й закріпили відповідального за це.
Щодо ділових зустрічей, то зараз вони прекрасно проходять у парках. Це американський стиль, і я вже давно до нього звик. Результати також відмінні: свіже повітря, хороша динаміка та стислість зустрічей забезпечують більш ефективну комунікацію. ККД витраченого часу у процесі зустрічей на свіжому повітрі зараз набагато вищий, ніж офісних затяжних переговорів. Проте переговорні кімнати й офісні формати зустрічей ми також збережемо за бажанням клієнтів.
Ілюстрації: обкладинка – NBC; 1,2,3 – rawpixel.com